Lead instrument "Inner City - Big Fun"

Astonishing as it may be, Kevin Saunderson told his friend Mark Archer that the main synthesizer timbres on "Big Fun" were sampled from "Let's Get Brutal" (1986) by the New York project Nitro Deluxe. That doesn't take anything from "Big Fun"'s masterpiece, on the contrary; the secret lies on the way Kevin Saunderson, with the collaboration of the producers James Pennington A.K.A. Suburban Knight and Arthur Forrest on "Big Fun", used those timbres.

Dat is niet wat hij bij ADE vertelde. (moet zeggen dat het mij ook ontschoten is. Kwam vast door :biertje:)
 
mja en dan vaak met pcies dezelfde instrumenten ook nog...
belangrijker is het om de intensie van het geluid te begrijpen en dat na te maken...
en het daarbij kunnen snappen wat men destijds voor ogen had met een bepaald geluid...

want als je bijv. alle synths hebt die een gemiddelde artiest in de 80's had ben je er nog niet nutuulk...

goed punt en dat inderdaad ook mijn reden.
het gaat om het delen van kennis. ik hoef niet de synth te hebben van mijn idolen maar vind het heel interessant als iemand een technisch verhaal vertelt over hoe destijds iets is gemaakt.
hank shocklee van public enemy is daar een goed voorbeeld van, die man geeft echt pas openheid van zaken. zeer inspirerend en heeft mijn ontzag alleen maar groter gemaakt.. die man is echt een monsterlijke held
 
want als je bijv. alle synths hebt die een gemiddelde artiest in de 80's had ben je er nog niet nutuulk...
Nee dan zit je met een stal vol oude geiten opgescheept maar zo ja dan wist ik het wel:
Komaan met die banaan8)
 
had die net op facebook gezet gisteren ja :)
te gruwelijk en wat focking stevig voor die tijd, bangin' in the club.
alee aleee, doe mij maar de engelse versie maar dit is wel master haha
 
hank shocklee van public enemy is daar een goed voorbeeld van, die man geeft echt pas openheid van zaken. zeer inspirerend en heeft mijn ontzag alleen maar groter gemaakt.. die man is echt een monsterlijke held

Klinkt interessant, linkje(s)?
 
Kijk even op de site van redbull music academy.
Als bij seminars kijkt staat die er tussen.
Het is een lange zit maar heb met plezier genoten.
 
Back
Top