Akai iPK25

Transform your iPhone into a music production studio.

The SynthStation25 transforms iPhone or iPod touch into a portable music production studio for mobile music creation. This MIDI keyboard controller gives your handheld device a two-octave set of piano keys and professional audio outputs, and it works with the Akai Professional SynthStation Studio app. The SynthStation25 is powerful enough for professional musicians, yet virtually anyone can use is to easily create music.
sstation25_angle_med_lg.png


http://www.akaipro.com/ipk25
 
het is gewoon super handig die iphone apps, je kunt er hele leuke dingen mee maken en je ziet nu steeds meer en meer apps verschijnen voor muzikanten. ik heb er zelf zo'n 15 op mijn iphone waarvan ik er toch 10 regelmatig gebruik onderweg maar ook in de studio zelf.

waar ik vooral weg van ben is dat je nu toch ook apps gaat krijgen die integreren met je vst op je daw. Zoals bijvoorbeeld Omni live, de applicatie van spectrasonics die je in staat stelt om op je iphone live presets te kiezen in omnisphere terwijl je ergens anders zit dus. Dat is voor mij bijvoorbeeld handig omdat mijn XS niet direct naast de pc staat, als je dan aan het spelen bent kun je dus op je iphone scherm gewoon de patches zien die omnisphere heeft en deze realtime switchen ondanks dat je niet achter je pc zit. mega handig dus voor live spelen.

Ik voorspel dat 2010 het jaar van de iphone doorbraak gaat worden als controller voor je muziek apps.
 
Ik voorspel dat 2010 het jaar van de iphone doorbraak gaat worden als controller voor je muziek apps.

ik ook
als we in 2012 die wereld nog kapot willen hebben zou dit iig een goede stap in de juiste richting zijn
wat een catastrofe
 
ik ook
als we in 2012 die wereld nog kapot willen hebben zou dit iig een goede stap in de juiste richting zijn
wat een catastrofe


het duurt nog wel zeker tot 2012 eer dit in Tibet geraakt dus je hoeft deze miserie niet mee te maken voordat de wereld kapot is
 
wat een catastrofe
hehehe
angst voor technologische vooruitgang is stilstand. Niets voor jou dus.

Stel je voor dat in 1996 ook zo gereageerd werd toen het VST protocol en Neon (eerste vsti) gelanceerd werd. Moet je zien waar we nu 14 jaar later staan kwa mogelijkheden.

Met mobiele toepassingen gaat dit natuurlijk ook gebeuren. Ik zie zoiezo geen enkel kwaad in handige features die de dingen makkelijker maken in de praktijk.
 
Je bent pas een echte producer als je met scheermesjes en plakband je mixen maakt van oude 1.5" tape, quifster.
 
ik snap die handige toepassing die jij beschreef wel quif
maar zon keyboard dinges
de benadering van het muziek maken
dat stoort me
het is consumeren ipv creeeren
gemakzuchtige flauwerwetse oppervlakkige takkebende
ik vind niks mis met technologische vooruitgang, sterker nog, kan dat erg waarderen
maar onze houding er tegenover kan ik wel s van kotsen
 
Ja, maar dat zeggen de toeteraars uit je lokale harmonie ook over elektronische muziek.
 
als t leeghoofdige geestdodende takkeherrie is wel
als er inzet in zit, als het uitgesproken muziek is dan niet
dan kunnen ze er misshcien niet van houden, dat kan
maar dan kunnen ze wel waarderen dat iemand anders daar zo zn ziel en zaligheid in legt
 
het is consumeren ipv creeeren


Dit gevoel heb ik dus met heel veel van die Iphone muziek apps, ik denk dat er tegenover quif 100 gasten staan die die dingen gewoon voor de lol kopen en er 5 minuten per dag de man op het schoolplein mee uithangen. Ik heb zelf geen Iphone dus mischien moet ik ook maar me bek houden maar als ik hier in de pub zit en iemand naast me zit te beweren dat hij muziek zit te maken op zn iphone doe ik altijd een beetje :o:

Ik denk ook dat Akai helemaal de verkeerde kant opgaat met dit soort hebbedingetjes.
 
Dit gevoel heb ik dus met heel veel van die Iphone muziek apps, ik denk dat er tegenover quif 100 gasten staan die die dingen gewoon voor de lol kopen en er 5 minuten per dag de man op het schoolplein mee uithangen.

En zo is het toch altijd al gegaan? Niet alleen op vlak van muziek. En zo zal het altijd blijven bestaan ook.

Dit zijn pleidooien die niets te maken hebben met iPhone of Akai maar door de hype krijgt dit veel (negatieve) aandacht.

Ik zeg niet dat dit een mega-release is. Eerder een verdere evolutie van techniek.
 
Dit zijn pleidooien die niets te maken hebben met iPhone of Akai maar door de hype krijgt dit veel (negatieve) aandacht.

Tja zonder Iphone geen muziekapss op een Iphone, toch? :P Die Iphone is al 3 jaar aardig ingeburgert (iig waar ik woon) dus een hype durf ik het niet meer te noemen, het is gewoon een massaproduct waar dus ook massaproducten voor ontwikkeld worden.

Ik vind dit ook niet echt een technologische vooruitgang, het is meer een combinatie van bestaande technieken.

Wat ik me trouwens afvraag is het volgende, je hebt een boemlauwe sequence lopen op je iphone, je bent aan het recorden en je wordt gebelt... wat nu?
 
Ah dat scheelt. :) Maar wou nu net niet iedereen altijd bereikbaar zijn? :P
 
op die nieuwe mini-sampler van akai zaten toch ook docks voor een i-phone?
 
Back
Top