Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

hij zit vaak hier aan de bar zich klem te zuipen...die Fakir
 
Of een stylus :P

Dat gebruik ik er ook voor, maar ik speel er geen melodieen mee.

Ik stuur een beat door de Monotron, flink oversturen ( crunchy sound ) en filteren met wat LFO gekte.. en als ik dan een noot "aanslaat" op het klaviertje reageert het net als een LP waarvan de cutoff verder open wordt gezet ( ik leg het mss verkeerd uit, maar de sound is vet :P ..mss eens ff opnemen ). Doet me sterk denken aan wat duistere / distorted tekno. :D

Geluidsbron: Mn samsung galaxy S, RD3 groovebox als app.. volume vol open naar de Monotron.
 
Edit: trouwens onrust. Jij hebt de monotron toch een keer gebruikt met de cp-251 en een moogerfooger? Heb jij een patchvoorbeeldje voor mij? Vind ik wel leuk om te weten wat jij hebt gepatched

Oi hier de monostront(thanx 6TRACK, zo issie nu gebijbeld) sint 1, opstelling+1patch:
1. monotrut
2.a MF-102 met splitter stereo out naar 3.
2.b CP-251
3. behringer ultra temolo/panner (stereo out naar 4a/b en 5a/b)
4a. behringer VD400
5a. behringer PH9
4b. behringer VD400
5b. behringer PH9
6. Yamaha MT8X met reverb(pioneer BBD) op aux1

Patch:
Monotrut: Gate en Cuttoff in multiple mixer, Pitch in attenuator 2.

MF-102: LFO: LFO (blokgolf) out naar attenuator 2.

CP-251 Patch:
LFO's: LFO zaag in mixer 4
LFO blokgolf naar LAG van lag naar mixer 1`
Noise naar attenuator 1 van attenuator 1 naar mixer 2
S&H out 2 naar mixer 3
Mixer out positief + naar de multiple mixer
mixer out negatief - naar de S&h in(naast de noise)

En dan knoppen draaien om de sweet spots te vinden.
Ik heb de naam van 6 geript omdat ik dat wel een mooie naam vond voor deze opstelling met al die behringers erin. Zodat ik'm makkelijk in onze bijbel kan vinden(het heilige boek der audio openbaringen)

Vervolgens met splitter naar de behringer opstelling, en je hebt een leuke soundscape opstelling.

ga binnekort er zelf een kopen en modden dan kunnen we met 2 trutjes stoeien:D


dat dacht ik al, ik bedoel dus het stuk waarin jij het begint te hebben over de mod door een mod te laten afknippen en vervolgens een nieuwe thread van laten maken...

Volgens mij is't handiger om'm helemaal te verhuizen, of niet? Veel minder gedoe.
Want het is nu geen nieuws meer.
 
Thanx Onrust.. Ik ga van het weekend ff klooien. Ik heb wel soortgelijke apparaten om herrie te maken!

Ok zonder de delays en phaser klinkt het minder maf
2 delays stereo gebruike is zowie zo erg tof omdat je dan 2 verschillende delays kan instellen(offsetten)
en met deze opstelling kan je met verschillende patches totaal verschillende resultaten krijgen de een nog maffer dan de ander

heb zelfs sommige patches op 4 sporen gezet als basis voor een soundscape track
want dan klinkt het breeder
de reverb op de aux is niet echt nodig
 
Volgens mij is't handiger om'm helemaal te verhuizen, of niet? Veel minder gedoe.
Want het is nu geen nieuws meer.
mja dat zijn andere achterhaalde nieuwsthreads toch ook niet meer :D maar jouw'n onderwerp hiero wat je een paar pages terug bent gestart is nog wel wel aan de orde, dus vandaar; opknippen en nieuwe thread van maken :eureka: is vast niet zo heel veel gedoe voor een mod :)
 
ik zit er ook op, maar heb voornamelijk spam zitten reporten echt irritant


OI, krek laat even weten hoe de experimenten bevielen met de monotruus
 
Laatst gewijzigd:
Nou, ik heb hier 1 grote spagetti op de eettafel haha, jou patch ging niet lukken, ik heb geen TRUT maar een STRONT dus een ongemod exemplaar. Dus ik heb jou patch als basis genomen en de monotron ertussen gezet als fiter, waaaah, lekkere drone. Ik heb ook geen mf-102 (helaas) maar heb de mf-103 gebruikt. Heeft ook een LFO uit. Het zal wel andere herrie zijn dan dat van jou (ben wel benieuwd daarnaar) heb ook net ff andere gitaarpedalen. ik zal ff kijken of ik deze patch kan opnemen. Misschien dat ik nog ff verder ga patchen, want heb nog wel wat ideeen. In ieder geval thanx Onrust!
 
ik noem de monotron met gate/pitch/cutt mod de monotrut, de patch die ik opgeschreven had 1 t/m 5b is gebijbeld als de monostront
de MF-103 krijg ik dit jaar van mijn vrouw voor mijn verjaardag dus die ga ik dan in de monostront patch verwerken om te kijken hoe freak het dan word
 
Is het normaal dat wanneer je geen toets indrukt je toch een toon hoort wanneer je de Rate en de Int. van de LFO hoog hebt staan? Ook wanneer ik 'm op pitchmod heb staan en ik heb alles op z'n laagst hoor ik een hele lage brom.
 
mootron is als een appeltje voor de dorst
mono is niet hun ding...
Als ze nou met een mono/polytron kwamen swa!
 
Als ze nou met een mono/polytron kwamen swa!
komen ze toch niet mee... maar als ze het zouden doen zijn we meteen van die achterlijke MS prijzen af...
de 10 en 20 zag ik ergens samen voor 1850... mag het nog gekker worden? ah toe hey... aaah...?
 
Is het normaal dat wanneer je geen toets indrukt je toch een toon hoort wanneer je de Rate en de Int. van de LFO hoog hebt staan? Ook wanneer ik 'm op pitchmod heb staan en ik heb alles op z'n laagst hoor ik een hele lage brom.

Had ik ook, verdween na een paar keer te gebruiken.. Geen idee waaraan het lag.
 
Back
Top