Hét Algemeen Hardstyleproducer-Topic

Erol: heb je überhaupt al gekeken op google en of (nog belangrijker) al zelf alles uit geprobeerd? Ik vind namelijk dat je soms (te) makkelijk vragen stelt. Denk dat je daarom soms zulke reacties krijgt als die van Avalon en Homeboy.
 
Laatst gewijzigd:
Erol: heb je überhaupt al gekeken op google en of (nog belangrijker) al zelf alles uit geprobeerd? Ik vind namelijk dat je soms (te) makkelijk vragen stelt. Denk dat je daarom soms zulke reacties krijgt als die van Avalon en Homeboy.

Ok excuses. Ik heb het volgende geprobeerd in Kontakt 2:
Sample geladen en op "sampler" gezet en de sample op loop till end. vervolgens onder modulation source pitch bend en als target loop length. Als ik dan de sample in Cubase zet (midi) en de pitch bend automatiseer dan gebeurt er niets... wat doe ik verkeerd?
 
Laast perongeluk een beetje oudschool gemaakt:P
 

Attachments

  • oldskoel.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 64
Dit heb ik kunnen vinden:

Source module:
Sampler

Loop Mode:
Until End: Plays the loop until the note ends. If the loop extends to the end and there is a release time on the amplitude envelope, the loop will continue during the release phase.

Verder niets over het automatiseren van de loop end of lengte...


dit heb ik geprobeerd:
Sample geladen en op "sampler" gezet en de sample op loop till end. vervolgens onder modulation source pitch bend en als target loop length. Als ik dan de sample in Cubase zet (midi) en de pitch bend automatiseer dan gebeurt er niets...
 
Ha kwam even kijken of iemand al feedback had gegeven op mijn eerste snip ;). Heb het nog eens geluisterd in de auto. Maar het klinkt allemaal erg dof. Licht dat enkel aan hoe ik het ge-EQued heb?

@Delcone: Erg vet geluidje! Was het even experimenteren in die snips qua melodie lijn?

@Erol, je bent er wel druk mee. Misschien een stomme vraag maar krijg je het gewenste effect wel voordat je het via automation wil aansturen?
Even objectief:Na het filmpje een paar keer gekeken te hebben wordt volgens mij de noot verkort en het aantal loops dat hij afspeelt binnen die noot verhoogd. Waardoor volgens mij het speedup effect wordt gecreëerd. Hij trekt een schuifje naar beneden en doet een andere omhoog. respectievelijk toon lengte (naar beneden), aantal loops binnen de noot(omhoog).

Mijn excuus als ik mij hier buiten moet houden wegens te kort aan kennis, maar was even nieuwsgierig.
 
Dat speedup effect wordt gecreerd doordat de sample steeds korter wordt maar toch op BPM blijft zeg maar, dus op de helft speelt ie 2x zo snel af als op volle lengte.

Maar het zou zomaar kunnen dat hij een tweede parameter toevoegt voor weet ik wat :)

Mischien zag dat er leuker uit op de vid? :P LOL
 
Snel vb, tempo blijft gelijk..

Niet in Kontakt gedaan btw, ik haat de layout en interface van Kontakt.
 

Attachments

  • Speed Up 1.mp3
    563,9 KB · Bekeken: 47
En als je toevallig ook FL studio hebt dan kun je gewoon de Fruity Granulizer gebruiken met de preset "stutter" en die een beetje aanpassen.

:eureka:
 

Attachments

  • defsnel.mp3
    646 KB · Bekeken: 47
@avalon
Nou dit lijkt me precies het gewenste effect!

@joeyjoey
En zo weet ik ook hoe ik het toe kan passen :D

Dan rest voor mij alleen nog wat feedback op mijn snippet, inmiddels op de vorige pagina :S

Maar iig weer wat bijgeleerd!

Cheers!

Klinkt nog lang niet zoals het zou moeten..

Je kick moet je vette distortion op doen, het moet je voor je b*k schoppen (H)

Lead kan ik weinig over zeggen, is beetje rommelig nu op t mom :)
 
Hier dan mijn eerste brouwsel, de lead is nog verre van wat het moet zijn. Maar vind het al erg vet dat dit al lukt! ;)


Lijkt net of er een filter op je kick/master staat.

Het klinkt zo .... "verweg"

Probeer dat eens te fixen en kijken hoe die dan klinkt :)
 
Thnx ik ga er mee aan de slag.

Die kick zit wel al distortion op maar wilde het niet overdrijven. Je hoort er inderdaad weinig van. Hij is nu gelayert maar w hem sowieso sidechainen met ducking zodat hij meer 'whooemp' gaat doen.

Die lead heb ik door een Vocoder gehaald. Even wat opschonen.
 
Back
Top