Cikira ..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Saskija
ik vind het nog steeds hypocriet om Cikira uit te nodigen voor een Q&A-sessie terwiijl ze door een behoorlijke groep mensen op het forum compleet de grond ingestampt wordt alleen vanwege haar uiterlijk zonder dat er maar een iemand was die daar wat van zei.

Zowel Tiesto als JunkyXL krijgen hier een portie kritiek (of dat terecht is laat ik iedereen voor zichzelf beslissen), als wij 1 van hen zouden uitnodigen voor een Q&A, is dat dan ook hypocriet?
 
Tsja, ik heb gewoon die handschoen opgepakt en haar gevraagd of ze mee wilde helpen met Q&A.
Dus een gewoon forumlid.
Puur uit interesse en ook om eens te laten zien dat zij ook gewoon een mens is als een ander.

En posts verplaatsen is wel extreem. Maar lijkt me wel dat iedereen die het boekje te buiten gegaan is even een vriendelijke herinnering tot beleefdheid op het forum mag krijgen. Zonder aanziens des persoons.

Het is jammer als mensen het forum mijden omdat een bepaalde groep zich niet kan gedragen. En op dat punt lijkt mij dat moderators het recht hebben om in te grijpen.
Maar vergeet ook even niet dat deze draad anderhalf jaar oud is en er ondertussen toch wel wat is veranderd.
 
Er is een verschil tussen kritiek krijgen en belachelijk gemaakt worden. Bij Tiesto en Junkie XL wordt hun muziek onder vuur genomen, maar niet de persoon zelf. Ik heb tenminste niemand horen roepen dat Tiesto vast en zeker wel een dikke poot zal zijn waarna een groep mensen daar nog over heen gaan met grappen en grollen. Over Cikira heb ik al ik weet niet hoe vaak mogen lezen dat het vast en zeker een man is. Da's toch een heel ander niveau.

Verder vind ik het ook anders omdat Tiesto en Junkie XL mee kunnen lezen en weten wat erover hun gezegd wordt, terwijl Cikira geen woord Nederlands kent en geen idee heeft hoe de mensen hier blijkbaar over haar denken. Als Cikira wist wat er allemaal al over haar gezegd was, had ze vast en zeker geen trek meer om wat vragen te beantwoorden.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zowel Tiesto als JunkyXL krijgen hier een portie kritiek (of dat terecht is laat ik iedereen voor zichzelf beslissen), als wij 1 van hen zouden uitnodigen voor een Q&A, is dat dan ook hypocriet?

Helemaal niet. Da's gewoon tof als ze uberhaupt al mee willen werken.
Want reken maar dat dit dan door iedereen gelezen zal worden.

En in die draad waar ze afgekat werden zijn enkelen *kuch* geweest die ook flink tegengas gegeven hebben en terrecht. Want om mensen persoonlijk aan te vallen met vooroordelen en valse argumenten is gewoon zwaar beneden peil en dient op gereageerd te worden. En dat moet makkelijk kunnen zonder dat mods hoeven in te grijpen.
 
Eerlijk gezegd vind ik niet dat de moderator's moeten ingrijpen.
Dit is een forum waar geen goede balans is tussen mannen en vrouwen.
Op fora waar een dergelijke balans wel is lijkt het me dat er genoeg tegenwicht is als iemand 'te ver' gaat in zijn opvattingen/opmerkingen. Zo iemand wordt dan meestal gelijk de pan in gehakt (wat ook weer niet nodig is) maar in ieder geval komt ie er meestal niet zo maar mee weg.

Hier op dit forum is er geen balans tussen soorten, het lijkt me dus goed dat gebruikers zelf aangeven wat hen stoort.
De balans zal vanzelf tot stand moeten komen, daar kunnen we moderators niet verantwoordelijk voor stellen.
Zij kunnen hooguit regels maken waar gebruikers zich aan moeten houden en als zij dat niet doen kunnen zij hen daarop aanspreken.

Maar dit is geen kerntaak van een moderator, dus laten we proberen als gebruikers van dit forum zelf naar een goede sfeer proberen toe te werken. Dit zal af en toe gepaard gaan met kleine conflictjes, maar dat is niet erg.
Langzaam komt het allemaal goed.
 
Nou ik heb op haar hele site geen enkele link naar haar muziek gehoord (zoals Naton ook al zei..), dus als ze dan een beetje staat te patsen met haar belachelijke hoeveelheid apparatuur kan ik haar ook niet echt serieus nemen...

[En over Triesto : kijk eens naar de clip van Traffic en kijk hoe hij een beetje staat te posen achter die draaitafels...:r ]
 
Origineel geplaatst door Bass
Nou ik heb op haar hele site geen enkele link naar haar muziek gehoord (zoals Naton ook al zei..), dus als ze dan een beetje staat te patsen met haar belachelijke hoeveelheid apparatuur kan ik haar ook niet echt serieus nemen...

Misschien loopt ze ons een beetje te dollen, sjesus, wij mannen kunnen ook nergens tegen. hakkuh!!!! :D
 
Wat een onzinnige thread eigenlijk :Z .

We zien een hoop materiaal -> velen worden jaloers.
We zien een vrouw -> velen hopen op een knappe stoeipoes.
Die vrouw is voor sommigen geen knappe verschijning -> we kraken haar volledig af.

Is dit nou waar een synthforum over moet gaan?

Uiterlijk zegt niets over de kwaliteiten over de persoon (en geloof me ... ik kan het weten :erm: ). Op een andere wei is het materiaal altijd groener ... waarom dan hier zo'n specifiek negativisme?

Wat ik dan eigenlijk nog minder begrijp is dat er dan een interviewsessie wordt opgezet (wat ik op zich helemaal geen slecht idee vind, maar helemaal niet past bij de sfeer die rond haar gecreëerd werd/wordt).

Ik ben blij dat ik geen vrouw ben op dit forum ... bang dat iemand mijn uiterlijk niet zou laten welgevallen :o:

:( :o: :confused: =( :stupid ;{ :Z :gaap:
 
En zie, de balans is zich al aan het herstellen. :)

En nu moeten al die mannetjes die beledigingen uitten nog zich in rij opstellen en 1 voor 1 een stap naar voren doen en zachtjes 'sorry' zeggen en dan is het weer helemaal goed. (just kidding)

Alles lost zich van zelf (naja, vanzelf) op. goedemiddag. Ik ga boodschappen doen. :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wat willen jullie dat wij hier op doen?
Posts verwijderen? Posts verplaatsen? Mensen bannen?

Hoi Jeroen!

Vrouw-onvriendelijke opmerkingen mogen van mij meteen worden doorge-
spoeld in het sanitair wat daar bij uitstek voor ontworpen is!
Inmiddels zijn er door bepaalde figuren al heel wat interessante threads
verziekt. Gelijk korte metten mee maken.
Vrijheid van meningsuiting? Als mensen zich daarop gaan beroepen kunnen
ze hun borst wel nat maken, want dan heb ik nog wel een mening waar ze
gelijk mee naar een advokaat kunnen stappen. :maffia:

Misschien kun je je nog herinneren dat ik een half jaartje geleden een thread
plaatste over Cyndustries en de fraaie modules die daar gemaakt werden?
Over de modules na een paar posts geen woord meer. Maar wel opmerkingen
over Cynthia in de trant van: "dat ouwe wijf met die lelijke rotkop".
Ik vindt het meer dan ziek dat iemand die bewezen heeft een kwaliteits-product
te kunnen maken en algemeen gewaardeerd word om haar kunnen op electronisch
gebied, hier wordt afgezeken door kereltjes die nauwelijks kunnenomgaan met hun
(waarschijnlijk piepkleine) soldeerboutje.

Mensen die het leuk vinden om op die manier een bijdrage te leveren moeten
maar leren dat het (gelukkig) door de meesten hier niet op prijs wordt gesteld.
En als ze dat niet bevalt dan zijn er zat andere plaatsen op het net waar ze hun
frustraties kwijt kunnen en wij kunnen ze missen als kiespijn.

Het andere alternatief is dat ik en anderen die proberen dit een waardevol en
interessant forum te maken en die hier zo langzamerhand genoeg van hebben
besluiten te vertrekken.
Kies maar. :(
 
Re: Mijn studiootje

Re: Mijn studiootje

Origineel geplaatst door Sycorax
Heb net mijn nieuwe studio ff ingericht en een paar foto's getrokken... wat vinden jullie ervan?

http://www.cikira.com/pics/studio_2.jpg
http://www.cikira.com/pics/studio_3.jpg
http://www.cikira.com/pics/studio_4.jpg
http://www.cikira.com/pics/studio_5.jpg
http://www.cikira.com/pics/studio_6.jpg

hehheheee...

ik denk dat ik zonet een stuk of tien keer ben klaargekomen... ;)

maar zeg nou zelf... als JIJ hier zou kunnen werken !!
je hoeft niet per definitie mooi te zijn om met mooie spullen te kunnen werken.
 
...En nog steeds heb ik geen muziek gehoord die ze maakt !!

:frons:

DUH !

Fotoos plaatsen met stapels apparatuur kan iedereen, laat ze eens maar wat zien of horen van wat ze allemaal maakt in die studio van haar !

Eerst zien/dan geloven !
 
Origineel geplaatst door Bass
...En nog steeds heb ik geen muziek gehoord die ze maakt !!

:frons:

DUH !

Fotoos plaatsen met stapels apparatuur kan iedereen, laat ze eens maar wat zien of horen van wat ze allemaal maakt in die studio van haar !

Eerst zien/dan geloven !

Bas kerel, niet zo mokken.
Alsof jouw muziek zo speciaal is.

Als ze muziek via een label uitbrengt mag ze dat vast helemaal niet op haar website zetten. Daar zijn ze in de US nou net ff iets strenger mee.

En Saskia dat van die vragen. Als een paar mensen haar af lopen te kraken betekend toch niet automatisch dat iedereen fout is hierzo? Maar dat van die mod die meedeed is op zich een goed punt, maar iedereen heeft wel eens een zwak moment.

Senso, je laat je toch niet wegjagen door een paar (post)puberale lefgozers die problemen hebben met hun soldeerbout? Als ze geen doos om tegen te schoppen hebben taaien ze vanzelf wel weer af.
 
Origineel geplaatst door senso
Hoi Jeroen!
Ola!

Ik begrijp je, maar ik vind het nog steeds moeilijk om in te grijpen. Ikzelf heb deze thread al heel lang bewust niet gelezen, omdat ik wist wat er mis zou gaan en ik van het lezen echt chagerijnig wordt. Misschien had ik (of een andere moderator) meer moeten sturen, maar ik had er simpel weg geen zin in, omdat ik dit een vervelende thread vind.

Ik denk toch dat het vrouwonvriendelijke meer op onze agenda (van de mods) moet komen staan. Ik zal dit ook de volgende vergadering aankaarten.

Er blijven hopelijk nog genoeg interessante threads over op dit forum om te blijven.
 
Origineel geplaatst door senso

.....
Mensen die het leuk vinden om op die manier een bijdrage te leveren moeten
maar leren dat het (gelukkig) door de meesten hier niet op prijs wordt gesteld.
En als ze dat niet bevalt dan zijn er zat andere plaatsen op het net waar ze hun
frustraties kwijt kunnen en wij kunnen ze missen als kiespijn.

Het andere alternatief is dat ik en anderen die proberen dit een waardevol en
interessant forum te maken en die hier zo langzamerhand genoeg van hebben
besluiten te vertrekken.
Kies maar. :(

Mooi gesproken Senso !

Een van de redenen dat ik bijna niet meer op dit forum ben is toch ook wel de
hoge Signaal-Ruis verhouding. Terwijl er eigenlijk toch nog genoeg synth-related stuff
te bespreken valt !!
 
En voor we in nog meer frustratie verzanden sluit ik deze thread. Wij als mods willen dat iedereen tussen de 8 en 88 zich hier thuis voelt. Hierdoor zijn in het verleden bijvoorbeeld ikoonen aangepast en worden ongepaste threads / foto's verwijdert. Binnenkort weer een moderator meeting waarop ook dit zal terug komen.

Greetz,

Yawgmoth
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top