Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

ok thanks mensen:okdan:
ik ga even kijken hoe ik dit dan ga aanpakken. ik moet me denk ik nog wat meer gaan richten op het invullen van het nummer met fx geluiden
 
@ Yellow Rocket: Ik vind het allemaal wel leuk klinken enz maar ik mis een goeie opbouw. Alles lijkt maar achtereen geplakt te zijn.
En weer drukt je kick je synth weg in de climax. :D Werk aan die mix! ;)
 
@ Yellow Rocket: Ik vind het allemaal wel leuk klinken enz maar ik mis een goeie opbouw. Alles lijkt maar achtereen geplakt te zijn.
En weer drukt je kick je synth weg in de climax. :D Werk aan die mix! ;)

daarom is het ook een snippet he, is nog lang niet af.
de opbouw ga ik zoiezo nog naar kijken
en dat de kick de synt wegdrukt hoorde ik niet op mn monitoren.
ik ga er weer mee aan de slag
 
daarom is het ook een snippet he, is nog lang niet af.
de opbouw ga ik zoiezo nog naar kijken
en dat de kick de synt wegdrukt hoorde ik niet op mn monitoren.
ik ga er weer mee aan de slag

wat voor monitoren heb jij waardoor je het niet kan horen ?
 
ok ik heb het geprobeerd te fixen zodat het minder aan elkaar geplakt lijkt
het intro heb ik niks aan gedaan, dat vond ik wel goed zo.
ik heb de opbouw van de climax onder handen genomen. en denk dat het zo wel beter is8~
 

Attachments

  • kick 23_2 paranoid refix.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 59
Drukt hem nog steeds weg...

En ik heb dezelfde monitoren btw.
Probeer je hele mix eens in volume lager te zetten.
 
ik heb alles wat lager gezet en heb heel de opbouw van de climax omgegooid
 

Attachments

  • kick 23_2 paranoid refix _ clilmax opbouw.mp3
    2 MB · Bekeken: 51
ik heb maximus (FL) op mn bass.
maar de uitslag meter in mn mixer komt niet eens op de helft.
en als ik mn kick opsla als sample dan klinkt de kick weer heel anders.
 
En als je m niet rendert maar live opneemt? Zou hetzelfde moeten zijn, maar kan ook nog wel eens verschillen!
 
ik heb maximus (FL) op mn bass.
maar de uitslag meter in mn mixer komt niet eens op de helft.
en als ik mn kick opsla als sample dan klinkt de kick weer heel anders.

de kick, waarschijnlijk verdeeld in meerdere layers neemt de andere geluiden over zoals je lead, je claps etc...
gooi alle limiters en maximizer's eraf een schone mix ( van je huidige project )
dus alles ruim onder de 0db houden , en heel goedluistern of het goed klinkt bijv: je main lead niet te hard of je kick ... eventueel iets amp'en...


PS: als je dat heb gedaan zal je waarschijnlijk een andere kick hebben met minder power, dit is gewoon weer een kwestie van bijstellen d.m.v. distortions en fx'jes, dat is oefenen :)

good luck:okdan:
 
@YR: alles wat hierboven gezegd wordt aannemen. Gebruik je overigens microtonic voor je laag? die speelt namelijk af in stereo. als je jouw kick bounced naar mono dan heb je dus minder laag.


heb zelf ook weer eens wat gefabriceerd. Alhier het resultaat!
 

Attachments

  • mal2_Sforum.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 57
Wat me opvalt aan de veel producties tegenwoordig, is dat het laag pas in de staart komt! In de kick zelf zit nauwelijks laag, maar dan komt er zo'n zompige staart achter. Op een flinke p.a. krijg je dan alleen maar een soort zoem te horen ipv een flinke knal.
Het kan natuurlijk ook zijn dat dat de bedoeling is, ik ben tenslotte alweer een tijdje uit dit genre :P
 
ik gebruik hydra voor de bass en kraak.
kan ook wel even kijken met samplen hoe ik dat kan oplossen, maar naar mijn mening klinkt een sample die je gedistort hebt niet zo mooi meer als regelrecht uit de vst
 
@ Systam

Klinkt goed :D
Misschien de volume van de vocal ietsjes harder zette, zit beetje op de achtergrond. :)

Nieuwe VST uitgeprobeerd: Waldorf Largo
 

Attachments

  • new melo.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 61
Back
Top