Eerste track: Dissonance

Timen

W&P hoort bij muziek
Lid sinds
1 april 2010
Berichten
8
Locatie
Almere
Dit is de eerste track die ik samen met een vriend van mij heb gemaakt wij zijn al een jaar bezig met een beetje proberen maar dit is het eerste serieuze wat we gemaakt hebben. Hopelijk vinden jullie het wat en kunnen jullie eerlijke feedback achterlaten.

De track:

http://soundcloud.com/apologieser/dissonance
 
Sfeervolle track, mooie synth/piano geluiden.
Vind 'm wel nog een beetje onaf; zou nog iets meer in kunnen, een hoog string geluid bijvoorbeeld en wat subtiele percussie (hier en daar een congaatje met veel reverb) en een ride of iets dergelijks.
De effecten/noisesweeps vind ik iets te luid in vgl. met de rest.

Al met al toch wel oke hoor, zeker na slechts 1 jaartje.
 
De track is nog niet op monitors gemasterd maar op cheapass hifi speakertjes afgemixt. En ik zal even proberen hoe hoge strings klinken maar weet niet of het goed samen gaat met de feel van het nummer.

En weet iemand of hier op het forum iemand is die een nummer(dit nummer) gratis of tegen een zacht prijsje zou willen masteren?
 
Alles klopt er mist nu nog iets?
Een begin een eind en een mooi gevormde zangpartij joh!
Ik snap alleen de titel niet helemaal
 
Die piano vind ik zelf ook niet heel lekker klinken maar had het geld niet voor een betere en kan ook nog niet akoestisch opnemen wat ik erg jammer vind. Werk nu alleen nog met ableton suite en sylenth oja en wat sample packs. Maar weet iemand een goede piano die gratis of betaalbaar is say 100 euro heel miss 150 als die erg goed klinkt.

De chords vind ik zelf het sterke punt van het nummer want die wekken een gevoel op van overwinning (dit is mijn mening die ik niet beter kan omschrijven). Maar hebben jullie nog tips om de arrangement te verbeteren?
 
Back
Top