TEMPEST TEKNO

Volgens mij zit je prima met je MPC60, de nieuwe Linndrum zal echt niet beter worden. Als je een dikkere sequencer wilt zou ik eens naar de Octatrack kijken, dat is echt andere koek. Je MPC ga je niet vervangen maar je gaat wel heel anders over sequencers en samplers nadenken. Sinds mn Orville niet zo op mn nummer gezet in sampleland!
 
Zal nog eens naar die octatrack kijken... lijkt me zeker interessant... mijn FutureRetro spullen (Revolution, Mobius) zijn ook echt wel lekker als pattern-sequencers....

Wat ik mis met de mpc-60 qua sequencen, is dat ik niet 'live' kan switchen, jammen, muten, etc. Zit ook wel stiekem naar de mpc-1000 daarvoor te kijken... Dat heeft de tempest-sequencer sowieso wel... vandaar dat ik ook wel uitkijk naar een eventuele nieuwe linndrum...

Maar Orville? Tisdah? :)
 
Eventide multi-fx, met sampler/looper.

Octatrack is echt anders, lastig te omschrijven. Live switchen, slicen, knippen, alles wat Akai niet kan(je moet toch echt naar edit-mode) kan realtime en in de sequencer per stap worden geprogrammeerd, al dan niet realtime.

MPC1000 is tof maar oef wat zijn die filters ruk zeg... en die effecten al helemaal... Toch niet onbelangrijk vind ik.
 
Zou hem dan voornamelijk gebruiken als sequencer... kan de octatrack eigenlijk ook alleen als sequencer fungeren? Als sampler lijkt het me een beest ja... iets makkelijker hedendaagse dingen mee uit te halen dan met mpc-60 en step-sequencers... (iets dat ik wellicht nog mis!)
 
8 track samples, 8 midi. En ook super om te resamplen, hup alles terug en als daw gebruiken(per track is er geen signature of tracklength beperking anders dan de grootte van je SD kaart. Jup, geen vaste time-sig per track, kan allemaal los ;) ) Maar het is een rare, neemt bv geen note lengte op, moet je per stap programmeren. Echt alles overhoop met Octa hehe
 
Ik zit er ook al een tijdje op te geilen, die octa dan.. Maar die learning curve heh..
Heb em onder de handen gehad bij aan maatje. Ja, de specs.., heel vet.
Alleen dat diggen in die menu's man, dat staat me toch zo tegen!
De sound? Kristal helder, maar prefereer toch de machinedrum 12 bit sound.
 
Live leuk te combineren met een Alesis MMT-8 dus :)
Zie een beetje een 'ECHT' live iets ineens vorm gaan krijgen :)
 
12 bit kan in de Octa, maar koop gewoon een W30(of een SP als je de loterij wint)

Octa is als je DAW, je wilt ook weer niet teveel karakter of in ieder geval kunnen kiezen. De filters zijn zeker de beste digitale filters die ik ken.

Zo vet tracks renderen van je softsynths in welke daw dan ook en dan via usb op je Octa zetten en daar een track bouwen. Veel vreemder krijg je het niet, of hands on.

Learning curve is in het laatste os al een stuk sneller, en als het eenmaal in je vingers zit is ie voor mij net zo blind tikken als mn MPC. En dat is flink meer dan Logic of Live ook al gebruik ik dat al jaren...
 
Alles overhoop met de Octatrack....

De spijker op de kop, 154! Ongelofelijk vette machine, geweldige sound en filters, heel inspirerend, je bent er zo in vertrokken als je de eerste learning drempel genomen hebt. Maar: alles staat inderdaad op zijn kop: ideeën ombouwen tot hele tracks, een handige workflow richting eindresultaat ontwikkelen, ik worstel er nog mee...
 
die octa ziet er ongelovelijk complex uit. lijkt me ook echt meer een 8 kanaals sampler/tracker dan een sequencer die real time diverse apparaten aan elkaar knoopt?
 
ik krijg bij de octa een beetje ableton in een hardware bak gevoel. leuke filmpjes en mogelijkheden maar denk dat ik iets te conventioneel ben voor zoiets. moet wel zeggen dat ik heel erg onder de indruk was van die OP-1, wat een vreemde eend zeg, maar wat kun je daar toffe dingen mee doen.

live met een octa zou natuurlijk te gek zijn. sta je daar tussen 30 laptop jantjes je ding te doen
 
Ableton werkt met parts, Octa met steps. Octa is in dat opzicht meer een soort micro-Ableton... Zoals met parts inAbleton kan je in de Octa per step alles programmeren, fx, filters, eigenschappen in alle opzichten. En met loops, samples en multitracking is dat met de timesig per track echt een nieuwe wereld qua sequencers, zker in hardware-formaat.
 
Maar terug naar Tempest, als je Tempest wil voor de sequencer zijn er heel veel betere opties. En qua soundengine is het niet veel meer dan een gepimpte P08/Evolver met samplerom. Ergens klinkt een Spectralis dan flexibeler. Maar die is dan qua learning-curve en beta-status af te raden.

Learningcurve van Octa is echt te doen, beetje als de MPC voor het eerst. Niet zo makkelijk als een SP maar het kan ook een flinke bak meer. Een SP kan dan weer een stuk punchier klinken dan de rest maar dat is een ander hoofdstuk : )

Ik schrijf de Tempest zeker niet af, maar het is vooral de groovebox-factor gecombineerd met het feit dat hij analoog is dat hem interessant maakt. De losse delen zijn beter te vinden.
 
Ik zoek geen hardware sequencer denk dat dat juist een van de dingen die de PC prima kan
verder zal ik vandeweek ook wel ff een pure 808 en 909 kit doen, want heb ik uitgevonden ,die bakken zitten er wel degelijk in. maar omdat ie niet werkt met presets, moet je ze zelf ff bij elkaar sprokkelen
 
Back
Top