Heeft iemand recentelijk nog zijn Akai S5000 / S6000 geupgrade naar IDE CompactFash?

Tevens steekt deze adapter dan half uit de card reader en is dus minder charmant als de PCD-47B.

Zoals dit dus. Niet mooi, maar ook kwetsbaar.
 

Attachments

  • PCD-50.jpg
    PCD-50.jpg
    34 KB · Bekeken: 88
  • pcd-50b-front.jpg
    pcd-50b-front.jpg
    43,6 KB · Bekeken: 85
Oeps, dan heb ik mss verkeer gekozen, 'k heb een PCD-50B besteld vd week,, 'k Had wel al gelezen van de LUN, ..
't is om als ext HD te gebruiken in een Amiga 4000 tower, voor de K2661.

Allemaal mooi hoor maar hoeveel gigabyte aan samples willen jullie opslaan bij je sampler. Dat worden duizenden samples, lekker zoeken op zo'n minischermpje!

Hmm, nee, gewoon de volledige samples library op Ext HD laten staan,
en enkel de samples die je wil gebruiken in de sampler effe op CF zetten..
 
Oeps, dan heb ik mss verkeer gekozen, 'k heb een PCD-50B besteld vd week,, 'k Had wel al gelezen van de LUN, ..
't is om als ext HD te gebruiken in een Amiga 4000 tower, voor de K2661.

De Amiga kan met LUNs werken weet ik uit ervaring. Er staat hier nog een 8 inch (!) scsi hd met vier LUNs die ooit probleemloos aan een A2000 gehangen heeft.
 
ja okey,, maar ik ga de CF cards niet meer via de Amiga gebruiken
Daarvoor werkte ik met een Jaz 2GB, en daar had ik ook een Dosdriver voor,,
De K2661 formatted CF card van 4GB ga ik toch niet kunnen lezen op amiga, denk 'k.
't is gewoon om de CF drive ergens in te kunnen plaatsen, dat ik de Amiga Tower daarvoor wil gebruiken,,
 
Die 47B lijkt mij idd veel beter te zijn met de Scsi ID's, ipv met Scsi ID en LUNS...

Merci SF-Boy's !! 't was me te moeilk om op voorhand te weten welke vd 2 drives de 'beste' was.
 
Laatst gewijzigd:
Okey, 'K heb de PCD-50B én PCD-47B nu in m'n bezit én getest, en pwjjjj,, De PCD-47B is 3x trager dan de 50B of SCSI-HD !!

Da's toch wel straf !! Had ik ni aan gedacht,, Maar mss is er al wel over de snelheid geschreven...
Ik heb't getest met een file van 70MB op de K2661.
 
Sinds vanmorgen 2 PCD-47B in huis.

- in EMU ESI 4000: lijkt perfect te werken (ik had er vroeger een scsi hdd inzitten)
- in AKAI S5000: ik krijg het echt niet voor elkaar :(

Kan iemand me aub zeggen wat ik verkeerd doe, wat jumper stand moet zijn, externe terminator switch, dat soort zaken?
Ik zit hier al uren te knoeien in SCSI hell, wordt compleet gek ervan.

Hij herkent hem gewoonweg niet.
En vreemd genoeg herkent hij wel een floppy disk drive (terwijl die niet eens verbonden is?)
 
Mss zitten er twee devices op hetzelfde scsi adres ?? DE PCD-47B is standard op 4,5,6 dacht 'k ??
 
Oude Akai's zitten zelf ook op 6 (omdat die vaak aan een computer hingen via scsi, en die zijn meestal 7). Ik weet niet waar een S5000 op zit, maar mogelijk hebben ze dat niet veranderd.
 
Ik veronderstel dat de terminator op de pcd aan moet?
Trouwens raar, de jumperstanden op de drive (sticker) lijken niet overeen te komen met een manual dat ik op het net vond (ofwel bekijk ik ze verkeerd)
 
Ik veronderstel dat de terminator op de pcd aan moet?
Twee terminators tegelijk werken niet volgens mij, mss zit er al één in de akai !?
Ik moest niks doen kwa terminator op de K2661
 
Twee terminators tegelijk werken niet volgens mij, mss zit er al één in de akai !?
Ik moest niks doen kwa terminator op de K2661
Het begin en het eind van een SCSI keten moet geterminate zijn.
Ik heb alleen ervaring met het inbouwen van PCD-47b's in S3000XL's en S3200XL's
Deze samplers zijn geterminate. Dit kun je niet wijzigen. Bij mijn ASR-X bv kun je de termination softwarematig ON/OFF zetten.

Theoretisch moet de sampler en de PCD-47b dus beiden geterminate zijn. (Dit werkt ook), echter ik ben er achter gekomen dat bij de S3000XL en S3000XL de cardreader (maar ook zipdrive) ook werkt as de reader niet geterninate is.
Dit heeft een voordeel als je de sampler met ingebouwde cardreader ook nog bv aan een PC wilt hangen of er een externe CD-rom speler aan wilt hangen. Dan zouden er dus 3 apparaten geterminate zijn en dan werkt het dus niet meer.
 
Back
Top