Heeft iemand recentelijk nog zijn Akai S5000 / S6000 geupgrade naar IDE CompactFash?

Een een standaard Molex stecker? Is die weer te groot? (helemaal rechts op de foto)

Ik namelijk ook nog een tussenliggende maat (zie foto links)

De middelste is een floppy drive stecker
 

Attachments

  • IMG_4956.jpg
    IMG_4956.jpg
    27,2 KB · Bekeken: 81
Als ik dus de floppystekker losmaak aan de diskette kant, kan deze dus niet op de 4 pins aansluiting van het moederbord. De moederbord pinnen staan wat verder uit elkaar en zijn tevens dikker.

In dat geval gaat de splitter kabel uit de link in mijn eerdere post niet werken. Die heeft 3x dezelfde 4 pins molex aansluiting.
 
Een een standaard Molex stecker? Is die weer te groot? (helemaal rechts op de foto)

Ik namelijk ook nog een tussenliggende maat (zie foto links)

De middelste is een floppy drive stecker

Die middelste is sowieso dus te klein, de rechter heb ik hier niet dus lastig in te schatten, maar ik vermoed dat het de linker wel is! Is namelijk iets groter dan midden maar wel die zelfde vorm. Rechts is echt zo'n harddisk stekker met ronde pins terwijl ik vierkante/rechthoekige pins heb.

Heb alleen geen idee wat die linker voor een kabel is?
 
ik heb ook net een S5000 overgenomen van een forumlid
kan ik met de USB aansluiting deze ook direct aan een PC hangen en van mappen inlezen?
 
Ik heb het sterke vermoeden dat de kabel op de eerste foto gaat passen op de S6000
De 4 pinnetjes op de S6000 zijn "vierkant" net als de stecker.
Deze kabel komt uit een externe SCSI kastje

Als je hier vervolgens een verloop naar 2*floppy in steekt dan ben je er volgens mij.
o.a. te koop bij "Nowthatsit" voor Euro 2,25


Een andere mogelijkheid is om de molexstecker eraf te knippen en hier 2 floppydrive steckers aan soldeerd. Ik heb deze echter niet liggen anders had ik dat voor je gedaan.

Laat maar weten of ik de kabel moet opsturen.
 

Attachments

  • IMG_4957.jpg
    IMG_4957.jpg
    35 KB · Bekeken: 76
  • bigmolex-2smallberg.jpg
    bigmolex-2smallberg.jpg
    53,4 KB · Bekeken: 76
  • 525-350-350.gif
    525-350-350.gif
    11,4 KB · Bekeken: 82
Laatst gewijzigd:
ik heb ook net een S5000 overgenomen van een forumlid
kan ik met de USB aansluiting deze ook direct aan een PC hangen en van mappen inlezen?


Als die een USB aansluiting heeft kan dit via de akSys software. Even googlen, is te downloaden via de Akai site.
Dit draait volgens mij niet op 64 bits OS-en btw, hou daar rekening mee!
 
Ik heb het sterke vermoeden dat de kabel op de eerste foto gaat passen op de S6000
De 4 pinnetjes op de S6000 zijn "vierkant" net als de stecker.
Deze kabel komt uit een externe SCSI kastje

Als je hier vervolgens een verloop naar 2*floppy in steekt dan ben je er volgens mij.
o.a. te koop bij "Nowthatsit" voor Euro 2,25


Een andere mogelijkheid is om de molexstecker eraf te knippen en hier 2 floppydrive steckers aan soldeerd. Ik heb deze echter niet liggen anders had ik dat voor je gedaan.

Laat maar weten of ik de kabel moet opsturen.

Dit lijkt hem helemaal te zijn, fantastisch! Ik PB je.
 
zou USB moeten hebben dus lekker slepen dus
en is er nog REX ondersteuning? welk programma kan ik daar het best voorgebruiken

heb begrepen dat m'n C6 en WL7 ook nog met rexc files overweg kan?
 
Nou... Issue nummer zoveel voor mij: de interne SCSI poort.

Ik heb een 60 pins SCSI kabel aangeschaft en die past op zich prima op de interne poort, maar een beetje 'te' prima. Als in hij schuift er ontzettend makkelijk in - maar dus ook uit. Volgens mij komt dat voornamelijk omdat de SCSI aansluiting op het S6000 bord breder is dan mijn SCSI kabel. Daardoor is er veel ruimte aan de zijkanten en wipt die er makkelijk uit. Niet echt een fijne gedachte als essentiele onderdelen binnenin losjes vastzitten natuurlijk.

Iemand anders die hier ervaring mee heeft? Moet ik een ander type SCSI kabel hebben (zou niet weten wat voor een type, 60 pins lijkt me 60 pins toch)?

Als ik dit had geweten was ik denk ik niet aan die S6000 begonnen. Hopelijk valt alles mee en kan ik er binnenkort eindelijk van gaan genieten.
 
60 Pins SCSI ?? Ik neem aan dat je 50 pins SCSI bedoelt.

Ik ben niet bekend met de S5/6000 intern, maar ik heb begrepen dat hier ook een "niet werkende" IDE aansluiting inzit.
Weet je zeker dat je een "SCSI" kabel hebt aangesloten op de interne SCSI port van de sampler? en geen dingen door elkaar haalt?

De interne SCSI cabels in zowel mijn S3000XL als S3200XL moest ik er echt in "drukken" en deze gaan er niet zomaar uit vallen. Er zit ook geen ruimte aan beide kanten.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb net 256mb besteld voor m'n S5000
tevens deze adapter http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120820159743#ht_849wt_1163

SCSI > SATA adapter
Ik ga proberen hier een 30GB SSD aan te hangen en daar gewoon 1malig al m'n samples op te pleuren
aangezien akaisys niet met win7 x64 werkt.

De S5000 is verder fully loaded dus met 16 out board digital ADAT etc en in mint conditie, dus leuk genoeg om als hobby project te pimpen jammer dat er door 3rd pty's verder niks meer gedaan is met libririans die met USB kunnen werken
 
Laat ajb even weten of die sata --> sata optie werkt. Ben nog altijd happy met m'n S5k, alleen al vanwege de effecten, maar zal tzt wel van xp naar windows x over gaan.
 
volgens de verkoper zou dit moeten werken, anders stuur ik hem terug.

Wat zijn evt andere alternatieven die wel werken? met link?
 
D'r staat toch vrij duidelijk 80-pins SCA in de advertentie, en ook op de foto zie je SCA en 50-pins SCSI. SATA ziet er echt heel anders uit, en bovendien vereist SCSI-SATA minimaal een controller-chip om de protocolconversie te doen (en die zit er ook niet op). Maar succes...
 
ok, er van uitgaande dat het niet werkt, welke werken dan wel?
ik heb er en paar met woekerprijzen gezien van 270$ maar dat vind ik echt te gek
 
Dat is inderdaad te gek, maar meer dan $100 kun je wel verwachten. Deze bijvoorbeeld: http://www.addonics.com/products/adsalvd160.php. Even er vanuit gaan dat die inderdaad downwards compatible is zoals ze zeggen, want LVD-SCSI kent de Akai ook niet natuurlijk.

Ik verwacht niet dat ze goedkoper zijn dan de reguliere SCSI-IDE converters, en die zitten ook rond die prijs.
 
Back
Top