Heeft iemand recentelijk nog zijn Akai S5000 / S6000 geupgrade naar IDE CompactFash?

ok, ga ik hier ff op bieden en dan een ide naar sata verloop
heeft die 50pins AKAI implementatie nog maximale diskgrote?
 
Volgens mij niet, anders dan de beperkingen van FAT32. Ik had een 30GB disk in mijn S6000.
 
Zo te zien wel. Acard is wel een bekende naam in de samplerwereld. Er staat dat hij ook LVD is, maar dat kan niet op 50-pins. Maar da's ook niet erg, want dat is de Akai ook niet.

Op de Acard site staat ook geen LVD bij de specs trouwens.
 
zo, heb de SCSI kit "gewonnen" op eBay, samen met een 256mb kit en een SSD zou ik nu dus een redelijke sampler moeten hebben.

Ik heb nog een 20GB IDE drive liggen, die ga ik er eerst ff in hangen om te kijken hoe alles werkt.
kan er nu onder Win 7 x64 namelijk nog helemaal niks mee.

opzet is om unit als "Multimoog" te gaan gebruiken dus m'n Voyager samplen en dan polyfoon spelen

Zie alleen op tegen de handleiding om het hele ding weer eigen te worden.
maar goed eerst maar eens kijken wat dit beestje kan en hoe de filters klinken
anders is de mooiste S5000 van het forum binnenkort te vinden in de marktplaats
 
Brrrrrr.. multisamples nemen (verschillende velocity samples per key), keygroups aanmaken en alles instellen qua filters etc. :-(
 
ja zo ver wil ik nog niet gaan, eerst maar eens wat sustained geluiden op C3, looppoints instellen ADSR instellen en spelen dan misschien ook wat hogere en lagere oktaven samplen en kijken wat loont. en i.d.d. misschien wat multisamples op verschillende velocity & filters.

dus misschien 5 moog filterstanden, 3 oktaven is 15 samples, valt wel mee toch?
 
beetje mosterd na de maaltijd maar AK.sys werkt dus via virtual XP mode klaarblijkelijk op de Win7 x64
ben benieuwd of ik deze gewoon als virtual machine open kan houden in m'n huidige sessie (heb 16GB dus geheugen zal het probleem niet zijn)
 
Brrrrrr.. multisamples nemen (verschillende velocity samples per key), keygroups aanmaken en alles instellen qua filters etc. :-(

Je kan voor 1 keygroup alles instellen met 1 handeling, dus dat instellen valt wel mee. Keygroup is ook zo gemaakt.
 
Ik maak de volgende bedenking : Eer je wat CF-kaartjes bij elkaar hebt, is het misschien interessanter om een SSD-drive te installeren. Kan dit ?
Ik ben op zoek naar iemand dat dit voor mij kan doen aan een 'SF' prijs want zelf ben ik niet genoeg onderlegd in electronica om dat voor elkaar te krijgen.
Inbouwen van een cardreader of standaard IDE disk mag ook.

Ander vraagje : weet iemand of Aksys op OSX of Lion draait ?
 
SSD kan, via een SCSI-IDE adapter net als met een gewone IDE-drive en dan een IDE SSD, of eventueel weer een tweede converter voor SATA (alleen is SATA meestal al snel vrij groot en weet ik niet wat de maximale grootte is).

Ik kan het wel voor je inbouwen, als je de spullen ergens kunt krijgen (SCSI-IDE adapters zijn niet zo heel gangbaar).

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "OSX of Lion", want Lion is OS X, maar het draait in ieder geval niet onder Lion.
 
Ik heb recent nog een SCSI card reader gebouwd (en in een extern kastje geplaatst)
Deze werkt 100% met mijn S3000XL/S3200XL, (dus lezen, schrijven en formatteren)

Ik heb deze gemaakt van:
*IDE cardreader van Conrad electronics
*IDE verlengkabel van Conrad. (male stekker zit verkeerd om, maar deze kun je losmaken en omdraaien)
*Yamaha V769970 SCSI to IDE bridge (staat nu 1 op MP geloof ik voor 65,-)

TIP:
A4000t heeft nu enkele nieuwe Microtech PCD-47b's op voorraad. !! Zo te plaatsen en ook nog hotswappable. Tevens geen PCMCIA adapter nodig.
http://a4000t.com/store/index.php?main_page=products_new

Succes
 
Misschien is het interessanter om gewoon een SCSI HD in te bouwen. In dat geval, welk type ?
Zijn er dan nog extra onderdelen nodig, zoja, dewelke ?
Thanks for the advice !
 
Back
Top