Goedkoopste Ableton controller

303zalig303

gebruikte oscillator
Lid sinds
19 Maart 2007
Berichten
1.831
Hallo
ik wil graag een controller voor ableton aanschaffen, zo goedkoop mogelijk.
Ik dacht al aan een bechringer bcr 2000 maar die heeft maar 16 drukknoppen (of zijn die draaiknoppen ook drukknoppen ????). Dus dan dacht ik aan de iSmart folding keyboard :P aangezien ik geen faders en al die dingen nodig heb : ik moet gewoon dingen aan en af kunnen zetten.
Wat is jullie idee, moet ik gewoon voor zo'n cheape ismart gaan, of is die behringer toch goed om dingen te launcen ? of hebben jullie een goedkoop voorstel ?

De goedkoopste : :okdan:
 
Novation Launchpad, geen twijfel mogelijk. Alle standaard functies kun je daar mee bedienen en als je handig bent zijn er ook nog twee user modes om in te vullen. (Ja, "faders" zitten er ook op in de vorm van 8 stappen per knoppen kolom, maar die hoef je niet te gebruiken natuul'k).

Bij studio de dijk in alkmaar nu voor 155 euri met sleeve en kek t-shirt! ;)

Of moet de controller minder "ableton oriented" zijn? ;-)
 
hej bedankt, die kende ik nog niet, komt het dichtst bij een monome, doet inderdaad wat ik nodig heb ! ik ga eens opzoek naar deze,

iemand nog een alternatief ?
 
iemand nog een alternatief ?

Eventueel een Akai APC20. Die heeft en net iets andere featureset dan de Launchpad. Als pure cliplauncher is de Launchpad de betere keus, wil je naast clip launchen ook nog verdere controle over je kanalen dan komt de APC20 er beter uit. Net wat je wilt, wat je nodig hebt.
 
Back
Top