Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

SMD...maakt modden wat lastiger.

maar 3 sporen op de bandkabel van het keyboard, dus een extern simpel toetsenbord maken lijkt me zeker niet onoverkomelijk.

Dan nog vinden hoe je de ingewanden van meerdere met elkaar kan combineren... ;)
 
als deze goed gaan verkopen verwacht ik wel meer analoogs van Korg. dit is duidelijk een "voelsprietje"
een wat uitgebreidere versie met een klein maar echt toetsenbord is bijv. een logisch vervolg.

Zou zomaar kunnen. Korg is in mijn mening de meest eigenzinnige (voor zover je daarvan kan spreken) van de "grote 3", en is natuurlijk niet blind voor de hernieuwde populariteit van analoog. Kijk maar naar Dave Smith.
 
Korg is in mijn mening de meest eigenzinnige van de "grote 3"
dat waren ze vroeger, toen de grote 3 nog in de USA zaten, ook al. Korg heeft bijv. altijd aparte technieken gebruikt, mede gedreven door de noodzaak patenten & licenties te omzeilen om de prijzen laag te kunnen houden. vandaar de "rare" oscillatoren en filters waar we nu zo dol op zijn maar die toendertijd niet voor vol werden aangezien. Want het klonk niet als een Minimoog en dat was de Gouden Standaard waarmee iedere synth werd gemeten.
 
 
nog een paar weekjes wachten. als het zo vet is als ik verwacht koop ik er een hele zwik


als deze goed gaan verkopen verwacht ik wel meer analoogs van Korg. dit is duidelijk een "voelsprietje"
een wat uitgebreidere versie met een klein maar echt toetsenbord is bijv. een logisch vervolg.

Waar had je die Monotron-guts gevonden ? Kon zo niks vinden, altijd leuk om te zien. Kan me voorstellen dat 't circuit inmiddels ook al wel getraced is...

... zal wrsch dicht uitkomen bij deze gok ik 8)

http://1.bp.blogspot.com/_FMBJEkaC8Lw/SLrL4GIAcJI/AAAAAAAAYNE/W8Mc8VW6GfY/s1600-h/SX150_SchemV2.PNG
 
Lijkt inderdaad wel een gitaar!
 
Ik moet zo lachen om dat kleine spul, maar ergens heeft het toch wel wat :)
 
:dubbel: ...kon het toch niet laten, heb er ook één besteld... :dubbel:
 
Lijkt me leuk voor in mijn Microsampler: heb je er meteen een heleboel en ook polyfoon dan. Ik heb een Boss PC-2 (zonder filter) en kan dan leuk door die Monotron. Dus ik wil er ook een, maar wacht wel tot er geen wachttijd meer is.
 
als je dit ziet vraag je je af waarom korg geen nieuwe ms20 voor 400 euro kan bouwen als een monotron voor paar tientjes kan...

Ik gok dat de markt voor een "remake" van de MS20 erg klein is. De analoge puristen willen een "echte", en de rest van de markt verwacht denk ik toch midi of liefst usb en vsti-integratie tegenwoordig.
 
Ik kan erg moeilijk inschatten hoe groot de markt zou zijn. Maar ergens lijkt het me toch leuk: een remake met de ingewanden zoals de monotron en dan bv de kast van de controller van een aantal jaar terug. Dan heb je een nieuwe, ietwat kleinere MS20 met hedendaagse maar wel analoge ingewanden.Er zit sowieso al niet veel in een MS20, dus op basis van de Monotron kan dat niet zoveel werk zijn.

Maar ja, Korg is een bedrijf en als er geen markt voor is, houdt het op.
 
Ik hoor net via Thomann in Duitsland dat de leverdatum van de MonoTron is uitgesteld tot 15 juli.

Phochos
 
Ik gok dat de markt voor een "remake" van de MS20 erg klein is. De analoge puristen willen een "echte", en de rest van de markt verwacht denk ik toch midi of liefst usb en vsti-integratie tegenwoordig.

wat zou het kosten een letterlijke 1 op 1 kopie van de MS20 te maken tegenwoordig?
ik heb geen idee wat er in zit, zijn die onderdelen zo duur?
 
Hangt er vanaf hoe puristisch je bent op het gebied van "letterlijke kopie". Gelden equivalente torren ook? Zoja, dan kost een remake je minder dan een tweedehandse lijkt me zo. Het is allemaal erg rechtoe rechtaan in een MS20, behoorlijk discreet en die filter IC is ook zo discreet nagebouwd.
 
Hangt er vanaf hoe puristisch je bent op het gebied van "letterlijke kopie". Gelden equivalente torren ook? Zoja, dan kost een remake je minder dan een tweedehandse lijkt me zo. Het is allemaal erg rechtoe rechtaan in een MS20, behoorlijk discreet en die filter IC is ook zo discreet nagebouwd.

ik bedoel letterlijk 1 op 1, exact zelfde onderdelen etc...
 
Back
Top