vraag over bepaalde hardcore kicks

Als je een piek in de EQ band wil maken doe je dit dan met een pluggin of wordt dan de equalizer van het kanaal zelf bedoeld.

Ik werk met Cubase5.
 

Attachments

  • Schermafbeelding.jpg
    Schermafbeelding.jpg
    91,9 KB · Bekeken: 76
Als je een piek in de EQ band wil maken doe je dit dan met een pluggin of wordt dan de equalizer van het kanaal zelf bedoeld.

Ik werk met Cubase5.

Dat hangt wer vanaf waar in de keten je wilt EQ'n :)

Een piek maken om die te distorten doe je vóór de EQ in de keten..
 
Dus als pluginn eerder denk? en niet over het hele kanaal zoal in het plaatje hierboven?
 
Hier een voorbeeld van mij...
 

Attachments

  • Kick.mp3
    420,4 KB · Bekeken: 80
Dat hangt wer vanaf waar in de keten je wilt EQ'n :)

Een piek maken om die te distorten doe je vóór de EQ in de keten..

het is toch zo dat je de van de schone 909drum sample eerst de pieken moet maken in de EQ en dan vervolgens distortion vsts er over heen? (voor de pok)
 
Ik zie het zo: ervóór eq'en om het geluid zelf te shapen, erna eq'en om de kick wat in balans te brengen.
Volgens mij bedoelde Avalon ook vóór de distortion i.p.v. vóór de eq, denk ik....
 

Dude. De tricks zelf, en vooral de snare op t eind, zijn nog t beste van dit stukkie. Er zit vrijwel geen laag/dreun in, FX zijn erg gangbaar en lelijk digitaal.
Gooi er nog eens een zooi EQ's, boosters en vettigheden vooraf erover. Dan kweek je massa. En daar gaat t juist met kicks over ;)

Sterkte.
 
Ik moet nog flink oefenen met de kicks in kontakt

Ik heb geprobeerd een pok kick te maken.. alleen lijkt die dan zo kort en ramt die nie lekker door...

iemand een tip?
 

Attachments

  • pok Kick.wav
    643,6 KB · Bekeken: 79
Dude. De tricks zelf, en vooral de snare op t eind, zijn nog t beste van dit stukkie. Er zit vrijwel geen laag/dreun in, FX zijn erg gangbaar en lelijk digitaal.
Gooi er nog eens een zooi EQ's, boosters en vettigheden vooraf erover. Dan kweek je massa. En daar gaat t juist met kicks over ;)

Sterkte.

:okdan:
 
Ik vind het zo grappig hoe iedereen zijn best doet om een 909 kickdrum te krijgen.
Koop gewoon een Roland TR-909 joh!, nee die kan je niet meer nieuw kopen. lol lol lol.
 
Back
Top