Monitor onderzetters...

...Alleen staan de monitors dan net niet op de ideale hoogte. Deze zouden ongeveer 10cm tot 15cm hoger moeten komen...

Kun je de monitors dan niet ook elk op Capita pootjes met een plaatje hout zetten? (Die pootjes waren er tot voor kort trouwens in drie verschillende hoogtes; maar die tijd is voorbij zie ik nu...=()
 
Kun je de monitors dan niet ook elk op Capita pootjes met een plaatje hout zetten? (Die pootjes waren er tot voor kort trouwens in drie verschillende hoogtes; maar die tijd is voorbij zie ik nu...=()

De middelmaat pootjes zijn uit het assortiment genomen. M'n broer werkt bij Ikea en heeft dit bevestigd. Had hem van de week al eens op pad gestuurd voor nog een setje van die 10/11cm pootjes, maar helaas... Nu hebben ze alleen nog de lage en de hoge.

Misschien kan ik inderdaad het best nog twee kleinere meubelpaneeltjes halen in dezelfde kleur en dan ook van die lage Capita pootjes eronder maken. Heb sowieso nog een setje van die pootjes liggen.
 
Had nog een aantal opstellingen geprobeerd met pootjes en hout (wat ik nog had liggen) in allerlei formaten. Dat was toch echt drie keer niks allemaal. Uiteindelijk toch maar die statieven gekocht waarnaar verwezen werd. Voor die paar tientjes is dat echt een supermooie oplossing.

Om het computerbeeldscherm en de synth module op te plaatsen heb ik twee glasplaten met vooraan een ronding gebruikt. Deze lagen nog op zolder en hebben de perfecte maat om nog tussen de statieven te plaatsen. Moet zeggen dat het er nu heel sjiek uitziet allemaal. Vele malen beter dan die Capita toren. :D De bekabeling is ook redelijk netjes weggewerkt achter het bureau.
 
Vraagje, ik heb mijn draaitafels etc en de achterkant van mijn pc en producing gear staan zogezegd,
en was eens aan het denken om mijn monitors 'draaibaar' te maken zonder
ze steeds moeten op te heffen en draaien.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Gr & Bedankt
Yannick
 
Ik zie persoonlijk het nut van dat 'ontkoppelen' niet. Mijn monitors trillen niet, dus gaat de plank waar ze op staan ook niets doen. Het verbetert echt niets aan het geluid of de akoestiek. Of zit ik helemaal mis en gaat het met ontkoppeling tig keer beter klinken? Ik kan me er niets bij voorstellen... Naar mijn persoonlijke gevoel is het allemaal maar commerciƫle sales bullshit. Net als ongeloofelijk dure audio kabels en stroomkabels bij high-end freaks.
 
Ik zie persoonlijk het nut van dat 'ontkoppelen' niet. Mijn monitors trillen niet, dus gaat de plank waar ze op staan ook niets doen. Het verbetert echt niets aan het geluid of de akoestiek. Of zit ik helemaal mis en gaat het met ontkoppeling tig keer beter klinken? Ik kan me er niets bij voorstellen... Naar mijn persoonlijke gevoel is het allemaal maar commerciƫle sales bullshit. Net als ongeloofelijk dure audio kabels en stroomkabels bij high-end freaks.

Koop maar eens een setje IsoAcoustics L8R, luister naar het verschil en oordeel dan opnieuw of het je het nut van ontkoppelen niet ziet (hoort). Dit is 1 van de beste investeringen die je in je monitoring setup kunt doen, in welke prijsklasse je monitors ook zitten.

Het verbetert juist enorm veel aan je geluid (en nee, uiteraard niets aan je akoustiek).
Beheerster, meer gefocust laag, veel meer definitie in je mid. Niet oordelen voor je het hebt getest..... Uiteraard is er veel sales praat en zijn er veel marketing claims in deze wereld maar dit product is alles behalve onzin.

Er zijn wat filmpjes van en het verschil is in de praktijk net zo groot als de filmpjes tonen.
 
Laatst gewijzigd:
En zijn die draaibaar of? Ik bedoel echt draaibaar niet dat ik ze moet opheffen steeds ;)
Ik bedoel gwn dat ik de monitors wil kunnen draaien als ik ga 'dj'en' zeg maar...
 
Nee, zijn niet draaibaar. Ik reageerde meer op de reactie van arnomusicman....
 
Koop maar eens een setje IsoAcoustics L8R, luister naar het verschil en oordeel dan opnieuw of het je het nut van ontkoppelen niet ziet (hoort). Dit is 1 van de beste investeringen die je in je monitoring setup kunt doen, in welke prijsklasse je monitors ook zitten.

Het verbetert juist enorm veel aan je geluid (en nee, uiteraard niets aan je akoustiek).
Beheerster, meer gefocust laag, veel meer definitie in je mid. Niet oordelen voor je het hebt getest..... Uiteraard is er veel sales praat en zijn er veel marketing claims in deze wereld maar dit product is alles behalve onzin.

Er zijn wat filmpjes van en het verschil is in de praktijk net zo groot als de filmpjes tonen.

Ik ga me er eens in verdiepen. Wie weet....
 
Paar goede stands op hoogte,eventueel met spikes,veel stabieler en trillingen worden naar grond afgevoerd.

Zelfs bij toepassing op speakerstands geven IsoAcoustics zeer positeve resultaten t.o.v. zonder.... Probeer het...is echt de moeite waard. :)
 
Hey

Maar kun je iets van acoustic treatment onderzetters maken dat niet alles trilt op mijn bureau en ik mijn monitors kan laten draaien?
Ben zelf aan het nadenken maar zou het zo echt niet weten...

En op het internet vind ik er ook geen die draaibaar zijn...
 
Is inderdaad geen onzin die ontkoppeling. Mijn oude monitors (Spirit Absolute 2) stonden jarenlang gewoon op houten ladenkastjes omdat ik er nooit bij stil stond dat dit niet ideaal is. Op een gegeven moment las ik daar iets over in de SOS en toen heb ik zelf maar van die Auralex Propads gekocht. Het was een duidelijke verbetering, die Spirits klonken daarna echt een stuk strakker en het verschil was niet eens subtiel te noemen (ook geen suggestie of wensdenken of zo omdat ik net geld had uitgegeven :))

Inmiddels staan er al weer wat jaartjes Adam A7X monitors op en ik heb nog steeds geen spijt van die pads. Al vraag ik me wel af of die hele dure die ook op de markt zijn nu zo veel beter zijn.....je hebt ze geloof ik ook met plakken staal er in en zo :D
 
Back
Top