Ode aan de Neptunes

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.002
Locatie
Rotterdam
Omdat ik al jaren de Neptunes een van de beste producers vind heb ik hier een tracky gemaakt
als een Ode aan hun shit.

Ik heb echt gekeken naar vals en niet vals en technisch zou het onmogelijk moeten zijn dat dit vals klinkt (de synths)
want ze zijn puur gestapeld op dezelfde tonen alleen andere melodievormen.

maar ja
de beats zijn weer echt Jaimie stijl :-))))

DJ Fanatic - The Steptoons

khoor het wel
:-)
 
hehehe .. ik wilde eigenlijk beginnen met ' when does the hurting stop '
maar dat viel wel mee .. beats zijn oke

allleen die referentie naar de neptunes ... ik kan hem niet vinden .. maarja zoveel ken ik ook niet van die boys
 
Origineel geplaatst door MadR
hehehe .. ik wilde eigenlijk beginnen met ' when does the hurting stop '
maar dat viel wel mee .. beats zijn oke

allleen die referentie naar de neptunes ... ik kan hem niet vinden .. maarja zoveel ken ik ook niet van die boys

thanks man

als je de beats los neemt en je kjikt naar En de gebruikte instrumenten En naar de beat programming dan herken je de Neptunes stijl erin. het grappige is dat ik altijd al zo mijn beats maakte en toevallig de neptunes en ik op dezelfde manier onze beats programmde.. natuurlijk is dit een house stijl en die van hun hip hop maar als je er visueel naar zou kijken dan zie je dat het heel erg hetzelfde is ;-)
 
zit je weer aan je eigen puff ?

:D

naja ik vind het niks met de neptunes te maken hebben .. maar als jij dat vindt ... :okdan:
 
Origineel geplaatst door djsirjamez
thanks man

als je de beats los neemt en je kjikt naar En de gebruikte instrumenten En naar de beat programming dan herken je de Neptunes stijl erin. het grappige is dat ik altijd al zo mijn beats maakte en toevallig de neptunes en ik op dezelfde manier onze beats programmde.. natuurlijk is dit een house stijl en die van hun hip hop maar als je er visueel naar zou kijken dan zie je dat het heel erg hetzelfde is ;-)

Vertel eens, hoe en wanneer heb jij de beats van de Neptunes visueel gezien? Op een documentaire ofzo? Of sturen ze jou al hun geprogrammeerde beats in midifiles ofzo?
 
Origineel geplaatst door Nolet
Vertel eens, hoe en wanneer heb jij de beats van de Neptunes visueel gezien? Op een documentaire ofzo? Of sturen ze jou al hun geprogrammeerde beats in midifiles ofzo?

soms vind ik sommige mensen hier echt alleen maar een stelletje losers hoor. je verkiest erom om mij af te zeiken en stomme opmerkinge te maken dan me te willen begrijpen.

de uitleg;

als je beats van de neptunes na maakt in welke beat programmer dan ook. dan zie je visueel waar de kicks liggen, waar de snares en waar de hats.

hoe zo'n pattern eruit ziet komt heel erg veel overheen hoe ik mijn patterns maak. de snares en de hats liggen vaak op dezelfde manier in een loop. alleen fill ik ze wat meer op om er meer drive in te krijgen want ik maak house en zij maken hip hop.

je zou zelfs hun loopje door midden kunnen knippen en daar 1 loop van maken (dus 2e de eerste helft of 2e de 2e helft).. en dat zou dan heel veel lijken op mijn loops.
 
nou meneer....lange tenen....

Ik wilde serieus het weten! Ik ben ook Neptunes fanaat! Die nieuwe Justin Timberlake (iets van "rock your body"ofzo) rockt als een gek.

Ik vond het alleen nogal opzienbarend dat jij visueel beats had gezien van topproducers...Ik vind alleen jouw track helemaal niet klinken als neptunes (los van het hiphop / house verschil). maar ja...
 
Best interesant,,, je kan bijvoorbeeld van allerlij muzieksoorten een soort gemiddelde beat maken van 1 of 2 bars, door het gemiddelde te nemen van een zooi nagemaakte stepsequences, een soort factor analyse zeg maar.

ik heb jouw nummer niet kunnen beluisteren omdat ik hier geen mp3s kan playen.

Ik vraag me trouwens af of ze die beat van Like i love you,, van justin timberlake, met recycle hebben geknipt, het klinkt wel zo namelijk.
 
cool!

en ik hoor die link met the neptunes wel, maar meer in de melodie eigenlijk.
maar ik kan me voorstellen dat je voor die beats onze vrienden chad en pharrell als inspiratie hebt genomen...
die claps net voor de snare zijn erg lekker, alhoewel ik de rest van beats misschien iets meer gestript zou willen horen...iets kaler ofzo.

wel dope!
 
Origineel geplaatst door Dobre
cool!

en ik hoor die link met the neptunes wel, maar meer in de melodie eigenlijk.
maar ik kan me voorstellen dat je voor die beats onze vrienden chad en pharrell als inspiratie hebt genomen...
die claps net voor de snare zijn erg lekker, alhoewel ik de rest van beats misschien iets meer gestript zou willen horen...iets kaler ofzo.

wel dope!

ik vind het wel dope dat juist jij mij wel snapt :) kewl man
 
Of het op Neptunes lijkt zou ik echt niet weten, maar even los daarvan een aantal punten:

- op zich een aardige track, voornamelijk geschikt als DJ-tool denk ik omdat er verder wat weinig in zit om naar te luisteren.

- beat-programmering klinkt goed, lekker stuwend ritme, maar....

- zou je niet eens een beetje minder compressie kunnen gebruiken? Op zich past zware compressie wel bij het soort geluid wat jij maakt, maar het klinkt nu bijna nog erger dan wat er op radio 538 of zo uit je speakers komt knallen. Het gaat er in elk geval nogal vlak en vermoeiend van klinken.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Of het op Neptunes lijkt zou ik echt niet weten, maar even los daarvan een aantal punten:

- op zich een aardige track, voornamelijk geschikt als DJ-tool denk ik omdat er verder wat weinig in zit om naar te luisteren.

- beat-programmering klinkt goed, lekker stuwend ritme, maar....

- zou je niet eens een beetje minder compressie kunnen gebruiken? Op zich past zware compressie wel bij het soort geluid wat jij maakt, maar het klinkt nu bijna nog erger dan wat er op radio 538 of zo uit je speakers komt knallen. Het gaat er in elk geval nogal vlak en vermoeiend van klinken.

ik vind dat zuigende juist wel mooi
anders is het zo standaard dynamisch, zo pop pop pop
ik wilde juist lekker dat zuigende plat geklapte hebben :)
 
Ja ik begrijp dat zuigende compressie best lekker kan zijn, maar om er nou meteen zo'n radio 538 sound van te maken...
Ik kan er in ieder geval niet langer dan 3 minuten naar luisteren voordat ik het uit moet zetten. Het is natuurlijk aan jou om te beslissen hoe je het wilt hebben, ik geef alleen maar mijn blik als luisteraar. :)
Wat voor compressor gebruik je eigenlijk? En wat voor instellingen?
 
in de opzet die ik maak in fruity loops gebruik die rode TC works compressor voor op de basskick en de strings
instellingen ongeveer:

threshold = -20
ratio = 8.00
attack - 4.00
release - 258

(ongeveer he!!)


in Logic gaat de standaard compressor eroverheen.

instellingen:

threshold = -16
ratio = 6.00
attack = 10.00
release = 50

ps: ik snap echt niet waarom je hem na 3 minuten uit zou moeten zetten! ik heb hem nu wel 100x geluisterd en ik heb geen problemen met het gehoor ofzo.
 
sommige mensen zullen er gevoeliger voor zijn dan anderen. Ik wordt ook gek als ik langere tijd naar van die platgewalste radiouitzendingen zou moeten luisteren.
Zeker als je met dergelijke hoge ratio's (>6:1) over je eindmix gaat compressen wordt het al gauw vermoeiend om naar te luisteren.
 
Origineel geplaatst door Shivah
maar het funkt wel weer:)

aan je beats zal het nooit liggen sir

het voelt zwart:)

als wij nou eens om de tafel gingen zitten
ik maak de beats en jij maakt de mad melodien en vibe

maken we 8 tracks, 2 releases, en alles proberen te licenceren :{
 
Hmmm..... nep-tunes. Of Neptune S?

Misschien iets minder voor gevoelig oren maar hij zwingt wel. :)
 
Hmm, ik ben wederom 1 van die mensen die de link naar de Neptunes niet kan leggen.

De 'tunes hebben een hele open, transparante stijl met een soort van acoustische 'échte' sound en feel, dit is dichtgeplakte chaos van beats en geluiden die je helemaal plat hebt gecompressed in een soort van nasale lelijke sound.

Je had het eerder ook over de stijl van de beats e.d. die overeenkomsten zouden moeten hebben. Nou, wat mij betreft zijn die overeenkomsten ook nihil. Er is echt wel een verschil tussen een natuurlijke, funky, jazzy en soulvolle lekkere open beat en deze opeenstapeling van beats and minibreakjes... Het is net een E-16 die je op een break in een shuffle laat staan ofzo...

NOFI, maar er is geen enkele overeenkomst en bovendien, en dit is natuurlijk persoonlijk, heb je geen lekkere sound en ook geen lekker nummer. Solly, :luv:
 
yep ik als doorgewinterde neptjoens friek hoor wel wat je bedoeld alleen zit er iets te veel in de dance richting. neptjoens hebben echt hele stevige en agresieve beats met zou weinig mogelijk sounds(althans dat is mijn idee dan) en in idd wel heel hard uitgemixed. en ook dit linkt lekker agressief.

ik vindt het best cool eigenlijk mag ditwel

:okdan:
 
Back
Top