Het nut van interface

gemmetje

de ideale schoonzoon
Lid sinds
6 Maart 2003
Berichten
4.490
Locatie
Eindhoven
Hoi ieder1.

Sinds een tijdje ligt bij mij regelmatig het tijdschrift interface op de mat. Ik mag wel zeggen: tot mijn grote tevredenheid!!!
Na jaren van suf gesjees op de playboy, ben ik erachter gekomen dat de orgasmes van de plaatjes in dat blaadje veel heftiger zijn.
Iemand nog meer positieve ervaringen ?
 
Ik heb normaliter de Germaansche Keyboards hier liggen... Ik heb echter wel een exemplaar hier liggen dat ik toen ontvangen heb met de Ernesto v.s. Bastian remix contest.. In ieder geval stukken beter dan de Future Music toendertijd ;).
 
Ja, nogal logica. De FM was een (te) snelle vertaling van de meestal reeds gereleasde UK versie. Daarnaast waren de reviews vaak niets anders dan een herschreven versie van de folder van het apparaat. Geloof dat ene Gert-Jan (ex-feedback) daar toen de eind-redacteur van was... redactie OK, maar van verkoper in een winkel naar de eind-redactie van een fanzine... humm... :confused:
 
Ja ach, opzich vond ik de FM niet echt verkeerd, hoor! Vooral 't rubriekje 'Perfecte/Ideale set-up' (ofzo..) mis ik wel eens in de Interface.. Maar verder ZEKER goed blad (beetje teveel software-besprekingen naar m'n zin, af&toe, maar ach..;) )
'Analogica' is dan wel weer leuk..
 
Origineel geplaatst door metatron
Dat blad heb ik ook nog een tijd gelezen maar sinds eind volgend jaar niet meer eigenlijk. Reden: ze zijn vaak zo laat met previeus en zo.

In tegenstelling tot het internet bedoel je of over t algemeen?
 
Heb sinds kort een abonnement genomen en enkele oude nummers nabesteld.
Ik moet zeggen dat het voor een beginnende homestudioot als ik wel prettig is om naast internet ook een (nederlandstalig) blad te hebben met allerlei verhelderende info.
Voor de echt ingewijden zal er ongetwijfeld het een en ander aan te merken zijn; echter het geeft voor newbees wel een aardig beeld van wat er zo al (on)mogelijk is en welke hard- en software beschikbaar is.

Een blad als bijv. interface heeft als bijkomend voordeel dat het ook lekker in bed/bad/tuin/balkon/trein/taxi etc etc
kunt lezen, wat met internet toch lastiger is (zeker als je geen leptob hebt).
 
Origineel geplaatst door metatron
Dat blad heb ik ook nog een tijd gelezen maar sinds eind volgend jaar niet meer eigenlijk. Reden: ze zijn vaak zo laat met previeus en zo.

Dat ze later zijn komt omdat de spullen ook echt getest worden. Een folder herschrijven, welke vaak eerder gereleased worden dan de apparatuur zelf, kan iedereen. Vaak zijn dat soort testen dan ook positief en niet echt inhoudelijk... dus de kleine gebruikersmankementen worden niet gemeld.

Nee, Interface is een prima blad. De ene keer wat interessanter als de andere, maar ja... wat wil je met een brede doelgroep en zoveel nieuwe shit.

Het leest zo lekker weg op zondagochtend... uh... middag ;)
 
Ik koop de interface ook regelmatig, maar na een aantal maanden koop ik hem ook weer niet. Met name omdat er dan iedere keer hetzelfde in lijkt te staan.

De future music daarentegen vond ik wel een goed blad. De reviews leken idd wel wat op de folder (who cares), maar daarnaast plaatsten ze ook goede artikelen over compressie, enhancing en over studiosetups. Ook vond ik de FM wat beter aangekleed qua lay-out, maar volgens mij is dat gewoon smaak.

Jammer dat de FM weg is want deze was toch wat meer gericht op dance en de interface is wat behoudender. Misschien is dat ook wel de reden van de interface nu nog bestaat.
 
FM is voor beginners..
Sound On Sound is voor gevorderden
Interface is steeds meer alleen voor de computer+software-gebruiker
 
Dikker

Dikker

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik heb normaliter de Germaansche Keyboards hier liggen... Ik heb echter wel een exemplaar hier liggen dat ik toen ontvangen heb met de Ernesto v.s. Bastian remix contest.. In ieder geval stukken beter dan de Future Music toendertijd ;).

Hij was anders een stuk dikker die FM.
Maar inderdaad slechte vertalingen uit de UK versie, op een gegeven moment blijkbaar niet meer rendabel in Nederland. heb toen interface genomen. En daar ben ik best tevreden mee.
 
Ik heb meerdere bladen gelezen, waaronder ook de FM. Kort samengevat kan ik niet zeggen dat ik die mis, hoewel ik die destijds (toen ik net begon met muziekmaken) me niet zo aan stoorde. Daarna heb ik abo genomen op Midiklavier, een blad dat door de jaren heen steeds beter werd en itt tot FM vrij kritisch was. Toen dat blad vorig jaar gefuseerd is met een ander blad en nu 'Keyboards Plus' heet, is het meer een orgelblad voor 70+-ers geworden (hoop niet dat ik iemand beledig nu...), met maar af en toe goede recensies en artikelen. Dus heb mijn abo ook opgezegd.

Mijn favo is en blijft SOS, maar beetje erg duur om die iedere maand te kopen. Dus blijft Interface over en daar ben ik eigenlijk erg tevreden mee. Ook omdat ze wat minder bekende spullen (zoals de MFB synths pas) recenseren en zo af en toe erg boeiende artikelen hebben (drum programming, circuit bending, etc.). Maar ze zouden idd wat meer basisartikelen over compressie en dat soort zaken kunnen doen a la FM. Vind alleen de bijgeleverde CD niet meer van deze tijd, ik luister 1 keer naar de demo's van apparatuur die eropstaan en lezerdemo en vervolgens komt hij m'n CD-speler niet meer in. Ze zouden wat mij betreft kunnen laten met een lijst publiceren van interessante software/plugins, zodat je die iedere maand gewoon zelf kan downloaden.

:Z
 
Hallo ,

Interface vind ik een goed blad , maar om het te vergelijken met FM vond ik FM wel stukken beter.FM was en is meer up to date , wat je van sommige artikels in de Interface niet kan zeggen.Wat me ook meer opvalt de laaste tijd is dat er meer over Pc software en studiomateriaal word besproken dan over synth's. Niet dat dit niet intresant is , maar bij sommige nummers van Interface blijf ik wel wat in de kou staan en zou je toch wat meer nieuwe informatie willen uit de synth wereld.
En vorig jaar deed Interface een wedstrijd voor de MS2000 bezitters , en zou de uitslag van deze wedstrijd verschijnen in het octoberblad van vorig jaar. We zijn nu al in de meimaand ( 7 maand later) en Interface heeft nogaltijd de uitsag niet bekend gemaakt.Ondertussen zijn er wel al enkele andere wedstrijden geweest waar de uitslag wel al is van verschenen.
Volgens mij loopt daar toch iets spaak en moet men op redactie van Interface toch eens goed hun huiswerk maken of hun zaken beter controleren.

Groetjes,

marcE
 
Als ik op de trein moet wachten vindt ik het wel relax dat er bladen als Interface in de stations Kiosk liggen.
Vroeger kocht ik ze wel eens. Maar dan alleen als er voldoende leuke/interessante dingen in stonden.
Tegenwoordig nooit meer. Ik vindt de Analogica rubriek, vraag en aanbod en de onderwerpen van Ruud Lekx het interessants.
 
Ik ben lid geworden in -toen nog hetende Midi magazine-
1991. M'n eerste blad in a3formaat (nov/dec 91) ging over de Yamaha SY99 en de Korg 01/w
Het blad bevalt me prima en ik blijf voorlopig nog wel lid.
:halleluja
 
Ik geloof dat Matthieu en/of Jean Louis hier ook regelmatig kijken.

De gegeven kritiek lijkt mij zeker opbouwend te noemen en daarom misschien wel nuttig om in deze thread eens wat meer tips en opbeouwende kritiek te verzamelen.

Ik zelf vind de CD(-ROM) bijvoorbeeld ook achteruit gegaan. Beetje saai zelfs. Ik denk dat er meer in dat medium zit dan er nu mee gedaan wordt. :D

Daarnaast ben ik blij dat het blad nu wat vaker uitkomt. Hierdoor zijn ze toch actueler geworden dan voorheen.
 
Interface lees ik nog een jaartje door, maar ik moet wel zeggen dat ik erg getwijfelt heb of ik mijn abbo zou verlengen of niet ! ik vind namelijk dat er net te veel basic in wordt gegaan op bepaalde dingen. Ook mis ik iets meer praktische dingen als hoe goed te Eqen of waar je rekening mee moet houden als je een master maakt. als het in interface over dit soort onderwerpen gaat houdt het ook weer op waar de gevorderde volgens mij begint! gewoon iets meer diepgang, detail en zeg maar de secrets van de goden ! het mag van mij best wat meer een lesboek worden dan een playboy met plaatjes van synths :P of zoiets als een zelfbouw vliegtuig boekje waar ze uitleggen hoe je een vleugel op je vliegtuig moet bouwen en waar die vleugel voor dient, koop ie zelf de vleugel en dan pas je m met de kennis uit t boekje aan aan jouw wensen :geslaagd: !!hint!!

apparatuur tests zijn wellis handig om een indruk te krijgen van apparatuur die ik nog niet ken omdat ik er niet naar op zoek was! de clinics zijn leuk maar vaak erg basic. Dit is op zich niet erg omdat beginners het ook moeten begrijpen maar waar ik begin met zeggen "kijk nu leer ik iets" houdt zo'n artiekel op met bestaan en komt er geen vervolg meer.
Wat ik hoop dat lekker uitgebreid blijft is de aankonding van festivals of inschrijvingen voor wedstrijden of andere dingen waarbij je een optreden kunt scoren :-P of de intervieuws e.d. met bekendere producers waarin leuke tips worden gegeven ! :biertje:
 
Back
Top