Heeft iemand recentelijk nog zijn Akai S5000 / S6000 geupgrade naar IDE CompactFash?

Dan alleen een SCSI kabel (van 50-pins header op het board naar wat de disk heeft) en een power kabel. De disk is niet zo heel spannend. Geen SCA connector of SAS drive, maar verder maakt het weinig uit denk ik. SCSI is goed backwards compatible.
 
Misschien is het interessanter om gewoon een SCSI HD in te bouwen.
Hmmm, een Scsi HD wordt erg warm !!

IK heb eergisteren een PCD50 besteld bij MechWare,, de prijs is in ieder geval erg intressant !!
Mijn 2GB jaz drive is van de week stuk gegaan,,
 
Hmmm, een Scsi HD wordt erg warm !!

Dat verschilt echt per type. Ik zou er geen 10k of 15k enterprise disk in zetten. Maar vergeet niet dat bij de bouw van de S5/6000 rekening gehouden is met een interne scsi disk, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
 
*50 pins SCSI harddisk (68 pins kan ook, maar moet je weer met verloopjes werken)
*50 pins SCSI flatcable (met minimaal 2 aansluitingen
*Iets van een Molex power cable

Om welke sampler gaat het precies? S5/6000 ?

Een harddisk maakt wel herrie en heeft bij voorkeur koeling nodig. Deze nadelen hebben cardreaders niet. Tevens hebben deze geen bewegende onderdelen en zijn dus betrouwbaarder.

Als je je sampler echt serieus gebruikt zal ik echt een cardreader adviseren. 79 dollar voor een PCD-47b is niet duur en er is nu een kans er 1 te scoren (ze zijn zeldzaam aan het worden). Ze werken ook in de S5000. Ik heb er ooit 1 verkocht aan een forumlid welke hem in een S5000 heeft geplaatst. Ik heb er zelf nog 3 in gebruik in S3200XL/S3000XL en nooit 1 probleem mee gehad!

Hier nog een "gaar" filmpje van me.
 
Laatst gewijzigd:
Om welke sampler gaat het precies? S5/6000 ?

Een harddisk maakt wel herrie en heeft bij voorkeur koeling nodig. Deze nadelen hebben cardreaders niet. Tevens hebben deze geen bewegende onderdelen en zijn dus betrouwbaarder.

Het gaat om de S5000. Die SCSI disks worden redelijk heet ja...maar uitreraard iets grotere opslag.
Vandaar mijn idee om een SSD disk.
Maar als je alle kosten bij elkaar telt, komt neer op een pak meer dan een S5000 2de hands waard is...pff.
 
Naar mijn idee is een SSD drive niet meer als een SCSI card reader waarvan je de kaartjes niet kunt wisselen en volledig ingebouwd is.
Nog een voordeel van de PCD-47b is dat je de CF card sleuf kan begruiken, maar ook de PCMCIA tegelijkertijd. Je kunt dus 2 CF cards in de cardreader steken. Deze hebben dan hun eigen SCSI ID.
Dit komt dan aan je wens tegemoed voor meer opslag capaciteit.
 
Maar als je alle kosten bij elkaar telt, komt neer op een pak meer dan een S5000 2de hands waard is...pff.

*79 dollar + 17 verzendkosten = 96 dollar = 77 Euro.
*SCSI flatcable = Euro 2,55 (www.nowthatsit.nl)
*Molex kabeltje = +/- 3 Euro

Totaal een kleine Euro 85 (exclusief de CF kaartjes dan).

Voor 85 Euro ben ik nog geen S5000 tegengekomen. :)
 
Allemaal mooi hoor maar hoeveel gigabyte aan samples willen jullie opslaan bij je sampler. Dat worden duizenden samples, lekker zoeken op zo'n minischermpje!
 
Allemaal mooi hoor maar hoeveel gigabyte aan samples willen jullie opslaan bij je sampler. Dat worden duizenden samples, lekker zoeken op zo'n minischermpje!

Ik niet veel. S3200XL ziet maar 512 MB van het kaartje (van 4Gb in mijn geval)
Van deze 512 MB heb ik maar een enkele tiental MB in gebruik voor een paar goede drum programs (o.a. 808 en 909). Blijft lekker klinken uit de S3200XL
 

Deze werkt ook, echter dit is een LUN based card reader. Je kan/moet hier de PCMCIA slot gebruiken met een adapter naar CF. Alle andere type cardsloten kan je niet gebruiken in combinatie met je sampler.
Tevens steekt deze adapter dan half uit de card reader en is dus minder charmant als de PCD-47B. Hier kun je ook meerder (typen) kaarten tegelijkertijd gebruiken.
Elk slot heeft zijn eigen SCSI ID. Dit heeft de PCD-50/60 niet
 
Back
Top