Doortrekken van stroomdraden in voorzetwand ivm geluidsisolatie.

Als zij wéét dat je overdag microfoon-opnames zou kunnen maken, en jij hebt duidelijk aangegeven dat ze hoorbaar is, in jouw privé-ruimte -- waarvan ze zelf zegt dat dat mag tot een bepaald tijdstip.. dan is 't toch haar eigen schuld, dat jij die compositie maakt met haar stem?

Haha, ja gewoon een website opzetten waar je opnames vanuit jouw eigen huis post (met haar luide telefoongesprekken met klanten goed hoorbaar). Vervolgens de link aan haar geven en ik denk dat ze direct zachter gaat telefoneren :D
 
Als het nu dragelijk is, dan kun je het misschien nog verbeteren door (grote) broadband absorbers te maken van houten latten, minerale wol en doek. Een soort plaatselijke voorzetwand krijg je dan. Tevens goed voor de akoestiek in je ruimte en de oude wandcontactdozen blijven bereikbaar. Kosten daarvan zijn te overzien.

Mocht je uiteindelijk toch weer op die volledige voorzetwand uitkomen heb ik nog het volgende bedacht voor je; er bestaan plastic ringen waarmee je een inbouwdoos kunt "opdikken". Die ringen klikken op de doos en op elkaar. Stel dat jij een wand gaat bouwen waarbij de dikte uitkomt op 80mm vanaf de oude wand, dan kun je de oude dozen dus 80mm opdikken, en krijg je in je voorzetwand dus de wandcontactdozen op dezelfde plek als je oude wand. Daarmee blijven je oude inbouwdozen bereikbaar genoeg om met lasklemmen te mogen werken. Hoef je niks op te hakken en buizen te verlengen en dat soort ongein.
 
Mocht je uiteindelijk toch weer op die volledige voorzetwand uitkomen heb ik nog het volgende bedacht voor je; er bestaan plastic ringen waarmee je een inbouwdoos kunt "opdikken". Die ringen klikken op de doos en op elkaar. Stel dat jij een wand gaat bouwen waarbij de dikte uitkomt op 80mm vanaf de oude wand, dan kun je de oude dozen dus 80mm opdikken, en krijg je in je voorzetwand dus de wandcontactdozen op dezelfde plek als je oude wand. Daarmee blijven je oude inbouwdozen bereikbaar genoeg om met lasklemmen te mogen werken. Hoef je niks op te hakken en buizen te verlengen en dat soort ongein.
Dat wist ik niet, goeie tip in ieder geval!
 
Dus het probleem is opgelost?
Ja op zich wel maar niet door een geisoleerde wand, ik ga naar een seniorenwoning in Apeldoorn, heb nog wat familie aan die kant en ik vind die omgeving erg mooi, ik verkoop m'n huis alleen had de timing wel wat beter gekund nu de rente weer is opgelopen.
Alhoewel een eensgezinswoning vlakbij Amsterdam blijft altijd wel gewild want in Amsterdam is er niets te koop als je een huis met een tuin wil dus ik raak het huis wel kwijt.
Het was de laatste weken wel redelijk rustig met af en toe een druk gesprek bij de buren naast me maar het viel mee bij elkaar.

Ik heb in ongeveer 30 jaar 2 koophuizen gehad en eigenlijk vind ik het wel mooi geweest, ik had 8 jaar terug toen m'n gezondheid slechter werd me al ingeschreven aan die kant van het land met het idee dat als ik wat ouder zou zijn toch wel die kant op wilde gaan.
Het was voor het funderingsproces bij ons in de straat een hele rustige buurt met veelal toch wat oudere mensen en nu zijn er veel weg naar appartementen en zijn er allemaal gezinnen met jonge kinderen komen wonen dus het buurtje is ook wel veranderd dus naar een andere omgeving met meer natuur in de buurt leek me een goede oplossing, lekker wandelen en fietsen daar.
Volgende week woensdag teken ik het huurkontrakt en krijg ik de sleutels.
 
Ja op zich wel maar niet door een geisoleerde wand, ik ga naar een seniorenwoning in Apeldoorn, heb nog wat familie aan die kant en ik vind die omgeving erg mooi, ik verkoop m'n huis alleen had de timing wel wat beter gekund nu de rente weer is opgelopen.
Alhoewel een eensgezinswoning vlakbij Amsterdam blijft altijd wel gewild want in Amsterdam is er niets te koop als je een huis met een tuin wil dus ik raak het huis wel kwijt.
Het was de laatste weken wel redelijk rustig met af en toe een druk gesprek bij de buren naast me maar het viel mee bij elkaar.

Ik heb in ongeveer 30 jaar 2 koophuizen gehad en eigenlijk vind ik het wel mooi geweest, ik had 8 jaar terug toen m'n gezondheid slechter werd me al ingeschreven aan die kant van het land met het idee dat als ik wat ouder zou zijn toch wel die kant op wilde gaan.
Het was voor het funderingsproces bij ons in de straat een hele rustige buurt met veelal toch wat oudere mensen en nu zijn er veel weg naar appartementen en zijn er allemaal gezinnen met jonge kinderen komen wonen dus het buurtje is ook wel veranderd dus naar een andere omgeving met meer natuur in de buurt leek me een goede oplossing, lekker wandelen en fietsen daar.
Volgende week woensdag teken ik het huurkontrakt en krijg ik de sleutels.
Welkom.
Dan worden we bijna buren :)
 
Welkom.
Dan worden we bijna buren :)
Dank je! :)
Leuk en gefeliciteerd! Een hele verandering van Wormerveer naar Apeldoorn en omstreken :okdan:
Dank je!
Zeker een verandering, ik ben eigenlijk oud Amsterdammer maar qua natuur en een iets rustiger omgeving heeft Apeldoorn en omstreken me altijd wel aangesproken; het Kroondomein en de Hoge Veluwe wat op fietsafstand is en de Sallandse Heulvelrug een klein stukje met de auto da's wel zo prettig natuurlijk, ik heb er zin in! :okdan:
 
Dank je! :)

Dank je!
Zeker een verandering, ik ben eigenlijk oud Amsterdammer maar qua natuur en een iets rustiger omgeving heeft Apeldoorn en omstreken me altijd wel aangesproken; het Kroondomein en de Hoge Veluwe wat op fietsafstand is en de Sallandse Heulvelrug een klein stukje met de auto da's wel zo prettig natuurlijk, ik heb er zin in! :okdan:
De Sallandse heuvelrug is inderdaad fantastisch! Evenals het Nationaal Park Hoge Veluwe, dat ligt bijna op fietsafstand van Apeldoorn (oke, beetje afhankelijk van waar je in Apeldoorn woont :D).

Ik ben van oorsprong een Zaankanter maar ik weet niet of ik nog snel terug zou gaan vanuit Gelderland.

All the best :okdan:
 
Ik ben van oorsprong een Zaankanter maar ik weet niet of ik nog snel terug zou gaan vanuit Gelderland.
Ik zou ook niet meer teruggaan naar Amsterdam waar ik toch 40 jaar heb gewoond en nu na wat jaren in de Zaanstreek lijkt me omgeving Apeldoorn wel tof.
Als ik daar vroeger op vakantie was vond ik het heerlijk in omgeving Apeldoorn
Het zal ook wel met de leeftijd te maken hebben want toen ik 20 was vond ik het prima wonen in Amsterdam.
All the best :okdan:
Dank je!
Ik woon al weer jaren in Heerde.
Geboren in Apeldoorn (weet ik niks meer van 8) ) en daarna op aardig wat plekken gewoond, maar Heerde beviel mij het best.
Lekker centraal, niet zo druk als het westen en (dat is dan persoonlijk) veel familie, vrienden en de band in de buurt.
Heerde dat ligt toch vlak bij Epe?
Ik ben daar als klein jochie wel op vakantie geweest en ook wel in Vierhouten met m'n ex, heerlijk daar.
Dat rustige is ook wat mij aanspreekt, het is allemaal net wat relaxter daar en meer natuur.
 
Heerde dat ligt toch vlak bij Epe?
Ik ben daar als klein jochie wel op vakantie geweest en ook wel in Vierhouten met m'n ex, heerlijk daar.
Dat rustige is ook wat mij aanspreekt, het is allemaal net wat relaxter daar en meer natuur.
Ja klopt. Dat ligt ernaast.
Ik kan me hier goed vermaken. Erg mooie omgeving en idd net wat relaxter.
 
Die zou een goede aan mij hebben. Dan ga ik hetzelfde doen en dat volume op ieder moment van de dag en nacht opengooien en zeggen "in the heat of the moment zit ik er zo lekker in dat ik me helemaal laat gaan en het volume hoog zet, zodat ik optimaal kan genieten" of "ik moet mijn muziek ook op hoog volume testen".
 
Hola.

Gewoon je speakers de hele dag laten aan staan.kijken of ze tot inkeer komt.gewoon even uitvechten als zij niet redelijk is ben jij het ook niet.

Groeten van andreos.
 
Die zou een goede aan mij hebben. Dan ga ik hetzelfde doen en dat volume op ieder moment van de dag en nacht opengooien en zeggen "in the heat of the moment zit ik er zo lekker in dat ik me helemaal laat gaan en het volume hoog zet, zodat ik optimaal kan genieten" of "ik moet mijn muziek ook op hoog volume testen".
Gewoon je speakers de hele dag laten aan staan.kijken of ze tot inkeer komt.gewoon even uitvechten als zij niet redelijk is ben jij het ook niet.
In het begin heb ik wel met die gedachte zitten spelen om gewoon de installatie maar 'ns flink open te zetten maar ik bedacht me dat je dan wel in een soort van voortdurende strijd terecht komt en dan heb je het drukker met de buren dan je eigenlijk wil.
Het gegeven dat ik vertelde dat ik een paar keer het gesprek goed kon volgen en woordelijk herhaalde wat ze toen zei had schijnbaar wel z'n impact want het is vanaf toen toch wel rustiger geworden, schijnbaar realiseerde ze zich dat haar gesprekken met cliënten niet zo privé waren als ze zich had voorgesteld, nu is het toch meestal zachtjes op de achtergond en valt er beter mee te leven.

Ik vond het idee om te verhuizen richting de Veluwe wel aangenaam en ik had me niet voor niets al een jaar of acht terug me ingeschreven bij een paar sites van corporaties.
Nu ben ik bezig met wat witten en schilderen maar ik heb er nu al zin in zodra ik verhuisd ben en het weer rustiger heb om dan lekker in die omgeving met regelmaat een lekkere boswandeling te maken.
Zowiezo vind ik de energie die die omgeving uitstraalt wel heel lekker, merk aan mezelf dat ik er wel naartoe leef, ik heb er zin in merk ik aan mezelf. :)
 
Hola,

Een optie is die wand ,ik weet er geen nederlandse naam voor,PLACO PLATRE te koop bij leroy Merlin..kijk op hun site.
Dat zijn gipsplaten met een 10 centimer dikke schuimlaag,je kan je kabels uitfrezen met een mes.en stopkontakten overal waar jij wil plaatsen.
Daarna lijm je alles tegen de wand aan.afwerken en klaar.
Vast ook te krijgen in nederland.

Groeten van Andreos :)
 
Back
Top