Hardstyle FX Kick

Alter-Z

Nieuwkomer
Lid sinds
27 december 2009
Berichten
13
Hey mensen, ik heb gewoon een vraagje of jullie misschien wat tips ofzo kunnen geven over een beetje een vette hardstyle fx kick te maken. Zoals een bekende noisecontrollers fx ofzo. tracks worden veel vetter natuurlijk met fx'jes erin en verandering in de climax met een fx kick etc.
Maar misschien weten hier een paar mensen wat leuke, handige tips om een beetje een vette fx in elkaar te zetten.
het hoeft geen tutorial te zijn van 5 pagina's lang, maar gewoon een simpele uitleg of wat dan ook.

Ik heb geen hardwarde ofzo, ik maak kicks met hydra en junglist als je iets weet zeg t maar :okdan:
 
Tja, hardstyle blijft toch gewoon moeilijkere materie dan Bach en avant-garde jazz bij elkaar.
 
En dan hebben we het alleen nog maar over de kick ;)

(ik zie dat die thread 51 (!!!!) pagina's lang is)

Paul
 
t is zelfs 93 pagina's lang xD
maar ik heb dat al beetje doorgelezen, ze hebben het niet echt over een fx, zoals je bv hoort in de previews van Noisecontrollers op youtube.
 
Wat voor klank wil je in je kicks dan?
Wij gaan natuurlijk niet een volgorde voorkauwen, wat heb je al geprobeerd?
en met welke plugins werk je?

Je hoeft ook niks voor te kauwen, ik maak kicks met hydra en ik heb al wel trucjes met camelphat, maar misschien dat iemand hier een leuk effect ofzo wist, of gewoon een simpel trucje, bv zoals noisecontrollers, of drop the track van zatox in de break, maar t gaat gewoon in z'n algemeenheid het hoeft niet speciaal een sound, maar gewoon een tip ofzo een vsti die handig is of wat dan ook ;)
 
ik ben er ook mee bezig

ozone trash icm eqium
 

Attachments

  • kick fx.mp3
    729,7 KB · Bekeken: 94
zonder iets te horen zeg ik quadrafuzz van steinberg of de hardware versie van paia
 
Dirt kick uit hydra samen met camelphat. Beetje EQ en klaar.:D
 

Attachments

  • Filter kick combination 1.wav
    280,9 KB · Bekeken: 97
Effect 1: EQ, met een flinke bell peak met een niet te grote bw op rond de 600 hz.. speel rond met deze freq
effect 2: distortion
effect 3: Reverb

En dat kan je dan altijd nog uitbreiden.. Good luck!
 
Back
Top