Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

me maat wist niet wat VCC was dus wilde eerst weten wat de functie is
hij loopt al met wat andere ideetjes rond om te benden/modden
 
Ik bedoel, de twee "oren" van de pot aan Vcc en ground, en dan het midden naar bijvoorbeeld CUTOFF, dan kun je dus de cutoff bedienen, maarja, dat zit er al op.
 
Als je een punt hebt waar een parameter een voltage nodig heeft, dan wel. In het andere geval kunnen de resultaten van iets tussen 0 en 9V in een punt van de print sturen wel eens minder leuk zijn dan verwacht...
 
Als je een punt hebt waar een parameter een voltage nodig heeft, dan wel. In het andere geval kunnen de resultaten van iets tussen 0 en 9V in een punt van de print sturen wel eens minder leuk zijn dan verwacht...
Dat snap ik.
tussen 0 en 9V
tussen 0 en 5V
 
Hi,

Ik heb die pics even niet gezien, maar bij schakelingen met vnl bipolaire transistoren is het gebruikelijk VCC als de 'plus' van de voeding te zien ("daar komen vele van de collector-aanslutingen van de transistoren tesamen" :halleluja )en VEE als de 'min' (idem hier voor "vele emitters" :halleluja ).

Daar valt nog een hoop aan toe te voegen (zoals dat dit dan NPN-types betreft etc, maar dan komen we weer terecht op wat die drieletterafkorting dan weer... etc).


Soortelijk verhaal voor (vnl.) CMOS*-gebaseerde circuits: VDD voor 'de plus' ("vele Drains" :okdan: ) en VSS voor 'de min' ("vele Sources" :okdan: )

*: ander smaakje van halfgeleiders, tegenwoordig gangbaarder dan die genoemde bipolaire snuiters.



Dus lang verhaal kort: die VCC staat inderdaad hier zeer wrsch voor 'de plus' van de batterij.



bij een IC heeft Vcc in ieder geval niets met een klok te maken. Vcc is bij een IC de positieve voedingsspanning. V staat voor voltage. De C's weet ik niet. Common en collector?
 
VCC = voltage between source and common
VDD = voltage between drain and common

De c komt af van collector van een transistor en de d van drain van een fet. Deze aansluitingen zijn vaak verbonden met de plus van de voedingsspanning. Zo ontstaan de aanduidingen Vcc en Vdd
 
Moehaha, heb m in huis !! Erg leuk, maar niet speelbaar door die kleine toetsjes. De filters klinken over me nord lead wel heel vet !
 
erm, zou dat niet VSC moeten zijn dan?

Dat zou logisch zijn en klinken.

Echter heb ik het zo geleerd.

De c komt af van collector van een transistor en de d van drain van een fet. Deze aansluitingen zijn vaak verbonden met de plus van de voedingsspanning. Zo ontstaan de aanduidingen Vcc en Vdd

Ben nog steeds lerende --> als er andere bevindingen zijn of er hoort een aanvulling bij lees ik het graag.
 
Nou voorlopig gaan we ze nog niet beluisteren.
De levertijd is zojuist weer 4 weken opgeschoven =)
 
Nou voorlopig gaan we ze nog niet beluisteren.
De levertijd is zojuist weer 4 weken opgeschoven =)

Ja, klopt. Kreeg van Rockpalace in Den Haag zelfs door dat het wel eens mei zou kunnen worden, voor de MonoTron Delay en MonoTron Duo. De normale MonoTron is wel leverbaar bij ze.

Phochos:eureka:
 
Back
Top