vraag over bepaalde hardcore kicks

en voorbewerkte samples zoals accelerator al zei kan het nog strakker, zoals de voorbeelden van topic starter.

Het zijn juist onbewerkte samples. Alleen gewoon de meest kale opname die je kan hebben van een kick. Dan het liefst natuurlijk in verschillende standen opnemen voor meer mogelijkheden. Heb je die mogelijkheid niet, kan je natuurlijk ook altijd een setje aanschaffen als van The Tape . Heb je nog de keuze tussen kaal of saturation van een echte bandrecorder ook.
 
LOL

tommyknocker :erm: wel italiaan maar niet die 8)
ik woon al een tijdje in Belgie.. daarom 8)

ben je dan zijn buiten echtelijk half broertje dat door de mafia noodgedwongen naar Belgiƫ moest vluchten en daar zijn comeback als hardcore soldier maakt om later de mafia te verslaan en zijn buiten echtelijke half broer genaamd tommyknocker te evenaren?

of zit ik er naast?
 
ben je dan zijn buiten echtelijk half broertje dat door de mafia noodgedwongen naar Belgiƫ moest vluchten en daar zijn comeback als hardcore soldier maakt om later de mafia te verslaan en zijn buiten echtelijke half broer genaamd tommyknocker te evenaren?

of zit ik er naast?


wat en uitleg ... lol 8)
gevlucht is en goed woord :D
ik heb de kans gekregen om hier te komen wonen..
echt helemaal ernaast zit je niet...8)

maar ben niet tommyknocker noch family van hem ... :D
 
wat en uitleg ... lol 8)
gevlucht is en goed woord :D
ik heb de kans gekregen om hier te komen wonen..
echt helemaal ernaast zit je niet...8)

maar ben niet tommyknocker noch family van hem ... :D

whahahahahahaha!

droog dat ik er niet ver naast zit :D

anyway, who cares wie je ben.
zo te horen ben je echt goed met produceren en dat is volgens mij het enige wat telt :)
 
whahahahahahaha!

droog dat ik er niet ver naast zit :D

anyway, who cares wie je ben.
zo te horen ben je echt goed met produceren en dat is volgens mij het enige wat telt :)

Graziiieeeee !!!!:okdan:
Eindelijk iemant die ook nog weet waar het eigenlijk om draait :dj: :P
:biertje:
 
haha ja daar gaat het uiteindelijk om :P

ik wil alleen even een ding voor de zekerheid weten over het maken van de *pok* in de kick. pieken met de EQ maken, bedoel je dat je dan met de EQ de hoge tonen moet versterken?
 
haha ja daar gaat het uiteindelijk om :P

ik wil alleen even een ding voor de zekerheid weten over het maken van de *pok* in de kick. pieken met de EQ maken, bedoel je dat je dan met de EQ de hoge tonen moet versterken?

je kunt dat zo doen... maar ik weet ik niet ook juist alles, produceer 2 jaar nu en het is constant bijleren :geslaagd:

ben ook geen tommyknocker...:P
 
je kunt dat zo doen... maar ik weet ik niet ook juist alles, produceer 2 jaar nu en het is constant bijleren :geslaagd:

ben ook geen tommyknocker...:P

ja dat heb ik ook, alleen heb ik nu de mogelijkheid niet om te produceren (op hoog niveau) dus doe ik er alles aan om zo veel mogelijk te weten te komen :P

en de vraag was ook meer gericht naar Accelarator omdat hij het uitlegde.
 
haha ja daar gaat het uiteindelijk om :P

ik wil alleen even een ding voor de zekerheid weten over het maken van de *pok* in de kick. pieken met de EQ maken, bedoel je dat je dan met de EQ de hoge tonen moet versterken?

Of met resonantie op een filter.

En zo hoog zijn ze niet, rond de 500 hz zitten de "ong ong ong" kicks.
 
Of met resonantie op een filter.

En zo hoog zijn ze niet, rond de 500 hz zitten de "ong ong ong" kicks.

aha, maar wat word er dan met pieken bedoelt?
 
aha, maar wat word er dan met pieken bedoelt?

De piek in een EQ band, die maak je door het aantal db op te schroeven en de breedte van de band heel kort te zetten. Dan krijg je een piek. De piek voor de "pok" zit, afhankelijk van wat voor kick je wil maken, tussen de 250 en de 700hz.
 
Nog een tip is om niet bang te zijn digitaal te oversturen in je DAW.

Dit dus! Ik heb dit laatst een keer geprobeerd en het had echt een verbluffend resultaat. Resoneer rond de 400/500 hz en overstuur hem dan flink.
 
Dit dus! Ik heb dit laatst een keer geprobeerd en het had echt een verbluffend resultaat. Resoneer rond de 400/500 hz en overstuur hem dan flink.

care to share? ben best benieuwd
 
Back
Top