Weekje vakantie -> 3 nieuwe tracks

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
769
Locatie
Utrecht
Hey allemaal,

ik heb een tijd niks gepost. Ik heb in de tussentijd een instrumentaal album afgemaakt, waar veel werk in zat.

Toen een tijdje niks gedaan en met een vriend wat gefantaseerd over een nieuwe samenwerking.
De inspiratie die daar uit kwam heb ik in dit vakantieweekje in 3 tracks verwekt. Waarvan 2 met zang.
Ik heb jaren geen zang opgenomen. De bedoeling is om later nog harmonieeen met een tweede stem toe te voegen. De testjes die ik daarvoor gedaan heb met een vriend zijn veelbelovend, maar hij moet oefenen op de timing van de tracks.

Gebruikte gear lijstje:
TR6-s
Micro Monsta 2
0-Coast
Catalinbread Bello Epoch
Grandmother
Goedkope Fender acoustische steel string
2x kalimba (een hele valse afrikaanse)
Tankdrum die ik in bali gekocht heb
Hall of Fame 2 (Vooral Shimmer reverb)
Verder veel Dimension-D, Sem-Filter en Plate van Arturia gebruikt,Ableton EQ, CLA-2A compressor (Waves), MAXX bass (Waves), Fab-R, Fab-Saturn(1) en Kramer tape (Waves) en Izotope Ozone op het masterspoor.

Ben natuurlijk benieuwd naar feedback, hopelijk is de zang te verdragen...
 

Attachments

  • Ambient.mp3
    6,1 MB
  • Bites.mp3
    9 MB
  • Eurythmic fale233.mp3
    10,2 MB
Laatst gewijzigd:
20221023_134952.jpg

Voor de leuk nog een fotootje van de ongeorganiseerde hoek waarin ik mijn muziek maak
 
Imposant. De instrumentalen vond ik heerlijk, lekker inventief, mooie melodiën, verrassende geluiden.. maar je hoort me al afkomen: van de stem ben ik niet echt een fan, er zitten vrij veel valse noten in. Oefening baart kunst, zou ik zeggen. Heb thans met plezier geluisterd. Groetjes. Gloomy.
 
Bedankt, ja zijn idd mijn eigen vocalen. Misschien dat ik ze maar vervang door iemand anders dan!
Ik zou het zelf niet durven!
Vocalen zijn echt 'met de billen bloot'. What you hear is what you get.
Ik weet niet of je zangles hebt genomen, maar daar hebben wij goede ervaringen mee in de band (één van de vocalisten had een machtig mooie stem, maar zong vaak vals).
De klank van je stem is n.l. erg bruikbaar. Een eigen, herkenbare klank. Krachtig ook.

Dus misschien dat daar nog wat te winnen is.

Mocht dat je niet wat lijken (zangles), dan kun je ook iets van een Roland VT-4 Voice Transformer proberen.
Die kun je met midi aansturen en dan zing je in de scale die je zelf aangeeft. (hij kan veel meer qua effecten, maar dat in tune zingen is eigenlijk het enige waar je hem dan voor zou gebruiken).
 
Ik zou het zelf niet durven!
Vocalen zijn echt 'met de billen bloot'. What you hear is what you get.
Ik weet niet of je zangles hebt genomen, maar daar hebben wij goede ervaringen mee in de band (één van de vocalisten had een machtig mooie stem, maar zong vaak vals).
De klank van je stem is n.l. erg bruikbaar. Een eigen, herkenbare klank. Krachtig ook.

Dus misschien dat daar nog wat te winnen is.

Mocht dat je niet wat lijken (zangles), dan kun je ook iets van een Roland VT-4 Voice Transformer proberen.
Die kun je met midi aansturen en dan zing je in de scale die je zelf aangeeft. (hij kan veel meer qua effecten, maar dat in tune zingen is eigenlijk het enige waar je hem dan voor zou gebruiken).
Bedankt, ja misschien is dat wel iets voor mij.
Wel een beetje een lange termijn project lijkt me, dus voor deze nrs ga ik op zoek naar een andere zanger denk ik.
 
Bedankt, ja misschien is dat wel iets voor mij.
Wel een beetje een lange termijn project lijkt me, dus voor deze nrs ga ik op zoek naar een andere zanger denk ik.
Als je het zelf kan doen (en ik denk dat je dat kunt), is dat heel gaaf en handig.
Ik zou het graag kunnen iig.
De vocalist in kwestie heeft 6 maanden (wekelijks) zangles genomen en zit nog altijd bij ons in de band.
Het is het proberen waard, alleen al om jezelf te ontwikkelen.
En nogmaals, ik denk dat je een goede stem hebt voor dit soort werk.
 
Mooi gedaan hoor... :okdan:
Ik hoor dat je ook een jaren 80 tick hebt?:D
The Cure, New Order, Ultravox etc...
En je hebt 'nog' een niet te verslaanbare cassette deck! (Die eigenlijk nooit is weg geweest, net als vinyl trouwens).
hevy.png
 
Tja,dit is internet.We kunnen dit tot in de eeuwigheid naar luisteren.🤤
 
alle 3 goed!

over de zang, bij het 2e nummer vind het gewoonweg werken.

bij de 3e... je stem, @Montfrooij zegt al het precies:

De klank van je stem is n.l. erg bruikbaar. Een eigen, herkenbare klank. Krachtig ook.

ik ben zelf een beperkte zanger, maar op mijn eigen werk levert het altijd wel resultaat. en wanneer het niet werkt, dan verstop ik zie diep weg...

maar bij de 3e gaat er vrijwel heel de tijd er langs... en soms pak je het erg mooi en valt je stem er ineens doorheen..

misschien meer 'opknippen', het inzingen, meer ruimtes laten, op het ritme van je nummer letten, en natuurlik; meerdere takes.... dat is een simpele truc, die zo vaak wordt toegepast overigens...
meerdere takes, en dan natuurlik de beste aan elkander rijgen, maar dat spreekt voor zich.
 
Wacht, first things first: je nieuwe album.

Damn boi, die is heel fijn - gratz! Drop 'm hier anders ook effe. Komt 'ie heel toevallig nog op Spotify...?


En de tracks.. had per ongeluk de eerste en de derde tegelijk aan staan, dat ging best goed. :) Maar stand-alone zijn ze ook tof.

Je stem past erg goed bij de muziek. Tweede track is prachtig. Derde is gewoon vet. Het klinkt wel alsof je jezelf hebt ingehouden, met zingen. En daar wordt het meestal niet toonvaster van.

Maar liever vals dan autotune, in elk geval. Past bij de ontstemde synths. 8)
 
Bedankt, ja zijn idd mijn eigen vocalen. Misschien dat ik ze maar vervang door iemand anders dan!
Nee joh niets van aantrekken wat andere ervan zeggen. Gewoon blijven doen en lol hebben en dan gaat het steeds beter.

Ik vind de eerste track wat druk dat komt denk ik voornamelijk door het lfo met best dominant en snel het filter moduleerd.
Wellicht zou een andere mix balans het beter doen.
Verder wel toffe sounds en ritmes.

De tweede track is erg fraai. Dat is ook de soort sound / muziek waar ik op doel. De zang draagt goed aan het nummer bij. Die pitch shifter..... weet ik niet. Maar toffe track. Ik was effe in trance tot die afgelopen was.

3e ook tof. Lekker weird. Wel te veel distortion en te hard soms de stem.

Die kalimba kun je tunen trouwens.


Vet gedaan allemaal!


Vooral doorzingen en don't give a f what other think :)
 
Ik vind het lekker eigenzinnig, de stem is authentiek, use is, ik zou hem minder op de voorgrond doen wellicht.
Waarschijnlijk de stijl die je zelf het tofst vind, maar het gaat alle kanten op. ik mis zelf een rust, repetitie, terugkerend "refrein" less is more ( vind ik persoonlijk)
Maar ga vooral door!! :okdan:
 
Wacht, first things first: je nieuwe album.

Damn boi, die is heel fijn - gratz! Drop 'm hier anders ook effe. Komt 'ie heel toevallig nog op Spotify...?


En de tracks.. had per ongeluk de eerste en de derde tegelijk aan staan, dat ging best goed. :) Maar stand-alone zijn ze ook tof.

Je stem past erg goed bij de muziek. Tweede track is prachtig. Derde is gewoon vet. Het klinkt wel alsof je jezelf hebt ingehouden, met zingen. En daar wordt het meestal niet toonvaster van.

Maar liever vals dan autotune, in elk geval. Past bij de ontstemde synths. 8)
Hey Stoter, super leuk om te lezen, vooral over t album. Staat nog niet op spotify, maar ga ik nog wel doen, zal ik laten weten tzt?
 
Back
Top