sadà\exposadà - The Unseen Rose

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
een nummer dat al langer klaar was, maar dat ik hier nog niet heb geplaatst.
gemaakt maakt met maschine, de basis, alle samples van eigen fabrikaat.
door cubase gejaagd, gemixt, en 2 soft-synths complementeren de boel.
en een vokalen toegevoegd. (sommige "vokalen" zijn samples in maschine.)

eigenlik een terugkeer naar hoe ik oorspronkelik muziek maakte met cooledit pro, maschine is voor mij de vervanging... met veel meer mogelijkheden..

"
The Unseen Rose

cook your lovers in your eye
let your idols slowly die

the rose is your cut up belly

[all samples & synth programming & play & sequencing & voice & mix by sadà\exposadà]
"

de titel (en eenvoudige tekst) is gebaseerd op een regel van t.s. eliot:

“(...) for the roses
Had the look of flowers that are looked at.” uit burnt norton, 1 van de four quartets.

 
Goede track! Je stijl is onmiddelijk herkenbaar. Ik luister deze muziekstijl nooit en zal het niet zo snel opzoeken, maar ik kijk al weer uit naar je volgende track 8)
 
Goede track! Je stijl is onmiddelijk herkenbaar. Ik luister deze muziekstijl nooit en zal het niet zo snel opzoeken, maar ik kijk al weer uit naar je volgende track 8)

hee, dank je, peter, dat is een groot kompliment, zeker aangezien het niet je "smaak" is én dat het toch werkt.

het kruipt waar het niet gaan kan..... of zoiets, ben slecht in nederlandse spreekwoorden, op een of andere wijze...

(een nieuwe track staat al klaar op soundcloud, maar eerst deze... en meerdere projekten, ik ben de tel kwijt, moet ik nog afmaken. normaal werkte ik maar éen projekt tegelijk, nu, vanwege de vele uitbreidingen van mijn studio, ga je eksperimenteren, en ontstaan er als vanzelf meerdere projekten, die roepen, schreeuwen om uitgewerkt te worden...)
 
Laatst gewijzigd:
Dit is in een stijl die ik juist wel opzoek, dus ben ik wat bevooroordeeld. ;) Mooi gemaakt! :okdan:
... met cooledit pro, maschine is voor mij de vervanging... met veel meer mogelijkheden...
Goed programma was Cool Edit toentertijd, maar mooi dat je met modernere spullen er nog meer uit weet te halen.
Met jouw eigen samples pakt het heel goed uit, klankmatig is het fraai.
 
Knap ! Net alsof ik naar een retro new wave plaat luister. Sada exposada tot en met. Eén minpuntje : de vocalen mochten beter doorkomen, of het moet je bedoeling zijn de stem gelijk te mixen met de instrumentalen. Mooie muziek voor een kunstvoorstelling ofzo.

Enne thanks voor je mooie kritiek op mijn sound effects. Je mailtje zie ik wel verschijnen :)

Greetz bud !
 
Ook voor mij geldt dat dit een stijl van muziek is die ik uit mezelf niet snel opzoek. Maar toch heb ik het nummer helemaal uit geluisterd en ik vind dat het goed in elkaar gezet is en productietechnisch goed klinkt. Lekker bezig dus! :okdan:
 
Heerlijk rauw en wat Peter ook zegt, onmiskenbaar jou stijl! Ik houd er wel van. Je wordt ook steeds beter met de vocalen te integreren in je producties.

dank je krek. jan/gloomer heeft opvallend een ander gevoel over de "plaatsing" van de vokalen. de vokalen zijn meer muzikaal geïntegreerd, dan als vokalen (vanwege een filter over de zang, .b.v.).

Dit is in een stijl die ik juist wel opzoek, dus ben ik wat bevooroordeeld. ;) Mooi gemaakt! :okdan:

Goed programma was Cool Edit toentertijd, maar mooi dat je met modernere spullen er nog meer uit weet te halen.
Met jouw eigen samples pakt het heel goed uit, klankmatig is het fraai.

ja cooledit pro vond ik altijd zeer prettig, ik gebruikte de multri-track optie nooit, ik knipt en plakte, copy and paste, loops, ik plaatste een kick, b.v. in een soundscape, op gevoel.. alsof ik met tape werkte, dubbing...
hetzelfde gevoel van werken kan ik met maschine bereiken, maar heb dan meer mogelikheden.

en dank voor je komplimenten!

Knap ! Net alsof ik naar een retro new wave plaat luister. Sada exposada tot en met. Eén minpuntje : de vocalen mochten beter doorkomen, of het moet je bedoeling zijn de stem gelijk te mixen met de instrumentalen. Mooie muziek voor een kunstvoorstelling ofzo.

Enne thanks voor je mooie kritiek op mijn sound effects. Je mailtje zie ik wel verschijnen :)

Greetz bud !

dank, jan! ja de stem(en) zijn meer "muzikaal" geïntegreerd, vond ik bij dit nummer passen. retro wave! wellicht komt de term neo-wave eens op... dank, nogmaals!

Zeer duistere track.
Vind deze erg mooi en onheilspellend ook!

dank je robi! ja, onheilspellend...

Ook voor mij geldt dat dit een stijl van muziek is die ik uit mezelf niet snel opzoek. Maar toch heb ik het nummer helemaal uit geluisterd en ik vind dat het goed in elkaar gezet is en productietechnisch goed klinkt. Lekker bezig dus! :okdan:

dank funkaholic! ben zeer blij dat het doorkomt, binnendringt! produktietechnisch; die kommentaren van 2 jaar geleden krijg ik niet meer; dat er produktietechnisch zaken op te merken vallen. ik leer!
ik blijf nog immer een leerling; nog zoveel zaken uit te zoeken, dingen te proberen, uit te werken. met plezier!
 
Back
Top