Ode aan de Neptunes

Origineel geplaatst door EDP
yep ik als doorgewinterde neptjoens friek hoor wel wat je bedoeld alleen zit er iets te veel in de dance richting. neptjoens hebben echt hele stevige en agresieve beats met zou weinig mogelijk sounds(althans dat is mijn idee dan) en in idd wel heel hard uitgemixed. en ook dit linkt lekker agressief.

ik vindt het best cool eigenlijk mag ditwel

:okdan:

ik heb toch ook nooit gezegd dat ik hen na ging doen? of dat als je dit hoort je per direct gaat denken dat zij dit hebben gemaakt? ik ben geinspireerd door hun werk ik heb ook alleen maar akoestische drums gebruikt in deze track, de beat programming komt veel overeen met die van hun alleen die van mij zijn voller.. omdat het dance is.

thanks verder :)
 
Re: Ode aan de Neptunes

Origineel geplaatst door djsirjamez
Omdat ik al jaren de Neptunes een van de beste producers vind heb ik hier een tracky gemaakt
als een Ode aan hun shit.

Ik heb echt gekeken naar vals en niet vals en technisch zou het onmogelijk moeten zijn dat dit vals klinkt (de synths)
want ze zijn puur gestapeld op dezelfde tonen alleen andere melodievormen.

maar ja
de beats zijn weer echt Jaimie stijl :-))))

DJ Fanatic - The Steptoons

khoor het wel
:-)


Heb je deze track zelf gemaakt???

Zoja dan is ie vet goed
 
Re: Re: Ode aan de Neptunes

Re: Re: Ode aan de Neptunes

Origineel geplaatst door justin
Heb je deze track zelf gemaakt???

Zoja dan is ie vet goed

thanks man!
jep zelf gemaakt :D
 
Origineel geplaatst door n0_key
Hmm, ik ben wederom 1 van die mensen die de link naar de Neptunes niet kan leggen.

De 'tunes hebben een hele open, transparante stijl met een soort van acoustische 'échte' sound en feel, dit is dichtgeplakte chaos van beats en geluiden die je helemaal plat hebt gecompressed in een soort van nasale lelijke sound.

Je had het eerder ook over de stijl van de beats e.d. die overeenkomsten zouden moeten hebben. Nou, wat mij betreft zijn die overeenkomsten ook nihil. Er is echt wel een verschil tussen een natuurlijke, funky, jazzy en soulvolle lekkere open beat en deze opeenstapeling van beats and minibreakjes... Het is net een E-16 die je op een break in een shuffle laat staan ofzo...

NOFI, maar er is geen enkele overeenkomst en bovendien, en dit is natuurlijk persoonlijk, heb je geen lekkere sound en ook geen lekker nummer. Solly, :luv:


wat hadden we nou afgesproken over mensen afzeiken? ;)
Kijk, dat je het nix vindt ok, maar om daar nou zo'n verhaal aan te besteden zonder daarin dan ook maar iets constructiefs te melden vind ik wel weer een beetje jammer...
 
Jammer dat je het zo opvat, maar zo is het dus niet bedoeld.
Ik loop niemand af te zeiken, maar ik geef gewoon mijn mening, en hoewel ik er niet omheen lul, doe ik niet vervelend en speel ik niet op de man.

Constructief? In mijn stukje kaart ik de algehele sound, de compressie en de manier van programmeren aan.

Ik geef netjes aan wat ik er van vind. Soms is het leven hard, zeker als je jezelf zo'n hoogvlieger vind dat je je eigen stijl rechtstreeks vergelijkt met het -IMO- beste productie/composerteam in de wereld op dit moment.

En als je dit vervelend vindt, blijf dan maar ver weg van de grote boze buitenwereld...
 
Origineel geplaatst door n0_key
Jammer dat je het zo opvat, maar zo is het dus niet bedoeld.
Ik loop niemand af te zeiken, maar ik geef gewoon mijn mening, en hoewel ik er niet omheen lul, doe ik niet vervelend en speel ik niet op de man.

Constructief? In mijn stukje kaart ik de algehele sound, de compressie en de manier van programmeren aan.

Ik geef netjes aan wat ik er van vind. Soms is het leven hard, zeker als je jezelf zo'n hoogvlieger vind dat je je eigen stijl rechtstreeks vergelijkt met het -IMO- beste productie/composerteam in de wereld op dit moment.

En als je dit vervelend vindt, blijf dan maar ver weg van de grote boze buitenwereld...

Whaha

ten eerste vergelijk ik mijzelf met Armand van Helden, Pharell / Neptunes, Pete Rock & CL Smooth, Laidback Luke, Frankie Bones en nog vele anderen. Als DJ zijnde vind ik mijzelf beter dan menig opper god maar als Producer ben ik een rookie die deze mensen als een soort richtlijn gebruik. Het feit dat zij dingen gebruiken die ik voor mijzelf heb ontwikkeld geeft alleen maar aan dat zij en ik dezelfde smaak hebben. Jij maakt er gelijk een kwaliteits vergelijking van .. beetje kortzichtig

ten tweede: als je je mening geeft zonder opbouwnde kritiek of technisch inzicht dan zeik je al snel iemand af. bijv.
mijn mening is dat alle buitenlanders de deur uit moeten en dat mijn vrouw aan het aanrecht hoort. als ik dit ook gewoon botweg zo mededeel dan zeik ik hun af en ben ik disrespectvol bezig. het is immers mijn mening? nigga please, wake up, het ventileren van je mening zonder onderbouwing is juist afzeik methode nummer 1.

ten derde: je mening wordt vooralsnog gewaardeerd, maar ik vind dat je zelf een hoogvlieger bent of probeert te zijn als je denkt dat jouw mening de regel der muziekwereld is. Omdat jij of ik iets lelijk of slecht vinden wil niet zeggen dat het per definitie ook zo is. Ik heb ooit eens Aphex Twin een live act zien doen; hij deed ipv een plaat een stuk schuurpapier op de platenspeler en legde de naald erop en hup een 909 erdoor heen.. mongolisch en lelijk zou je denken.. maar is mijn mening de wet der muziek? fuck it, muziek is smaak. Daarom verwachten we hier ook dat als je kritiek hebt je ook onderbouwing geeft.

lees mijn reacties maar eens op andermans muziek. ik geef mijn mening en leg uit waarom of hoe of wat. Dit is naar mijn mening een forum site waar men elkaar helpt om beter te worden. Niet om jezelf te verheven boven anderen door af te zeiken of door stoer te doen over hoe goed je bent, nee enthousiasme delen en kennis!

Geloof is de nummer 1 reden waarom er oorlogen zijn, laat muziek niet de nummer 2 worden! :D
 
Ik zal hier nog 1 keertje op reageren en daarna geloof ik het wel.

Luister, je geeft aan dat muziek smaak is. Nou goed, dat zijn we dus eens. Als nu een bepaalde track niet lekker bij me valt, moet ik dat dan beargumenteren in klinische termen? Kan ik wel proberen, maar dat dekt de lading toch niet.
Bovendien is het helemaal niet zo dat ik ongefundeerd kritiek loop te spuien, ik heb puur gereageerd op stellingen die hier door jezelf en anderen zijn gedeponeerd.

Blijkbaar heb jij en veelal ook anderen moeite met meningen die niet aan de verwachting voldoen, dat is tenminste wat ik in deze draad een beetje proef.

Jij vind dat ik een vergelijking in kwaliteit maak, terwijl ik het toch over de verschillen in stijl heb gehad. Natuurlijk is dat vanuit (mijn) smaak gezien een kwaliteitsverschil, maar dat doet niet terzake.

Jij hebt zelf aangegeven dat je de stijl van jouw beats vindt overeenkomen met die van de 'tunes, of andersom natuurlijk, ik geef aan waarom ik vind van niet.

Ik heb bij mijn weten niet geimpliceerd dat mijn mening wet is, of dat ik voor anderen of in het algemeen spreek. Als jij vindt van wel, dan moet je maar even aangeven waaruit je dat opmaakt. Hoe kan ik nu aan anderen de wet voorschrijven door mijn mening te geven?

Disrespectvol? Voor sommigen is dat het gebruik van het woord 'nigga'...

Misschien moet ik het dan toch nog maar even benadrukken, of in mijn signature zetten ofzo, mijn mening is maar (maar) mening. Het is niet de jouwe, maar de mijne. Als ik zeg dat ik iets geweldig vindt, of juist niet, dan spreek ik voor mezelf. De referentie hierover in de breedte vindt ik nogal uit de lucht gegrepen.

En als ik nu mijn eerste post in deze draad doorlees, dan heb ik volgens mij best aardig aangegeven wat ik niet lekker vindt aan je track. Misschien was mijn reactie ietwat anders genuanceerd geweest als je de vergelijking met de 'tunes niet had getrokken, maar de inhoud zou ongeveer hetzelfde zijn geweest.

Het is ook jammer dat je gelijk weer refereert aan niveau's ofzo, jezelf verheven voelen over anderen en pochen over je eigen kunnen. Blijkbaar heb je toch wat onverwerkte dingen in je systeem als je dat uit mijn posts weet te extraheren of meent in die richting te moeten reageren. De enige die in deze draad de loftrompet schalt voor/over zijn eigen kwaliteiten ben jij namelijk...

Als afsluiter, ik heb niemand aangevallen, dus het woord oorlog gebruiken is niet echt op z'n plaats. Hoewel ik het overigens wel eens ben met je laaste zin, misschien dat dat scheelt.

Peace, out.
 
na eerst de reacties te hebben gelezen werd ik toch wel erg benieuwd naar je track!
track heb ik intussen beluisterd maar kan ook niet echt de link leggen naar de neptunes.
eerder naar een niet afgemaakte remix van een ouwe hiphouse plaat van vroeger!

voor de rest klinkt leuk blijf gewoon vrolijk verder gaan met produceren.
 
make some room baby!

make some room baby!

het mooie van de neptunes vindt ik de grote ruimte die zij in hun track stoppen met enorm weinig tracks...

ik vind dat hoge piew geluidje het net niet alhoewel ik de meaning ervn wel kan plaatsen...

de lead is wel warm(stringlead ofzo,?) maar had van mij meer aan de modulatie gemogen en hij zuigt/pompt nu door de veels te hoge compressie.

ik hoor de ruimte niet zo in je track... dat is jammer. verder vindt ik de drums van de neptunes niet zo digi... maar het idee is ok...

veel beter dan je vorige track die ik hoorde!
 
ER moet mij iets van het hart.
Ik lees nu twee dagen achter elkaar reviews van jouw tracks en het valt me op dat je best snel in de aanval gaat als iemand het helemaal niks vindt.
Als je tracks plaatst krijg je goede en slechte reakties. punt.
Jij wilt graag dat de slechte reakties opbouwend zijn, maar dat lukt niet altijd als iemand het gewoon helemaal ruk vindt.
Dan gaat ie gewoon uitleggen waarom dat is. Daar leer je ook van

Jij gaat dan best in de aanval, en dat vinnik niet zo gaaf.
ik ga je tracks dus niet meer luisteren om die reden, omdat ik het leuk vind om reakties van mensen te lezen op tracks, maar niet dat gezeik van de eigenaar tussendoor wil hebben.
ik ben het met No-key eens dat je best wel erg enthousiast bent over je eigen kunnen, en dat is ook tof, maar staat misschien neit helemaal in verhouding met het gebodene? kijk uit met jezelf omhoog lullen. laat anderen dat doen.
Da's veel gaver.

Dan de track.
Ik vond het wel gaaf de eerste 30 seconden. ik wist niet wat ik hoorde, en dacht dat dat me nog wel duidelijk zou worden gemaakt.
Mijn kritiek is dat het nergens echt gaat lopen, grooven. Ik vind het te stotterend, wat tof zou kunnen zijn als het ook echt een groove heeft. en dat heeft dit niet.
ik hoor dat er nog wel onder. later. 4 to the floor, hihat afterbeat? Meer sounds en ambience.
Nu vinnik het een beetje saai
Dat zijn my two cents.

succes verder. Leer ff om te gaan met slechte kritiek. De mensen zijn hier niet om je af te zeiken, maar zullen je wel heel eerlijk zeggen wat ze vinden. Da´s heel waardevol, en kost ook moeite.
No key heeft heel veel dingen niet gesuggereerd die jij hem wel verweten hebt.
Dasniet zo handig van je en ook erg vermoeiend voor je, want at the speed that you are going zul je veel tijd moeten verspillen aan dit soort onzin. Maak liever nog een track. laat de rest maar naar de vorige luisteren. ±'

Succes man.
 
Origineel geplaatst door Kokos
Als je tracks plaatst krijg je goede en slechte reakties. punt.
Jij wilt graag dat de slechte reakties opbouwend zijn, maar dat lukt niet altijd als iemand het gewoon helemaal ruk vindt.
Dan gaat ie gewoon uitleggen waarom dat is. Daar leer je ook van

Even ter verdediging van SirJames, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als je iets slecht vindt, moet je dat ook kunnen onderbouwen en moet je ook de moeite willen doen de betreffende persoon te willen helpen om het beter te maken. Als je alleen maar zegt
...bovendien heb je geen lekkere sound en ook geen lekker nummer.
vind ik dat toch echt wel een beetje een persoonlijke aanval, en heeft het niets constructiefs. Zeg dan gewoon niets.

Natuurlijk moet je om kunnen gaan met slechte kritiek, maar we zitten hier wel met z'n allen op het forum zodat we ook van elkaar kunnen leren en zodat we elkaar kunnen helpen.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Even ter verdediging van SirJames, hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als je iets slecht vindt, moet je dat ook kunnen onderbouwen en moet je ook de moeite willen doen de betreffende persoon te willen helpen om het beter te maken. Als je alleen maar zegt vind ik dat toch echt wel een beetje een persoonlijke aanval, en heeft het niets constructiefs. Zeg dan gewoon niets.

Natuurlijk moet je om kunnen gaan met slechte kritiek, maar we zitten hier wel met z'n allen op het forum zodat we ook van elkaar kunnen leren en zodat we elkaar kunnen helpen.

ben blij dat er toch mensen zijn die vanuit een volwassen standpunt reageren. :)
 
Ik weet het niet,maar vind hem nog steeds goed!,maar je moet dit nummer ook los zien van de neptunes ieder heeft een eigen style,en ik vind de beat gewoon lekker agressief en snel,daar hou ik gewoon van. Heerlijk gewoon

Moet er bijzeggen dat ik dit nummer dacht gister nacht te horen,dus blijkbaar zijn er al meerdere met deze style.Ik zou zeggen ga mooi door met deze style!!!

Als ik jouw was zou ik me perfectioneren in deze genre(loop je wel voorop)!
 
Origineel geplaatst door justin

Moet er bijzeggen dat ik dit nummer dacht gister nacht te horen,dus blijkbaar zijn er al meerdere met deze style.Ik zou zeggen ga mooi door met deze style!!!


WAT :-(
funk man, alleen Laidback Luke draait mijn shit regelmatig dus OF je bent in de MORE gisteren geweest OF er zit iemand mij te byten ;-))
 
Wat is dat nou toch soms met Dj's... groot ego <=> grote tenen, & de drang om toch maar te bewijzen dat ze net minstens evenwaardig zijn aan iedereen & hun idolen.. ?

anyway, om dan toch maar ff mijn 'kritiek" op deze track te uiten
It's not my kind of stront.
k vind het wat inhoudsloos, het komt nergens vandaan & gaat ook nergens heen.. vergelijkbaar met wegwerp-emoties.
IK VIND PERSOONLIJK, dat muziek een taal is (& ja zelfs in dance...) waarvan je de woordenschat toch een beetje moet begrijpen, wil je zelf "muziek" gaan brengen.

Jou rithmisch motief zou ik eerder gaan interpreteren als auditieve "kunst"/expressie..
Als je nu een lege zaal in een museum neemt, daar in het midden een sokkel zet met een maria-beeld op, waarrond een speelgoedtreintje eindelooze cirkels rijd op jou geluidsmontage...
Zou ik dit ECHT (no joke échtwaar, constructieve kritiek...) aprecieren,.. zelfs geniaal vinden.

grzz
da nigga jazz


& als ik je nog een tip mag geven:
In "muziek" moet je jezelf niet refereren naar je idolen & alter-ego's, je hoeft alleen maar ff achterom te kijken & denken wat je vandaag beter kan dan gisteren.
 
De link met de neptunes zou ik er zo niet 1 2 3 uithalen..
Misscihien qua gebruikte percussie geluiden.

Voor de rest vind ik de beats wel lekker klinken, misschien hier
en daar nog iets meer variatie? Medodie is aardig (je geeft zelf aan dat het
niet je sterkst punt is...dus). Het is niet echt een track met een build-up
naar een climax, maar deze track zou denk ik zeker niet misstaan in een
DJ-set !

En verder: ik denk dat mr James een hogere productie ratio heeft dan
menigeen op dit forum :) Ok, kwantiteit is niet gelijk aan kwaliteit, maar
hij _maakt_ tenminste muziek en is enthousiast !
 
lieve mensen,

omdat ik zeg ODE aan Neptunes wil niet zeggen dat ik hun NA DOE! of wil EVENAREN! ik ben door hun geinspireerd en heb een aantal elementen op mijn eigen manier geinterperteerd! zoals de gebruikte instrumenten. Waarom zit iedereen dit nou te vergelijken met Neptunes, het is voor MIJ een link ..

enjoy the music
 
Origineel geplaatst door djsirjamez
lieve mensen,

omdat ik zeg ODE aan Neptunes wil niet zeggen dat ik hun NA DOE! of wil EVENAREN! ik ben door hun geinspireerd en heb een aantal elementen op mijn eigen manier geinterperteerd! zoals de gebruikte instrumenten. Waarom zit iedereen dit nou te vergelijken met Neptunes, het is voor MIJ een link ..

enjoy the music

hehe ik zie de link wel,lees rauw oftewel..beats van de straat,zwart en funky..je maakt house met diezelfde rauwheid dan in de hip hop:)

equate heeft gelijk :jamez wederom je bent gemotiveerd en enthousiast..en dat mag je uiten..je hebt het ook nodig wil je bereiken wat je bereiken wel,jou wil is 100 % de weg is lang,bewandel die en je bent er.
 
Origineel geplaatst door Shivah
hehe ik zie de link wel,lees rauw oftewel..beats van de straat,zwart en funky..je maakt house met diezelfde rauwheid dan in de hip hop:)

equate heeft gelijk :jamez wederom je bent gemotiveerd en enthousiast..en dat mag je uiten..je hebt het ook nodig wil je bereiken wat je bereiken wel,jou wil is 100 % de weg is lang,bewandel die en je bent er.

tof dat je me zo mentaal support man! :halleluja
 
Back
Top