Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

te gek!!

ik vind dit soort apparaten super gaaf, leuk dat korg zo anders durft te zijn. én.. vergeet niet dat voor een analoog bakkie binnen de kortste keren modificaties te verkrijgen zijn. ik ga 'm kopen, deze korg, haha

dit 'speeltje' kan ik mooi combineren met korg ds-10 :D
 
Hm, voor het dubbele van de prijs heb je een Kaossilator. Misschien niet echt een goeie vergelijking maar het zit toch wel een beetje op speelgoed niveau. De Stylophone staat bij Amazon ook bij het speelgoed, zou deze daar ook bij worden ingedeeld? :)
 
Hm, voor het dubbele van de prijs heb je een Kaossilator. Misschien niet echt een goeie vergelijking maar het zit toch wel een beetje op speelgoed niveau. De Stylophone staat bij Amazon ook bij het speelgoed, zou deze daar ook bij worden ingedeeld? :)

Volgens mij kun je met de Kaossilator geen externe apparaten aansluiten om door het filter te halen, dat kan de MonoTron natuurlijk wel.

Phochos
 
Heb je helemaal gelijk in. Maar het primaire doel van de Monotron is toch een portable music maker en dan blijft het toch wel een heel erg beperkt apparaatje en zou ik eerder voor een Kaossilator kiezen. Maar zoals ik al zei is het misschien niet een eerlijke vergelijking. En voor het geld laat je hem natuurlijk niet liggen :)
 
Zou me niks verbazen als het geinspireerd is door Gaken SX10, waar Korg even een graantje van mee probeerd te pikken.

Ik geef het ook speelgoed niveau mee :P
 
Toch wel een cool dingetje :)

Het eerste vette filmpje wat ik zie van dat ding:

 
Cool. Leuk dingetje toch hoor. Ik ga hem wel in huis halen.
 
Rond 1.35 doet ie zeker ff wat vets.
 
Ik heb hem een paar weken geleden al bij Thomann besteld. Ze worden in de eerste week van juni geleverd.

Phochos
 
met multitracken kun je overal een nummer van maken he
er komt alleen gepiep uit dat ding zelf maar voor 60 euro maakt dat niets uit moet ik zeggen :)
 
met multitracken kun je overal een nummer van maken he
er komt alleen gepiep uit dat ding zelf maar voor 60 euro maakt dat niets uit moet ik zeggen :)

Okee, je hebt gelijk, je kunt alles multitracken. Laat maar eens wat horen met je neusfluit:D
 
nou maar hopen dat ze een pro versie gaan maken met naast de lowpass een highpass filter en meerdere golfvormen op de lfo
en nog een extra lfo dan kan je zomers op een terras oren terroriseren
 
ja, of een volledig analoge met 2 VCO 2 VCF, misschien wat patch dingetjes en het dan MS20EX noemen
 
- no microcontroller/digital/software in sight, therefore it is not
any sort of 'emulation' of the filter, as some have suggested
- no transconductance amplifier in sight, therefore it is not the
later OTA-based MS20 filter
- hence by deduction it is the Korg35-based filter of the MS10/early
MS20s, and the transistors/JFET are among the discrete components on
the board.

nog een paar weekjes wachten. als het zo vet is als ik verwacht koop ik er een hele zwik

nou maar hopen dat ze een pro versie gaan maken
als deze goed gaan verkopen verwacht ik wel meer analoogs van Korg. dit is duidelijk een "voelsprietje"
een wat uitgebreidere versie met een klein maar echt toetsenbord is bijv. een logisch vervolg.
 

Attachments

  • monotron_guts.jpg
    monotron_guts.jpg
    175,6 KB · Bekeken: 45
Back
Top