Audio Interface

Beatbrother

Stamgast
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
327
Locatie
België
Ik ben bezig met de laatste hand aan het leggen aan m'n nieuwe studio.
Nu ben ik nog op zoek naar een goede audio interface en ook een talk back systeem zodat ik kan praten vanuit de Control Room.
De bedoeling is om bv. 2 microfoons te kunnen aansturen, eventueel ook gitaar en wat losse inputs voor bv. externe synths.
Iets wat ik in gedachten had was de TC Electronics impact Twin.
Raad je deze aan of iets anders ?
Hoe kan ik gebruik maken van Talk back ? Een apart systeem hiervoor kopen ? Zo ja, welk ?
 
gewoon een headphone amp aansturen met een aux waar je dan een mic signaal inprikt lijkt me

je zal toch wel al een afluistering ingebouwd hebben denk ik ???

Ik heb dat altijd gehad, want dat zit standaard in m'n O2R met ingebouwde microfoon, maar deze wil ik nu gaan verkopen en bijgevolg weet ik dus niet wat in de plaats te voorzien.
Ik was aan het denken aan TC Electronics Impact Twin.
Als ik daar een mic op aan zou sluiten, dan zou dat ook moeten werken mss ?
 
Ik heb de voorganger van de Impact Twin, de Konnekt24D. Erg tevreden over deze geluidskaart!

Let er wel op dat er maar 2 pre-amps/Hi-Z ingangen op zitten. Als je dus je gitaar direct wilt inpluggen in de geluidskaart en ook 2 microfoons kom je niet uit.

Let wel even goed op welke firewire chipset je in je computer hebt zitten (of gaat aanschaffen als je die nog niet hebt). Ze zijn nogal kieskeurig. Met een Texas Instruments chipset moet het over het algemeen wel goedgaan.

Talkback systemen heb ik niet zoveel verstand van, ligt er ook een beetje aan wat je huidige setup is of je daar nog extra spullen voor nodig hebt. Een talkback microfoon zit in ieder geval niet in de Impact Twin, dus die zal je los moeten aansluiten (op de geluidskaart of ander apparaat wat naar je control-room gaat).
 
Ik zou gewoon voor een losse monitor controller gaan, alla Central station of Avocet. Dan heb je je talkback, volume regeling, mono/stereo switch, en monitor systeem keuze meteen in een bak. En dan 1 goede eenvoudige Converter voor je signaal. Alla RME of Motu. Kost wat maar dan heb je t meteen perfect, en daar heb je jaren profijt van!
 
Heeft niet elke mixer zo'n talkback systeempje met lullig ingebouwd micje? Heb zelf nog nooit een mixer zonder gehad.
 
Heeft niet elke mixer zo'n talkback systeempje met lullig ingebouwd micje? Heb zelf nog nooit een mixer zonder gehad.

Ik wil die nieuwe mixers kopen van Avid (Avid Artist serie).
En ik denk niet dat daar een microfoon op ingebouwd is.
Ik heb zelf ook nog even zitten zoeken en ik ben wel op iets leuk uitgekomen :

http://www.interstatemusic.com/30646-Apex-145-Microphone-APEX145.aspx?sku=MICAPEX145&source=Single+Feed_CASCIO&utm_medium=shoppingengine&utm_source=nextag

Lijkt me handig te werken met zo een Push-to-talk knop en het heeft een XLR uitgang.
Alleen weet ik niet hoe dit zit met de stroom.
 
Lijkt wel zo een 27mc tafel mic :D Maar zou best goed z'n werk kunnen doen denk ik.
 
Back
Top