AMSynths (Rob Keeble) projecten

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.656
Locatie
Utrecht
Ik lees op de website van Rob Keeble het volgende over zijn samenwerking met Behringer en toekomstige projecten:

Behringer Partnership In June 2019 I joined forces with Behringer to design analog synthesizers that are manufactured in China and sold to customer across the world. I worked on three projects; the ARP 2600 replica which I helped design and test using the new workshop which I had built in 2018, the ARP 2500 and a monophonic diode ladder filter synth.

In June 2020 I completed the collaboration with Behringer and AMSynths is now continuing with its own analog synths, such as the SH05 Project and the Jupiter One.

Benieuwd wat dat derde project is.. een "monophonic diode ladder filter synth".. Iemand een idee?
 
Ik lees op de website van Rob Keeble het volgende over zijn samenwerking met Behringer en toekomstige projecten:

Benieuwd wat dat derde project is.. een "monophonic diode ladder filter synth".. Iemand een idee?

Het zou een EMS kunnen zijn; https://electronicmusic.fandom.com/wiki/Diode_ladder
https://ask.audio/articles/synthesis-essentials-know-your-filters

Natuurlijk is hier ook de wens de vader van m'n gedachte maar wie weet, dat zou wel heel cool zijn.
Ik weet het; allemaal speculatie maar hij heeft al een keer zo'n pin matrix geshowed dus wie weet komt het er dan eindelijk van?
Waar kan ik alvast preorderen? :D
 
EMS zat ik idd ook aan te denken. Ik heb beide versies van de AMSynths AM8071 Snowfall filter gehad, dat was Rob zijn diode filter. Daarbij gaf hij aan dat die gebruikt was in "EMS VCS3, Roland SH-3, System 100 and the PE Minisonic 2". Ik denk dat de eerste het meest winstgevende zou zijn voor Behringer om te clonen...
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat de eerste het meest winstgevende zou zijn voor Behringer om te claimen...

Ja natuurlijk zou dat een prima move van Uli zijn en ik verwacht ook dat ie dat wel gaat doen.
Hij is zo bezig om allerlei legendarische synths uit te brengen dat het heel logisch zou zijn als deze na de 2600 aan de beurt komt.
En dat kan niet anders dan een klapper worden als je nu ziet hoe lang de wachttijden zijn bij die jongen die nu rustigjes af en toe eentje aflevert en wat de oude bakken op de markt opbrengen.
Wie ook maar een beetje hang heeft naar die vroege analoge synths die wil denk ik ook een EMS, zeker ook als je ziet wat bijv een 2600 moet kosten dan zal zo'n EMS remake ook gewoon zo'n 6 a 800 euro gaan kosten.
 
Back
Top