Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

Wiw ik vind t wel vet :P
leuk ding voor onderweg. Zeker dik geluid ook wat eruit komt. En voor de prijs ga ik m zeker nie late liggen!
 
Nu de vraag wie gaat ze verkopen en per wanneer......trappel trappelllll
 
ik vraag me af of dit een voorbode is. 50 euro voor 1 voice=800 euro voor 16 :)

Zoals ik zei, als ze nu gewoon wat elektronica in het lijf van de MS20 PC controller propper. De behuizing hebben ze al, het filter en LFO blijkbaar ook, oscillator ook...

Maar daar zal dan wel weer geen markt voor zijn want het is en blijft geen echte MS20. Kast kleiner, klank...anders.
 
Zoals ik zei, als ze nu gewoon wat elektronica in het lijf van de MS20 PC controller propper. De behuizing hebben ze al, het filter en LFO blijkbaar ook, oscillator ook...

Maar daar zal dan wel weer geen markt voor zijn want het is en blijft geen echte MS20. Kast kleiner, klank...anders.


Lijkt me ook niet verstandig om een oudje na te bouwen, ze moeten gewoon eens met een totaal nieuwe komen.
 
Ik weet niet of ze daar op zitten te wachten bij Korg. Ik kan me voorstellen dat ze niet meer echt voorzien zijn op het ontwerp en de productie van een uitgebreid analoog apparaat, of dat het economisch niet zo interessant is voor ze.

Uiteraard zou ik het erg leuk vinden moesten er nog meer nieuwe, degelijke analoge mono- en polysynths gemaakt worden. Maar dan in ieder geval met KNOPPEN, zo weinig mogelijk in menuutjes duikelen... Niet dat ik digitaal minderwaardig vind hoor, wel anders. Mijn JP8000 vind ik super als VA en mijn S80 super als digitale, maar een volwaardige analoge knoppenbak blijft toch ook leuk. Eneuh, gooi er naast MIDI graag ook even een arpeggiatortje bij, mét trigger stappen ala Juno. En nu je toch bezig bent, 3P style stepsequencertje ook. Dank u! :)
 
Deze kleine knaller moet ik zeker hebben, geen geld voor zo'n leuk ding. Ben benieuwd hoe dat ribbon dingetje speelt. (vast kut, maar of je er leuke effecten mee kan doen)
 
Back
Top