ah, ik snap je punt beter.
Ja, ik ken dj's die op hun flikker kregen van hun labels omdat ze ten overstaan van al hun over-de-dj-boot-meeglurende-fans alleen maar cds draaiden en de platenspelers als cd map tafels gebruikten. Dus daar zit idd wel de bron.
Voor hun is goed geluid en een strak optreden belangrijker dan voor de show met vinyl draaien, het publiek boeit het niet hoe ze het doen, als de muziek maak dansbaar is en ze een poppetje hebben om naar te zwaaien/juichen.
Of mensen wel of niet hun vinyl verkopen moeten ze toch zelf weten, ik heb zelf ook op dat punt gestaan vorig jaar.
Punt is denk ik dat je vinyl niet zo moet verheiligen voor iedereen, alsof je de bijbel verbrandt ofzo. Het is geen religie toch, incl alle aanstelleritus die daarbij hoort ?
De één houdt eraan vast om wat voor reden dan ook, de ander is blij als hij die zooi kwijt is en wat cash heeft.
Tja en tegenwoordig maakt het bijna ook niet meer uit naar welk poppetje ze staan te schreeuwen....namen op de flyer zijn belangrijker voor organisaties.
Blijft nog steeds een feit dat acid en tekkno vnl. op vinyl wordt uitgebracht en gelukkig niet op beatport en dat soort sites verschijnt. Daarbij download het grootste gedeelte van de tegenwoordige mp3j's zijn muziek illegaal via allerlei torrentsites.....hoe kan ik als vinyl junk dan respect hebben voor dat soort conculegga's (concurrenten/collega's). Ik betaal mijn deel ook aan de artiest als ik vinyl aanschaf wat ik fijn vind om hem op die manier te steunen...