Onderwerp weergeven in forumoverzicht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

WaveGuide7

Gedeactiveerd account
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
1.152
Op de inhoudspagina van de threads heb je de velden:
(1) discussie / auteur
(2) waardering
(3) laatste bericht (met datum, tijdstip en auteur)
(4) aantal reacties
(5) aantal bekeken

Waarschijnlijk is (3) het meest bekeken veld, want het zegt het meest over de laatste stand van zaken. Jammer dus, dat je daar, net als de headlines in een krant of site, niet het onderwerp werp ziet dat de auteur aan de reactie heeft gegeven. Dat maakt de inhoudspagina veel levendiger.
Van veld 2 (waardering) wordt weinig gebruik gemaakt. Niet vreemd, want velden 4 en 5 zullen waarschijnlijk veel vaker gelden als criterium om een draad al dan niet te lezen. Er is dus wel wat ruimte te maken om het laatste bericht een headline te geven.
 
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.

De titel van de discussie is 9 van de 10 keer gelijk aan het onderwerp van het eerste bericht, ik zie geen directe reden om die informatie dan nogmaals in het forumoverzicht weer te geven.
 
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp.
Neem bijv. de draad "Wat is DSP nu eigenlijk precies? "
De titel van bericht #5 luidt:
"DSP hard of soft: geen prinicpieel onderscheid"

Of in de draad "Nooit gehoorde geluiden, bestaan die nog?" luidt de titel van het bericht :
"LPC-artikel opSynthWiki"

de inhoudspagina wordt veel informatiever en actueler als je die titels direct in de kolom "Laatste bericht" al kunt zien, bij wijze van headlines. Je kunt dan beter en sneller bepalen of je het betreffende bericht wilt lezen of niet.
 
Van de 1249031 berichten zijn er 185167 gevuld met een berichttitel, dat is me te weinig om dit relevant te maken.
 
Juist omdat de titel van een bericht toch niet in de inhoudsopgave wordt weergegeven, nemen maar weinig mensen de moeite om een bericht een naam te geven.

Niettemin gaat het over een behoorlijk groot percentage: 15% van alle berichten hebben nu een titel. Dat vind ik erg veel. Dat percentage zal veel hoger worden als mensen weten dat het in de inhoudsopgave van het forum staat te lezen.
 
Vind het sowieso bijzonder dat een reactie in een topic een eigen titel kan hebben. Beetje een topic in een topic stoppen ofzo.
Lijkt mij juist niet verkeerd om de mogelijkheid om een reactie van een titel te voorzien eruit te halen ;)
 
Vind het sowieso bijzonder dat een reactie in een topic een eigen titel kan hebben. Beetje een topic in een topic stoppen ofzo.
Lijkt mij juist niet verkeerd om de mogelijkheid om een reactie van een titel te voorzien eruit te halen ;)


Dat de forumsoftware de mogelijkheid biedt om je reactie een titel of kop te geven is om dezelfde reden als die waarom je in kranten koppen aantreft.

Ik begrijp niet wat je bezwaarlijk vindt aan het idee om op de forum-voorpagina direct een overzicht te zien van actuele "krantenkoppen". Argumenten noem je niet.
 
Als discussie alleen maar gebaseerd mag worden op bestaande situaties en bestaande software, dan kun je echte en rigoreuze vernieuwing of verbetering wel vergeten. De synthforumleiding is niet getrouwd met bepaalde software en moet de vrijheid hebben om verder te kijken.

Ik wil niet beweren dat het voorstel dat ik hier doe zo enorm belangrijk is dat onmiddellijk nieuwe forumsoftware aangeschaft zou moeten worden. Maar het lijkt me wel iets om in het achterhoofd te houden en door te spelen naar de software-ontwikkelaars. Want technisch gesproken is het een kleinigheidje en het maakt de inhoudspagina een stuk informatiever en spannender.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top