Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

Als synth niet heel interessant. Maar als er ook een input op zit heb je voor weinig een MS-10 filter. Als er daadwerkelijk hetzelfde filter in zit. Kan best een hit worden.
 
De Korg MicroStation is inderdaad een heel leuke bak, heb hem op KORG website al bekeken. Lijkt me wel een mooie voor in mijn studio. Hopelijk is hij ook niet al te duur.

Phochos
 
Als synth niet heel interessant. Maar als er ook een input op zit heb je voor weinig een MS-10 filter. Als er daadwerkelijk hetzelfde filter in zit. Kan best een hit worden.

Volgens mij zit er geen input op.
 
Zekers weten? Ik dacht gelezen te hebben dat er een AUX input op zat.

Edit: Yep, Filter any external source using the audio input jack. Dus zit er dus wel op.
 
Oh, dan heb ik er overheen gelezen. Dan zou het inderdaad een zeer goedkope oplossing zijn voor een instrument door het filter te halen.

Phochos
 
volgens de korg.com site zit er een MS20 filter in.

blijft een dinky toy. als ze kennelijk de technologie nog in huis hebben en die analoge componenten nog kunnen bouwen, hadden ze er beter aan gedaan er een fatsoenlijke analoge synth van te maken. Als Dave Smith, doepfer en menig ander voor 350 een mopho kan verkopen kan Korg met zijn schaalgrootte ook wel een betaalbare analoge synth bouwen in plaats van deze speelgoed meuk. wat een onzinproduct.
 
beter lezen mensen: dr zit wel degelijk een AUX ingang op.
De US adviesprijs is 85 dollar... met een beetje mazzel wordt dat pakweg 75 euro voor ons. Doe mij er gelijk maar twee.

wat een onzinproduct.
iets zegt mij dat Korg veel beter weet hoe hun markt in elkaar steekt dan jij. En niemand die gedwongen wordt om dit onzinapparaat te kopen, toch?

Ach ja... ik weet nog goed dat een zeer gerenommeerd NL tijdschrift de Roland SH-101 afkraakte omdat het een speelgoed-synth waar je eigenlijk niks mee kon.
 
Als synth niet heel interessant. Maar als er ook een input op zit heb je voor weinig een MS-10 filter. Als er daadwerkelijk hetzelfde filter in zit. Kan best een hit worden.

Ik denk niet dat er een KORG 35ic in zit. Het zal eerder de OTA versie zijn. (de minder rauwe soort)

[EDIT] Dat mede forum lid monotron nog niet gereageerd heeft?!
 
Ik denk niet dat er een KORG 35ic in zit. Het zal eerder de OTA versie zijn. (de minder rauwe soort)

Inderdaad waarschijnlijker.

Als KORG echter veel van deze dingen denkt te gaan kunnen wegzetten (& zo zal het wel gaan), dan zou productie van een '35-workalike' echter geen enkel probleem moeten zijn.
Sowieso technisch niet, en dan ook economisch niet.

Heck, als ze een beetje slim zijn hebben ze sowieso de hele functionaliteit in een dedicated analoge chip gestoempt !

('t Enige bezwaar daartegen zou kunnen zijn dat wat puristen nog het onderscheid gaan maken tussen analoog & discreet analoog, maar OK...)
 
('t Enige bezwaar daartegen zou kunnen zijn dat wat puristen nog het onderscheid gaan maken tussen analoog & discreet analoog, maar OK...)

Maar dat geeft niet omdat het ding waarschijnlijk niet gericht is op puristen, maar op mensen die VST-muziek met echte analoge synths willen maken. Wat er verder onder de kap gebeurt boeit niet, maar ze hebben in ieder geval een analoog!
 
Maar dat geeft niet omdat het ding waarschijnlijk niet gericht is op puristen, maar op mensen die VST-muziek met echte analoge synths willen maken. Wat er verder onder de kap gebeurt boeit niet, maar ze hebben in ieder geval een analoog!



Ja 't is sowieso een grijs gebied, want gebruiken de originele filters ook niet gewoon een stelletje monolithic opamps ? (1458 of was was het) en dat 35-IC was een hybride als ik me niet vergis.

En tralala, als hier nou eens allemaal échte signalen doorheen gingen (basgitaar bijv ;-) ), maar we hebben het hier uiteindelijk maar over synths (een soort veredelde functiegeneratoren met muzikale aspiraties ;-) )

Enjoy !
 
[QUOTE=Mk II;
De US adviesprijs is 85 dollar... met een beetje mazzel wordt dat pakweg 75 euro voor ons. Doe mij er gelijk maar twee.

Voor 75 euris zou ik ook niet moeilijk over doen......maar voor paar tientjes meer minstens midi op zou niet overbodig zijn geweest.
Hij is echt te klein om mee te spelen....hij is net zo groot als m'n hand...dus moet ém bij voorhand al achter een sequenser plakken maar dat gaat dus niet.
Een cv/gate mod zal ook wel niet gaan waarschijnlijk zit er een SMD-printje in en alles zit erop gelijmd.
 
Sjees man, wat is dat toch met al die friemelfrutsels. Eerst die Anywhere modular en nu dit smurfending. Dikke knoppen wil ik!
 
Back
Top