nieuwe MPC

Ik geloof daar niet zo in, als je goed spul wil spaar je wat langer. Geen budget denk ik aan 14 jarige krantenwijk gassies :)
 
Ik geloof daar niet zo in, als je goed spul wil spaar je wat langer. Geen budget denk ik aan 14 jarige krantenwijk gassies :)

Ik denk er hetzelfde over.. , maja er zijn tegenwoordig aardig wat tjaps die op jonge leeftijd beats willen klappen, bovendien toch slim van NI aangezien de mensen die net over de streep getrokken worden door de prijs van een mikro toch later voor zijn grotere broertje gaan later (mits ze de smaak te pakken hebben)
 
Dat zal betekenen dat de mpc renaissance vast dik aan de prijs is. Beetje Mpc4000/1000/2500 idee.

4000? Nee, er zit helemaal geen sampler en geen sequencer in. Deze mag niet veel duurder zijn dan Maschine en dan alleen omdat er een geluidskaart in zit. Ik had wel al ergens het getal $750 gehoord maar wat daar van klopt is een tweede.

waarom zou je nou in godsnaam een machine Mikro kopen bv? Dan koop je toch gewoon een Machine?
Prijsverschil is zodanig dat je als je 'm nieuw wil hebben wel 250 euro meer neertelt voor de grote versie.
 
4000? Nee, er zit helemaal geen sampler en geen sequencer in. Deze mag niet veel duurder zijn dan Maschine en dan alleen omdat er een geluidskaart in zit. Ik had wel al ergens het getal $750 gehoord maar wat daar van klopt is een tweede.


Prijsverschil is zodanig dat je als je 'm nieuw wil hebben wel 250 euro meer neertelt voor de grote versie.


ik bedoelde meer qua productlijn, meerdere modellen, ze hebben allemaal wat van elkaar maar van groot naar klein en dan slimmed.
 
edit: nevermind
 
de mpc 4000 mag je NOOIT in zelfde zin zetten als die 1000/2500/500.
De 4000 klinkt iig nog goed.
Was ook de laatste echte akai mpc.
Daarna werd het Nukai
 
de mpc 4000 mag je NOOIT in zelfde zin zetten als die 1000/2500/500.
De 4000 klinkt iig nog goed.
Was ook de laatste echte akai mpc.
Daarna werd het Nukai


4000 is zeker een high end bak, een echte mpc..ook zeer geliefd in de scene
 
bPBnp4wMT872M4pVKstee.png


Toch geen Fake dus
http://www.akaiprompc.com/mpcstudio.php
 
Dat dit niet vernieuwend is valt wel wat over te zeggen natuurlijk. Maar wat ik niet begrijp dat mensen zo zitten te klagen dat dit geen echte MPC is. Als dit een normale MPC was zoals ze voorheen werden gemaakt is er helemaal niets vernieuwends aan!

Er zijn al zoveel MPC's die allemaal net iets andere functies hebben. Dan heeft een nieuwe "klassieke" MPC geen toegevoegde waarde aan het assortiment. Op dit moment zijn samplers ala Tempest, Maschine e.d. erg populair. En om daar een graantje van mee te pikken moet Akai wel een dergelijk apparaat ontwikkelen.

Als je dat niets vindt en je hierdoor geen hiphop gevoel meer hebt dan blijf je toch lekker bij je MPC2000.. Ik zie het probleem niet zo? Dit is gewoon een toevoeging aan de MPC familie, geen vervanging van de andere MPC's...
 
Op dit moment zijn samplers ala Tempest, Maschine e.d. erg populair. En om daar een graantje van mee te pikken moet Akai wel een dergelijk apparaat ontwikkelen. .

Tempest is geen sampler. Maar ik denk dat er 3 kampen aan het onstaan zijn

- old skool - trouw aan de droom en met hoge waardering voor de quirks en specifics van oude gear (12 bits sampling, converters, timing etc)
- new skool - maakt de transitie richting DAW based producing, waarbij de PC ook steeds meer sound source wordt. Wel de workflow, wel "The brand" maar toch werken op de moderne manier
- Wannabees - Fashion artikel voor dezelfde mensen die dit net zo makkelijk kopen als een iphone, een TRAKTOR setje of een nieuwe BluRay speler. gewoon omdat het cool is DJ te spelen / producer uit te hangen.

AKAI en MPC hebben nog steeds de naam, hierop kapitaliseren met "USB toys", is toch helemaal de strategy van nu? (of het een toy, of een reincarnatie van "the real deal" is hangt af van workflow)

Feit is wel dat je AKAI i.i.g, niet meer hoeft te kopen om sound quality en een 2e feit is dat met dit statement van AKAI het wel duidelijk is dat outboard samplers definitief van de markt verdwijnen.
als laatste de markt wil blijkbaar laptop based performance tools
 
tja kant en klare wavjes triggeren is ook zeer muzikaal :dubbel:

dat filmpje is echt sneu
 
Laatst gewijzigd:
...en een 2e feit is dat met dit statement van AKAI het wel duidelijk is dat outboard samplers definitief van de markt verdwijnen.
als laatste de markt wil blijkbaar laptop based performance tools

Mwah.. denk het niet hoor. Er zijn zat producers en DJ's die 'n MPC toch liever hebben dan twee apparaten. Ik bedoel.. laatst 'n maatje van me die enorm van vinyl houd, wilde FL kopen en 'n goeie laptop en 'n geluidskaart.. maar wat wilde die, lekker op de bank beetje sample based house maken met loopjes en beats en piano samples, je kent het werk wel. Heb hem toch 'n MPC1000 aangeraden... en blij dat ie is joh! Hij kan zelfs mee in de platentas L/R uit naar de DJ mixer en klaar. Dus die stand alone samplers blijven de markt wel domineren. Vooral die van Akai, want dat is toch wel hun dingetje..
 
tja kant en klare wavjes triggeren is ook zeer muzikaal :dubbel:

Wat is daar niet muzikaal aan? Het gaat ook om de ritmes die je bouwt. Als ik achter een drumstel ga zitten begin ik ook met ritmes spelen en niet eerst met zelf een kickgeluid te bouwen door m'n bassdrum te modificeren. Ben ik dan minder muzikaal? Misschien minder creatief. Lekker boeiend.
 
Snap ik, maar dat is een kleine markt, dit is voor het gross van de nieuwe hiphop generatie, de fruityloopz beatbakkers. niet de wannabee ghetto 30ers en 40ers die met de MPC zijn opgegroeid maar hem vroeger nooit konden betalen. En er nu een 7e hands kopen voor de hobby.

Mwah.. denk het niet hoor. Er zijn zat producers en DJ's die 'n MPC toch liever hebben dan twee apparaten. Ik bedoel.. laatst 'n maatje van me die enorm van vinyl houd, wilde FL kopen en 'n goeie laptop en 'n geluidskaart.. maar wat wilde die, lekker op de bank beetje sample based house maken met loopjes en beats en piano samples, je kent het werk wel. Heb hem toch 'n MPC1000 aangeraden... en blij dat ie is joh! Hij kan zelfs mee in de platentas L/R uit naar de DJ mixer en klaar. Dus die stand alone samplers blijven de markt wel domineren. Vooral die van Akai, want dat is toch wel hun dingetje..
 
Back
Top