nieuwe MPC

Ja hoor... die Akai toch....



1299 euro zal het wel worden dan.... lachwekkend en 599 voor de studio, duurder dan Maschine en hij ziet er een stuk minder bruikbaar uit. Die beat trouwens die hij maakt hahaha, als m'n kat over de pads loopt komt er nog iets vetters uit.

Whackai !
 
Ik heb de reacties hier eens even door gelezen en ik moet zeggen dat ik de meeste nog al kort door de bocht vind...Oke die studio vind ik ook een of andere dinkytoy maar die renaissance is best cool, helemaal door dat ze daadwerkelijk de zelfde converters gebruiken als bij de mpc3000 en overigens vind ik die andere specs van deze machine ook niet verkeerd,ik ben enthousiast!!Voor 899 euros koop je echt een dikke controller met behoorlijk knappe interface waarmee je een stuk meer kan als een NI maschine
 
Voor 899 euros koop je echt een dikke controller met behoorlijk knappe interface waarmee je een stuk meer kan als een NI maschine

1299 voor de renaissance. Koop je toch 2 machine's voor? Prijzen in euro's zullen waarschijnlijk hetzelfde blijven.
 
Je hebt helemaal gelijk. De studio kost daar 499 euro, scheelt ook weer 100 euro.
 
Heheh. Da blauwe ding is eng man.
 
Meer info... sommige functies klinken wel echt interessant....

NAMM 2012: Akai MPC Renaissance Exclusive Insight - YouTube

Het analoge gedeelte van de MPC3000 zodat het ook echt lekker vervormd klinkt. Dan die unieke zipper vrije endless rotary encoders dat is echt wel vet. Verder lijkt het er op dat Akai echt naar de klant heeft geluisterd om ook echt die MPC workflow, MPC gevoel en MPC geluid te krijgen. De software kant hebben ze uitbesteed aan Isotope, lijkt mij wel ok.
Echt een heel ander product dan de NI Machine.

Je kan natuurlijk het computer gedeelte ook binnenboord zetten zodat het echt een standalone ding word. Maar juist hier gaan de ontwikkelingen zo hard dat je product heel snel verouderd. Dat zal nu niet zo snel gebeuren.
Of het een suc6 word hangt af van de hoeveelheid buggs in het OS.
 
Alleen de time stretch is van Isotope, niet de complete software ontwikkeling.
 
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/...usic-Production-Controller/art-SYN0003997-000

Deze link verteld mij toch iets anders als die 1299 :)

*edit er ging iets fout met de link


De link werkt niet, op dit moment, dus kan niet zien wat voor prijs er staat. Hier http://www.rjshop.nl/Akai-MPC-Pro-Renaissance/nl/product/27606/ wordt die voor € 779 aangeboden. Vind ik wel knap, als ik het goed heb is de release datum Q3. Kan dus nog veel gebeuren.
Hoeveel vids ik ook gezien heb. Ik blijf het een nadeel vinden dat die niet ook stand-alone is.
 
HE gonna bang that shit to smitherteens hehehe wat een kneus, hij moet bijna huilen dat die mpc uit komt. Maar hij is wel "Digital" Baby!
 
Wow.. deze zie ik vandaag pas: MPC Fly..

wat een gedrocht! Hoezo de naam 'MPC' uitmelken? Die naam verliest zn faam met al die nieuwe shitzooi die uitkomt..
 

Attachments

  • Akai-MPC-Fly.jpg
    Akai-MPC-Fly.jpg
    60,2 KB · Bekeken: 83
Beschikbaar

Beschikbaar

De MPC Renaissance is (beperkt) beschikbaar in de US en ik vind het een interessante machine.... jammer van de prijs. ;)

Getting Started


VST's, je krijgt 3 VST instruments erbij


Step Sequencing (beetje lamme demo)


Zie ook AkaiPro@Youtube.
 
Tijd niet gevolgd wat Akai allemaal voor een rommel uitbrengt, maar blij toe dat ik niet vaak keek want wat een ellende met die controllers tegenwoordig. Ik voel me oud denk ik.
Geef mij maar (nog steeds na 12 jaar) de RS7k.
 
Ik heb dit topic niet volledig gevolgd, maar moet de laptop altijd aangesloten zijn?

Mocht het stand alone werken, lijken de extra functies best wel handig.
 
Back
Top