midi drums intikken (Akai mpd, Korg padcontrol, NI Machine)

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
Beste mensen,

Ik zou graag iets willen om mijn beats op in te tikken aangezien ik mijn mpc2500 niet meer heb en de beats met ableton maak en een ton samples. Hier zijn natuurlijk veel opties voor.
Ik kwam zo wat dingen tegen en vroeg me af wat value for money is:

Akai mpd24 (simpel en goedkoop en voor mij genoeg sliders en draaiknoppen)

Korg padcontrol: (wat kleinere pads en wat meer poeha erop wat ik mssn niet gebruik)

NI Machine: (full option bak, weer geheel eigen ding, werkwijze, programma etc, uitgebreid en evt handig maar weer meer aan de prijs)

zijn er nog andere opties?

Zelf dacht ik aan een relatief goedkope 2ehands Mpd24, ik heb gewoon iets nodig om mijn ableton drumrack aan te sturen. Advies kan ik gebruiken.
 
Mam sq16. Dan kun je je Ableton drumbanken TR-style intikken. Lastig te vinden maar voor 150 tot 200 euro zou het moeten lukken en heb je een, naar mijn idee, perfecte intuitieve machine.
 
Kan je dat niet doen met toetsen? of wil je wat anders dan dat?
 
Ik heb nu een Akai MPD18, die bevalt goed. Was niet zo tevreden over die PadKontrol, is 2x terug geweest voor reparatie in de tijd dat ik hem had (de laatste keer kreeg ik een compleet nieuwe retour, die heb ik toen meteen verkocht haha)

Maschine heb ik ook gehad en dat vond ik maar een onding, na 6 maanden alweer van de hand gedaan
 
denk dat een mpd24 meer mijn richting is, gewoon pads (met velocity?) en wat midi controls, het is alleen voor drums intikken, midi keys heb ik voor al mijn synths en dergelijke
 
denk dat een mpd24 meer mijn richting is, gewoon pads (met velocity?) en wat midi controls, het is alleen voor drums intikken, midi keys heb ik voor al mijn synths en dergelijke
ik denk stiekem dat jij een MPD18 nodig hebt :engel:
 
dat is me wat te karig (alleen maar pads) wil ook wel wat controllers maar hoef geen 40 knopjes of schuifjes want dat gebruik ik niet
 
Heb een LPD8.. onverwoestbaar.
 
akai lpd8?
 
lpd8 ziet eruit voor lui die alleen met hun laptopje op een studentenkamer zitten. mag wel wat groter en duurder. gewoon mpc groote pads, denk dat het een mpd24 wel wat is maar ze worden niet meer nieuw gemaakt.
 
Vriend van mij heeft een mpd24, ik was er van onderdruk. Pads voelde gewoon goed aan en rezgeerde ook goed.
 
het gaat er meer om dat ik iets anders heb om drums in te tikken dan mijn midi keys of muis want daar heb ik een hekel aan. ik had een mpc2500 maar wil wel graag weer wat pads hebben om aan mijn ableton drumrack te hangen als ik die gebruik. een mpd32 is weer iets teveel qua knoppen etc, mpd24 is precies genoeg.

weet iemand of ze nog nieuw gemaakt worden of verkrijgbaar zijn?
op marktplaats staan er een paar maar krijg geen antwoord van de verkopers.
 
Back
Top