Neumann MT48 draad enorme dynamiek range (een vooruitgang)

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.954
Locatie
Hilversum
NEUMANN MT48 wordt de nieuwe betaalbare standaard in audio interface technologie.

The MT 48’s greatest strength is its crystal-clear input stage. According to Neumann, their mics are capable of capturing up to 131 dB(A) dynamic range, which heretofore has been limited by interfaces that provide a maximum range of 123 dB(A). Thanks to Merging Technologies’ state-of-the-art A/D converters, the MT48 provides up to 136 dB(A) of dynamic range (believe it or not, that extra 13 decibels gives you more than four times the range of other interfaces). Additionally, the dual mic preamps offer extreme clarity with up to 78 dB of gain and vanishingly low 0.0003% Total Harmonic Distortion (THD)—perfect for low-output ribbon and broadcast-style dynamic mics that need plenty of clean gain.

On the output, ultra low-impedance headphone outputs provide maximum performance for premium headphones such as Neumann’s NDH line. The line outputs provide plenty of headroom for active monitors like the popular Neumann KH Series. Digital I/O including ADAT, S/PDIF, AES, and Ravenna makes it easy to expand your setup by adding preamps, converters, and other peripherals while using the MT48 as the control center. MIDI I/O is provided via ¼” TRS with an optional DIN5 adapter (sold separately).

While sound quality is top of mind for Neumann, they didn’t neglect the all-important ease of use factor. The MT48’s front panel features convenient controls for commonly used features, including a large rotary encoder and buttons for talkback, muting, and monitor switching, plus a large, full-color touchscreen for easy access to the rest of the functions and settings. Unlike other popular interfaces, the MT 48 doesn’t require any routing or monitor mixing software—everything can be controlled from the unit itself, even without a computer connected.

The MT48’s onboard processing includes a four-band EQ and multipurpose dynamics processor including gate, compressor, and limiter functions for each channel, as well as a high-quality reverb processor. And, with Neumann’s Dual Output Technology, you can record your tracks with and without effects at the same time for maximum flexibility. Neumann assures that there is ample DSP power on tap for future updates, making the MT 48 a solid choice that can evolve as your studio grows.

Perfect for mastering en mixing stems recording stereo tracking enz.
 

Attachments

  • 4602F33E-99EB-4795-A256-1C8E27163582.jpeg
    4602F33E-99EB-4795-A256-1C8E27163582.jpeg
    399,1 KB · Bekeken: 157
  • 0A4E24BF-6260-4CB4-B9D7-00D2571D69A1.jpeg
    0A4E24BF-6260-4CB4-B9D7-00D2571D69A1.jpeg
    60,8 KB · Bekeken: 110
Visueel ziet het er uit als een Merging Anubis.

Het webadres voor de Neumann MT48: Neumann MT 48
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Aah, van de facebook pagina van Neumann:
The MT 48 is the first product with Merging Technologies inside, which realizes reference class Neumann quality from input to output.
Vandaar ook de letters MT in de naam.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
betaalbare
Ahum... 2000€

Moest ik zoveel geld aan een audio interface kunnen/willen geven, dan zou ik toch voor een RME Fireface UFX II gaan.
Reden 1: 4 inputs + 8 ADAT is voor mij onvoldoende. Ik weet niet of je 2 Neumann interfaces kan combineren met dezelfde driver (zoals bij RME)? Ok, da's dan 4000 euro :bekdicht:
Reden 2: Ik weet niet of de drivers* op het niveau van RME zijn. En de lange termijn support wordt uiteraard pas duidelijk na vele jaren.

Maar goed, ik besef ook dat mensen met mijn (relatief klein) budget niet de doelgroep van Neumann is.

Ik hoop dat mijn RME FF UC nog vele jaren mag leven!


*Windows hier - ik weet niet hoe dat op Mac is, maar da's irrelevant voor mij.
 
Ik bedoel eigenlijk niet dat Neumann de standaard wordt maar de kwaliteit met 136 db-a dynamic range. 132 db-a met mics . Ik vroeg mij eigenlijk af of ik (we) nog in staat zijn om die overgang van 123 db-a naar 136 db-a het verschil te horen. Het is volgens Neumann ook 13 decibel luider in vergelijk met andere interfaceses En heeft 4 keer meer dots per sample als ik het goed lees.

Signaal heeft ook maar 0,0003 n/s verhouding.
 
Visueel ziet het er uit als een Merging Anubis.

Het webadres voor de Neumann MT48: Neumann MT 48

Wat ik ergens las heeft sennheiser deze group gekocht. Daar zou het wel van zijn.
 
hmmm wat een marketing bla bla.
Hebben niet genoeg dynamic range dan?
En 0.0001% minder distortion dan mijn Aurora....
Mijn KT184's hebben een dynamic range van 125db

Dus nee denk niet dat dit de standaard gaat worden.

Wel een leuke interface natuurlijk, lekker compact en leuke specs.
 
Ik heb zelf een RME UFX maar die preamps 66 db kunnen dus kompleet niet tippen aan een Neve portico pre (0,002 thd) op 72 db gain. Tot voor kort had ik daar niet zo veel mee tot ik lint microfoons kocht die dat nodig hebben. Die hebben natuurlijk wel 4 transformers die distortion geven. Dus opzich maakt het verder niet uit als het maar goed klinkt. Maar wanneer klinkt iets goed?
 
Dit lijkt me een Anubis van Merging Audio, die ik vrij goed ken maar dan zonder de DSD mogelijkheid vermoed ik.
Ik ken ook de Horus, dat is ongekend goed. Maar of je het nodig hebt, tja, vraag het me af. Opnames van klassieke orkesten hebben er iig zeker baat bij.
 
Grotere getallen.

Het MOET wel beter klinken. :Z
Precies dit.
Dynamic range bij een interface is het verschil tussen het hardste geluid dat je op kan nemen en het zachtste geluid. Bij een normaal 24 bit digitaal signaal is dat verschil 144dB. Maar de meeste 24bit interfaces halen dat niet omdat de ruis van de electronica die zachtste details maskeert. Meestal is dat geen probleem want de interface is vaak toch al het stilste element in de keten.
Dus als je je nu verschrikkelijk ergert aan de ruis van je interface en je hebt 2000 euro over is dit misschien een oplossing. Maar verwacht niet dat je mixen ineens extra dynamiek hebben ofzo. Gewoon minder ruis bij heeeeeele zachte signalen.
 
Ja prima toch als iemand daar een klassiek concert mee opneemt met extreem ruisarme microfoons?
Wel knap dat ze zo een lage ruis kunnen krigen in een interface waarvan de pre-amp's digitaal bestuurbaar zijn.
 
Ja prima toch als iemand daar een klassiek concert mee opneemt met extreem ruisarme microfoons?
Ja, daar is deze interface denk ik ook voor bedoeld. Neumann maakte die microfoons al, dus in dat geval is de interface erachter de zwakste schakel.
 
Ja prima toch als iemand daar een klassiek concert mee opneemt met extreem ruisarme microfoons?
Wel knap dat ze zo een lage ruis kunnen krigen in een interface waarvan de pre-amp's digitaal bestuurbaar zijn.
Zolang ze nog grijpen naar m50 mics km54 km56 u47 of m(2)49 met extreem grote transformers dan is het antwoord daarop of het verschil dat er gemaakt kan worden nihil. Het zal dan alleen helpen met tlm70 tlm71 microfoons mss een Tlm50 maar die hebben geen goede of niet zo goede of axis response als boven genoemde.
 
Ja prima toch als iemand daar een klassiek concert mee opneemt met extreem ruisarme microfoons?
Wel knap dat ze zo een lage ruis kunnen krigen in een interface waarvan de pre-amp's digitaal bestuurbaar zijn.
Die lage ruis is niet helemaal correct. Ze gebruiken een truuk.
Wat ze doen is de techniek van digitale oscilloscopen gebruiken.
Er staan 2 converters parallel, 1 voor de hoge signalen, 1 voor de lage signalen.
En dan schakelen ze daartussen.
Je krijgt dus geen extra resolutie die de 136dB wel lijkt te geven. Kortom je word bedonderd.
Die extra resolutie kan alleen maar als je de converters in temperatuur flink laat dalen.
De temperatuur is namelijk de bottleneck van converters, het is theoretisch onmogelijk om daar onderuit te komen.
 
ja natuurlijk alle fabrikanten maken hun cijfers beter.
Ik kan me wel voorstellen als je een ADC hebt die geintegreerd is met je MIc pre amp dat je dan wellicht met 1 buffer minder kan doen.
Maar ja wel leuke interface als de pre-amps zo goed zijn.
 
Back
Top