lady gaga ding

Ik vind dat je hiermee een verkeerde boodschap meegeeft aan je dochter wat muziek betreft. Zo kan je alles wel namaken en de emotionele waarde van muziek eigenlijk ondermijnen.

Behalve dat, muziek hoeft niet complex te zijn voordat het enig 'luisterwaarde' mag hebben

Vindt ik niet, als je muziek "ziet" op een aantal tracks en je kan luisteren per track dan kunnen ze ook leren om muziek op en andere manier te bevonderen.
Het is natuurlijk niet makkelijk om dit sort muziek te maken, maar het ging om "naamaken en kijken hoe je met veinig aantal instrumenten iets kunnen maken:) verder bent ik een prima vader hoor:)
 
misschien moet je je eerste post s lezen
je hebt de draad iets anders ingezet dan waar je nu bent na wat terugkrabbelarij hehe
 
misschien reageer ik daarom wat heftig. Ik word altijd zo moe van mensen die zeggen dat goeie pop zo makkelijk is. Goeie pop is geniaal en teringmoeilijk om te maken. Iets maken wat miljoenen mensen aanspreekt van metalheads tot hardcore bzn fans, allemaal beetje mee-boppen met lady gaga. Ik ben zeker geen fan, maar ik vind het verschrikkelijk knap geproduceerde muziek

Dan inderdaad de boodschap dat dat makkelijk na te maken is....nee dus

Het klopt, bij Gaga is het hele concept vrij complex, waarvan misschien de muziek maar een 10% bijtelt. De muziek zelfs is niet "moeilijk" per se maar inderdaad de hele productie achter, het manipuleren van de geluiden en de hype dat mensen verwachten doen denken aan de complexiteit van Gaga's muziek.

Ik zou niet zo ver analisereren; Madonna's formula tot Like a Prayer (een "échte" complexe muzikale album qua inhoud en productie) was precies hetzelfde.
 
laat maar dan, dit ga nu de kant op van opvoeding, en dat heb ik geen zin in op een synthforum, neem het gewoon voir wat het is
 
dames, de zon schijnt!

edit: houdt spiegel voor zich en zegt het nog eens
 
ik vind lady gaga wel slecht en helemaal niet geniaal, popmuziek is al jaaaaaren niet vernieuwend, het wordt alleen gepusht zoals de ganzen en fois gras...een gouden drol is nog steeds lelijk....


Beatles bv is wat anders, daarvoor had je gewoon weg niet dat soort muziek....wat is er nou nieuw aan lady gaga??

Frans Bauer en de 3Js zijn ook goed geproduceerd, is dat ook geniaal??
 
ik vind lady gaga wel slecht en helemaal niet geniaal, popmuziek is al jaaaaaren niet vernieuwend, het wordt alleen gepusht zoals de ganzen en fois gras...een gouden drol is nog steeds lelijk....


Beatles bv is wat anders, daarvoor had je gewoon weg niet dat soort muziek....wat is er nou nieuw aan lady gaga??

Frans Bauer en de 3Js zijn ook goed geproduceerd, is dat ook geniaal??

Er is niemand (zeker ik niet) die zegt dat de muziek zelf geniaal is. Mijn punt was ook dat het neerzetten van een goede sound, die over de hele werled aanslaat een kunst is. Tsja en over het woordt geniaal kan je twisten. Dat is ook niet helemaal het juiste woord. Euler, die was geniaal, maar dit is meer kundig en heel goed gebruik maken van productietechnieken en weten wat de grote massa leuk vindt.

En in dit kader gezien zijn ook de producers achter Bauer en consorten "geniaal". Je hoeft de muziek zelf niet mooi te vinden om toch de productie goed te vinden. (bauer en de volendam kliek is ook absoluut niet mijn stijl).

Niet alle popmuziek hoeft vernieuwend te zijn. Vernieuwend is vrijwel nooit iets dat direct aanslaat bij de menigte. Logisch lijkt me. Maar dingen sluipen er wel in. In de loop van de decenia veranders de popmuziek wel degelijk. Maar van een puber mag je niet verwachten dat hij/zij een ingewikkelde vernieuwende plaat meteen op z'n Ipod zet. Zo werkt dat niet. Je moet aansluiten bij wat de vraag is en hier en daar voorzichtig vernieuwen. Het is een gave als je in kunt spelen op deze vraag.
Kon ik het maar, dan had ik het nu een stuk beter ;)

Paul
 
het wordt veel verkocht omdat het door de strot van die kinderen gedrukt wordt...overal wordt het aangeprezen... alles wordt tegenwordig nageaapt... ik hoor lambada in een nieuw jasje, felix don't you want me in een nieuw jasje, express yourself in een nieuw jasje.... dat is niet geniaal.

Lady gaga is op zich wel muzikaal maar dat gedoe er omheen maakt haar een haardikte anders maar nu is rihanna ook ineens weird en die kesha heeft nu ook camouflage in neon kleuren op haar bek....

Om omdat die geluiden lekker dik zijn is dit nu ineens "geniaal"geproduceerd??? Productie is sowieso niet geniaal....das pas het laatste stapje...bij lady gaga is de belangrijkste stap marketing daarna een catchy deuntje en daarna misschien de productie.... Die geluidjes in haar tracks zijn gewone ouderwetse housetruukjes niks nieuws
 
nou en
t totaalconcept is geniaal
dat is heel goed gelukt lijkt me
verder lekker boeiend
wat heb jij er mee als iemand anders kutmuziek maakt
 
De meeste tijd gaat zitten in schijnbaar niet essentiele sound elementen,
Want, jouw / eigen versie afgezet tegen het orgineel mist
denk ik en heleboel lagen die ervoor
zorgen dat ook na 20 keer luisteren,
de muziek niet als al teveel gehoord afgegezet wordt.
Er zit zoveel detaillering in dat het
effe naspelen, niet de gelijke kan worden.
Verder is de "saus" van de muziek..thuis op het dressoir niet te benaderen zonder de bekende overkill aan equipment,
niet te produceren..
pas bij het direct vergelijken van de versies
zal blijken dat het volle geluidsbeeld van GAGA,
afwezig is...
nog duudelijker bij vergelijk op de autoradio
De monitor installatie die ieder heeft , maar niemand daarvoor, gebruikt.

Een muziekje maken kan inderdaad in no time,
Maar dan pas. Komt de grote klus..
En het 100en keren doorlopen van het opgenomen
geluid om dit samen te brengen tot een geheel geschikr voor weergave door alles wat weergeven kan en dan toch gelijk klinken,

Dat is dus zware arbeid.
 
Laatst gewijzigd:
I, Oh, ik vind de muziek van de groep mensen die met het.uithangbord van deze organisatie mevrouw GAGA als publiteitsvrouw hebben,
wel genoeg/veel inhoud hebben,
Zeker als je het hebt over Het genre ,
POPULAIR afgekort als.pop.
De muziek is kenmerkend voor de huidige ,
inderdaad erg jeugdige doelgroep die net zo lichtvoetig en korr ge_
Interesseert is .en graag zelf GAGA zouden willen zijn.
goede pop. Weerspiegeld het tijdsbeeld,
,net zoals bijv de beach boy,s in de vroege
jaren 70 of king of pop michael in 80er jaren..
Dat wij daar een mening iver hebben,
Bevestigd dit dan ook denk ik, maar goed, ik ben een oude hippie dus.
Uw mening zal hoop ik verschillen maar dat geeft de actualiteit van deze muziek dus wel aan... dus.
 
Ik wachten op een 11 jarige peu, kleu, zingen, wat is het punt precies?
Fjoezs heeft gelijk
En pabo ook
en murk zover ik begreup
 
Okee,. ik hoor sommigen van jullie al denken,..
Maar,..fuk dat!
Eerlijk is eerlijk,..Niet echt mijn muziek,..maar desalniettemin,..

Ik vind 'r tof,. ze speelt een flink deuntje piano,.. kan goed zingen en dansen,..ze schreef op jonge leeftijd al wereldhits voor andere popsterren als Brittney en pussycat dolls en ze besloot dat ze t zelf wel een stuk beter (lees: gekker) kan,. Intussen heeft ze een kast vol Grammy's en weet ik watvoor awards,.. En meer centen bij elkaar geschreven dan t hele synthforum bij elkaar!

Bovendien is t bijeenbrengen van zo'n productieteam met alles r op en aan een fukkin complex proces en zijn er duizenden momenten waarop zo'n ding kan stuklopen,..
Ze houdt de touwtjes in handen en dat doet ze heel goed!

Al dat elitaire gelul dat de songs niet sophisticated genoeg zouden zijn,.. lekker boeiend!!!
Een fatsoenlijke popsong schrijven is bepaald niet easy! Wie anders beweert moet t eerst maar es bewijzen!

En deuntjes naspelen,.. dat doet mijn dochter van 9 ook op gitaar- en pianoles.
Enneuh,.. Zo is Gaga ook ooit es begonnen!

Oh ja,... Die vleesjurk,..En die Kermitbontjas!!! Als je datsoort shit op een underground illegale freetekno party doet is t allemaal te gek en arty,.. maar op internationale tv met miljoenen inkomsten moet t ineens worden afgezeken.
Erg hollands!

Ik zeg,..Vet humor!!! En stukken interessanter dan t 8 uur journaal en pauw en witteman!
 
En stukken interessanter dan t 8 uur journaal !

Offtopic:
Maar de realiteit kan dan wel niet "interessant" (?????) zijn, het heeft een grotere invloed op ons en alles dan Gaga.

Ik ga ver mee in je betoog, maar deze zin vind ik wat ondoordacht. Je moet alles wel in perspectief blijven zien natuurlijk.


Terug naar dit onderwerp

Paul
 
pop is altijd een totaalconcept. Het begint bij een goed, catchy liedje. vervolgens een stijlkeuze die past in het huidige luisterbeeld van de doelgroep. En als je dat goed wil doen probeer je net een beetje 'risico' te nemen zodat mensen het gevoel hebben dat het echt 'fris en vernieuwend' is.

ik vind dat Lady Gaga (en haar ongetwijfeld omvangrijke team) dit bijzonder goed heeft begrepen, daar heb ik respect voor. Dat mens werkt zo belachelijk hard. En dan beweren dat het makkelijk is wat ze doet.

Dat is hetzelfde als zeggen dat je het niet eens bent met wat Rutte doet en daarom vindt dat hij lui is terwijl iedereen zou moeten weten hoe belachelijk hard politici werken. Kortzichtigheid, beetje jammere eigenschap van mensen....
 
Back
Top