Snelkookbami - Great Migrations

Goed om te horen, in april komt 'ie uit, dus dan zal hij correct met intro en outro te horen zijn.

Nais :okdan:

Nu de ham vra(a)g(en):

1. Wat verdien jij eraan ?
2. Alleen een digitale shizzle of ook fysieke dingen ?
3. Wat zal de marketingplan worden ? is er überhaupt een marketingplan of is het dank voor je track, afstaan van je rechten, if yr lucky gaat i lopen of if don't verdien je niets en thats it ?
4. Je hebt waarschijnlijk ook je digitale rechten afgegeven ?
 
Laatst gewijzigd:
Nais :okdan:

Nu de ham vra(a)g(en):

1. Wat verdien jij eraan ?
2. Alleen een digitale shizzle of ook fysieke dingen ?
3. Wat zal de marketingplan worden ? is er überhaupt een marketingplan of is het dank voor je track, afstaan van je rechten, if yr lucky gaat i lopen of if don't verdien je niets en thats it ?
4. Je hebt waarschijnlijk ook je digitale rechten afgegeven ?
50% van de netto-opbrengst, oftewel je houdt niks over. Uiteraard alleen digitaal. Het label zorgt voor promotie, vaak is dat gewoon een enorme pool van DJ's en dat wordt dan massaal doorgestuurd. Dan kom je in wat livesetjes, radioplay en dan langzaam sterft je track uit.
 
Snelkookbami spreekt ook uit ervaring hoor ik :D dat is mijn ervaring i.d.d. ook

soundcloud alleen al heeft 10Mlilion leden, en het gross daarvan is producer.
een groot gedeelte daarvan heeft ook een "electronic label"

Denk dat het voor de labels zwaarder is om GOEDE tracks te vinden dan andersom ;)
 
Helemaal gelijk. Als je gewoon zonder winstoogmerk je ding doet als hobby, ben je ook niet teleurgesteld als er niks gebeurd. Alhoewel, toen ik mijzelf op di.fm in een liveset hoorde van roger shah begon er toch wel wat te kriebelen. 8o
 
radioplay, livesetjes
Das belangrijk is dit gegarandeerd ?

50% van de netto-opbrengst
50% is op zichzelf geen slechte deal, als ze dingen kunnen garanderen. Kan je inschatten wat ze in rekening zullen brengen ?

Ws het masteren......

Het label zorgt voor promotie,
heb je daar inzicht in maw weet je al wat ze gaan doen ?
 
Ja, dat zijn de leuke dingen, zo heb ik met 2 verschillende tracks in sets van Paul Oakenfold gezeten, in de spits :D
Ben ik ook nog steeds trots op
 
Das belangrijk is dit gegarandeerd ?

50% is op zichzelf geen slechte deal, als ze dingen kunnen garanderen. Kan je inschatten wat ze in rekening zullen brengen ?

Ws het masteren......

heb je daar inzicht in maw weet je al wat ze gaan doen ?

50% is jack shit helaas :D

De opbrengst heeft waarschijnlijk een threshold van 25$ of hoger voor pay-out
van de beatport prijs: 1,30
50% beatport (-0,65)

65ct /2 voor de aggregator
33ct voor het label
17ct voor jou is minimaal 147 units verkopen voor 25$ -/- banktransfer fees is 11,00 euro :D Dan sta je op beatport in de trance top 10.
Dus geniet van de promotie en netwerk, als ze een goede job doen, maar voor de centen hoef je het echt niet te doen
 
als ze een goede job doen
ja, ja die ken ik......wil niet weten hoeveel mensen ik ken die aangesloten zijn voor min.4 jr bijv. bij Talpa.....tracks inleveren en er niks gebeurt, jaa aanmelden idd bij beatport enzo :stupid

Dan wordt mn volgende vraag waarom niet zelf doen ?
 
netwerk en promotie + als je label reputable is dan sublicensing voor compilaties, ga je misschien naar huis met 30 euro

netwerk en promotie is echt de enige meerwaarde, maar omdat er tegenwoordig bijna net zo veel labels als producers zijn. is het voor nieuwe labels, zonder killer releases ook erg moelijk om naam te maken.

remixen worden ook niet meer betaald, vroeger kreeg je nog wel eens een paar honder euro voor een remixklus, tegenwoordig doen ze een "remix competitie" en je heb gelijk 10.000 remixen G R A T I S
 
Back
Top