Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

Maareuh vraagje voor de kenners: als ik de resonantie op maximum zet, hoor ik de LFO nog altijd in werking (zowel bij pitch als cutoff), zonder dat ik een noot aansla. Hoe kan dit? Iets te uitbundig geweest? ;{
ff schakelaar naar de stand-by optie schuiven...
dan MOET het over zijn... tenminste, dat lijkt mij iig heel waarschijnlijk anders zat ie er niet op nutuulk...

enne, mocht het niet baten dan is het dus met recht gewoon een kut ding...
 
ff schakelaar naar de stand-by optie schuiven...
dan MOET het over zijn... tenminste, dat lijkt mij iig heel waarschijnlijk anders zat ie er niet op nutuulk...

enne, mocht het niet baten dan is het dus met recht gewoon een kut ding...

Correctie, een GOEDKOOP kutding. :p 't Is al verholpen trouwens, geen idee hoe - had 'm ook al een paar keer af en aan gezet.
 
was't een gemod exemplaar? of was dit gratis erbij?
die schakelaar wil m'n maat vervangen door een potmeter zodat je tussen cuttoff en pitch kan schakelen, want dan bestuurt hij ze beiden
met de schakelaar lukt niet meer want na 4 keer blijft hij niet meer tussen cutt en pitch hangen(lam)
weet iemand waar VCC voorstaat? want dat staat ook op de print aangegeven maar ben daar nog geen mods voor tegen gekomen
 
die schakelaar wil m'n maat vervangen door een potmeter zodat je tussen cuttoff en pitch kan schakelen, want dan bestuurt hij ze beiden
mja, dan kan je net zo goed meteen 2 pots er op zetten, 1tje voor de OSC en 1 voor het FILTER...
waarbij links de negatieve en rechts de positieve diepte regelt... dus ff 2 VCA's en 2 Inverters er op en gaan...
bij een hele hoge 'LFO' rate maakt het nutuulk allemaal niet zoveel meer uit maar goed...
 
Ow pas op met dat vcc
Grote kans dat dit gewoon de voeding voor de i.c's is.

210px-GenericIC.svg.png
 
bij een IC heeft Vcc in ieder geval niets met een klok te maken. Vcc is bij een IC de positieve voedingsspanning. V staat voor voltage. De C's weet ik niet. Common en collector?
 
bij een IC heeft Vcc in ieder geval niets met een klok te maken. Vcc is bij een IC de positieve voedingsspanning. V staat voor voltage. De C's weet ik niet. Common en collector?

Ja. Common Collector Voltage. (Joepie, ik herinner me nog iets van m'n lessen 20 jaar geleden :D )
 
hij is op de printplaat ook aangegeven zoals met de pitch,gate en cuttoff dus vandaar dat ik me afvraag wat daarmee kan
 
Potmeter tussen Vcc en GND, en dan kun je bijv tunen (ja zit er al op, weet ik).
 
Potmeter tussen Vcc en GND, en dan kun je bijv tunen (ja zit er al op, weet ik).

Ben je daar zeker van? Want zoals jij het zegt zou het dan over een CV (control voltage) gaan en niet over een voedingsspanning (Vcc).
 
Hehe... dat dacht ik gister ook al toen ik dit las.
Zeker als je een paar duracel batterijen gebruikt , maak je kortstondig een leuk klein kacheltje van je potmeter .
Dus, Niet doen !!! ;)
 
Back
Top