Simpele Soft Synth

Marcel,

Heb je daar ook speciale driverse voor nodig en een meer up-to-date geluidskaart?
't klinkt namelijk heel goed. Ben benieuwd.
 
Marcel,

Heb je daar ook speciale driverse voor nodig en een meer up-to-date geluidskaart?
't klinkt namelijk heel goed. Ben benieuwd.
 
de meeste softsynths zijn VST of DX en die hebben dus een host nodig, wat weer extra veel geheugen en CPU eet...beter is dus echt standalone
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Dan heet de oplossing : V Stack van Steinberg.

Een pakketje van 50 euro dat als host kan dienen voor al je softsynths. Je hoeft dus geen duur pakket zoals SX of SL aan te schaffen.
Er is ook een vsthost gratis & voor naks!
maakt zo'n 2,5 MB van je geheugen op, redelijk bescheiden dus
 
Origineel geplaatst door pjeut
Marcel,

Heb je daar ook speciale driverse voor nodig en een meer up-to-date geluidskaart?
't klinkt namelijk heel goed. Ben benieuwd.

Neehoor, geen extra drivers, het programma werkt gewoon met standaard drivers.
Om een geluid uit je computer te krijgen moet je altijd de WAVE OUT plaatsen, alles staat op de help file. Er zitten wel veel bugjes in. Save is disabled bij de shareware, gratis versie, wel lastig natuurlijk. Maar ik heb het getest met MIDI en alles werkt goed. Het is een simpel programma, met mooie scherpe analoge patches.

En vergeet niet te checken .. Synthedit .. www.synthedit.com , die is nog gebruiks vriendelijker, maar echt leuke patches weet ik niet daarvoor. En 'k weet ook niet of dat loopt op een 5 jaar oude comp. .. .. ... ..

Marcel.
 
synthedit is eigenlijk meer bedoeld om vst plugins mee te maken en niet om direct geluiden mee te maken!!!!!
 
synthedit is nu ook niet meteen het summum van gemakkelijkheid dacht ik... niet doen dus. andere voorstellen van hierboven uitproberen.

ik heb hier wel een vrij goeie vst voor piano liggen, die redelijk veel kan naar mijn mening.

mda piano vsti geloof ik. het is freeware, ik kan het dus wel doorsturen.

hmm, en wat denken jullie van symsinth2 standalone? of vereist dat te veel pc?

succes met de zoektocht verder ;-)
 
Back
Top