drumsynth triggeren

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
ik heb nu een verzamelingetje drumdoosjes die met trigger in werken. en een midi2trigger module en een modular die dit ook kan.

een aantal drumdoosjes lusten (intern) +5V triggers en gate signalen. maar mn simmons sds400 en mn tama techstar hebben pad inputs. volgens mij gaat dat maar tot +1,5V dus hoe hang ik nu (zonder te modden) mn sds400 of mn techstar aan de triggers???? of kan het wel gewoon?
 
Gewoon proberen....
de apparaten die tot halverwege jaren 80 zijn gebouwd om levenslang mee te gaan en kunnen beter tegen een stootje dan al het nieuwe spul bijelkaar :P

Een andere oplossing zou bijv. een TR626/Yamaha RX5 voor de ind. outputs kunnen zijn....
Volgens Jena zijn de outputs vanuit de RX5 sterk genoeg om als gate sequencer voor je modulair te werken dus werken ze ook als trig output voor een drumsynth....

ik stuur een sds8 aan via een 707 en dit deed ik ook zo met de sds400...
elke output uit de 707 heeft een iets anders resultaat op de sds8/400....
mogelijk dat output trigger uit de 707 per output verschilt.....
 
midi2trigger dingetje te gebruiken die heeft meteen 23 outputs 1 midikanaal en is klein
oepsssss... die ken ik niet..
heeft Simmons niet zoiets uitgebracht... in het verre verleden?

het zou wel errug vet zijn als je de triggerpulsesterkte of de pulse lengte met een midi2trigger device kan instellen :)

Edit:
hmmmzzz... zo'n apparaatje lijkt me ook wel makkelijk voor mn sds800 en pollard syndrum 478 :P
alhoewel ... nog meer kabels.... en ik zou ze toch niet allemaal tegelijk gebruiken....
 
ik heb m al een jaartje in huis. vandaar ook mn wens om hiermee de simmons aan te sturen. simmons heeft volgens mij ook ooit zoiets gemaakt... iig een hele vette sequencer.

als je veel met hardware werkt is het echt een aanrader om te bestellen, vooral al vanwege de prijs, daar kan geen enkele andere midi2trigger of drumcomputer tegenop.
 
en jawel de schade voor zoiets is: ......... 27.50EUR ...... !!!!!
das geen geld om echt honger door te lijden en een waterbuikkie van te krijgen :P

damn.... mn fantasia slaat weer op hol....
als je er een leuk eurofrontje met ind. outputs voor maakt en zorgt dat ie op -/+12V loopt....
dan zou mn mcv24 min of meer overbodig worden .... :eureka:
met DIY ben je denk ik rond de eur50/60 voor deze module kwijt, das niet veel en goed te doen!!!

de envelope's, LFO en VCF's uit mn modulair ermee triggeren lijkt me erg handig....
ik ga de specs nog eens goed doorlezen ....


iig bedankt voor de link :okdan:
 
heb ik ook al een frontje voor klaar liggen, kan zo tussen de doepfer modules omdat ie al op +12V loopt. (heb m nog niet aan mn doepfer gehangen dus kan niks garanderen) laat je gewoon t pootje voor de -12V los lijkt mij?
ehhh zover gaat mn elektronicekennis niet...
Falafelbiels doet nog steeds de voeding voor me...
de pcb's vullen en bedraden dat kan ik dan wel (een beetje) ;)
 
Laatst gewijzigd:
als je doepfer op + / GND / - voeding loopt, kun je idd gewoon allleen de + en GND gebruiken. Heb ik ook in m'n MPS
 
die trigger ingangen werken toch als je er een piëzo insteekt? Als dit het geval is kan je de oudio uitgangen van de losse trommels van een tr-707 gebruiken, of sla ik de plank nu helemaal mis?
 
Als je vreest dat 5V al te veel is gebruik je gewoon een spanningdeler om naar 1,5V te gaan? Kost je twee weerstandjes.
 
nee (eh ja) die plank sla je niet mis... maar ik heb dus een midi2trigger van engineers@work in combi met een baby10 sequencer. ik heb daar nog zo'n 15 trigger outputs op over en zit te denken om een misschien ook nog een op een baby10 sequencer gebaseerde drumstepsequencer te bouwen. ik wil dus mn simmons aansturen met die triggers uit de midi2trigger.
 
Als je vreest dat 5V al te veel is gebruik je gewoon een spanningdeler om naar 1,5V te gaan? Kost je twee weerstandjes.

kun je dat met een schetsje uitleggen? ik kan wel wat solderen en logisch nadenken maar weerstandwaarden uitrekenen heb ik meestal wat moeite mee. maar van die 5V wil ik dus 3,5 afvoeren, dus weerstanden 3,5:1,5 met daartussen GND? of juist daartussen de aftakking van 1,5V?
 
Aangezien een schema meer zegt dan 1000 woorden... ;)

De waarden zijn trouwens niet cruciaal, zolang de verhouding maar gelijk blijft (dus 2,2k en 1k is ook goed). Ik heb het hier nu getekend als twee jack-sockets, maar je zou ook zelf een kabeltje kunnen maken met 2 jackpluggen waarbij je de weerstanden in de kabel verwerkt, of een klein bakje maken met twee sockets. Zoals je zelf wilt.
 

Attachments

  • spanningsdeler.JPG
    spanningsdeler.JPG
    11,4 KB · Bekeken: 19
Back
Top