TEMPEST TEKNO

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
tijd voor wat harder werk, ben wat dieper in de TEMPEST gedoken en heb er eindelijk een JOMOX achtige kick uit weten te persen, eigen patterns gemaakt, spelen met distortion en analoog filter, lekker slordig live ingedraaid maar klink toch wel ok :D wat je hoort is dus alleen de TEMPEST via z'n eigen sequencer
 
ja dat komt allemaal nog :D eerst ff lekker freubelen en alle nukken leren kennen en hoe ie zich in de mix gedraagt, is toch weer heel anders dan VSTi's
 
nee, hij heeft ROM samples aan boord, maar je kan geen eigen samples laden
 
Een analoge OSC trouwens gebruikt voor het basje het hoge geluidje is een 909 rim sample met wat vrivole triolen
 
toch niet terugsturen dan? 999 leek mij ook wel wat maar toch voor de authentieke 909 gekozen, ook blij mee
 
hij was al weer retour, maar ik heb hem opnieuw laten afsturen :D
Morgen komt de Mbase11 ook binen, dan voorlopig voldoende analoge kicks
TR909 heb ik ook over lopen twijfelen, misschien ooit
 
tijd voor wat harder werk, ben wat dieper in de TEMPEST gedoken en heb er eindelijk een JOMOX achtige kick uit weten te persen, eigen patterns gemaakt, spelen met distortion en analoog filter, lekker slordig live ingedraaid maar klink toch wel ok :D wat je hoort is dus alleen de TEMPEST via z'n eigen sequencer

leuk ..dropidd wat mini demoos ..van hoe de fx over dedrum sounds te gebruiken / abusen maak ons gek;-]

tis een drumachien based on synthese ..dusveel blieps..en blops i may hopeso;-]


Each of the 6 analog voices has 2 analog oscillators plus 2 digital oscillators (with a large bank of included samples), Dave’s classic analog low-pass filter with audio-rate modulation, an additional high-pass filter, analog VCA with feedback, 5 envelopes, 2 LFOs, an extraordinary variety of analog modulation routings, and stunning sonic quality, warmth and punch

http://www.synthtopia.com/content/2011/01/14/dsi-tempest-drum-machine/

im jealous;-]
 
Joh, klinkt meer als techno met een zachte G.........kwa sound ben ik niet echt ondersteboven, de swing in de klok irriteert me, heb jij die erin gezet, of is dit zijn tred?
 
heb ik erin gezet tjshhh tjshhh tjshhh :D 122/128 ipv 150 zal ook niet meewerken denk ik :D
 
Jomox versus TR909 is wel een beetje Canada versus de US hoor... Mooi groen en met beren enzo maar Irak ga je er niet mee binnenvallen...
 
ik heb uiteindelijk toch gekozen voor het authentieke geluid, anders ga je dat toch je hele leven nastreven. met een echte 909 ben je gewoon qua techno meteen klaar, bam! ja, kicks zijn vervangbaar maar stiekem heb je toch altijd die 909 dreun in je kop
 
Heb tijdens mijn reparatie van 2 en een half jaar(!) echt alles thuis gehad maar de 909 is echt onvervangbaar. Alles weer verkocht, blij dat hij weer op het nest is. Zelfs als je alleen de kick gebruikt. 808 is spannender, hogere bling factor, hipper, diverser, maar de 909 is gewoon essentieel en basis. Geen fratsen, of zoiets.

(al moet ik zeggen dat als de 9 je mix dan toch kaapt het wel echt ook meteen feest is...)
 
geheel mee eens! 808 is spannender ja en natuurlijk geheel analoog maar het is allemaal wel de basis.
zeg niet dat de rest ruk is hoor, integendeel.. er zitten frisse drumbakken tussen maar de basis hebben vind ik erg fijn
 
Soms is het fijn geen moeite te hoeven doen maar uit de losse pols het gewoon direct goed te hebben. En het niet drie uur door outboard te hoeven gooien. Op een kick kan je je echt blind staren als je teveel er voor moet doen om hem goed stabiel en dik te krijgen zonder dat je mix gekaapt word.
 
Ik vind mijn 909-kit in mijn mpc-60, zelf gesampled van rebirth, al meer 'pit' hebben dan de tempest nu laat horen...

Ik gooi in ieder geval mijn ogen op richard2000 z'n kunsten voor 909 kick, snare en clap... :)

(en wacht met smart op de nieuwe roger linn(drum), want de sequencer lijkt me nog steeds echt wel kicke!)
 
Back
Top