Akai iPK25

Transform your iPhone into a music production studio.

The SynthStation25 transforms iPhone or iPod touch into a portable music production studio for mobile music creation. This MIDI keyboard controller gives your handheld device a two-octave set of piano keys and professional audio outputs, and it works with the Akai Professional SynthStation Studio app. The SynthStation25 is powerful enough for professional musicians, yet virtually anyone can use is to easily create music.
sstation25_angle_med_lg.png


http://www.akaipro.com/ipk25
 
Leuk ding! Alleen jammer dat ze geen geluid demo geven.
Die ouwe knar moet toch echt even weten dat een iphone een touchscreen heeft dat niet werkt als je er met je nagel op drukt...
 
Alleen jammer dat ze geen geluid demo geven.
idd, hier ook al niet...



of tja, hier een beetje:



jammer dat 't nog effe wachten is voor't te koop is...
 
Dit kan zomaar de nieuwe hit worden in Amerika en Japan. Ik denk dat het in Europa 1 grote flop wordt.
 
vanaf 1:20 ...



tja,
buiten een toetsenbord, PB & MWH en 2x 4 select buttons
heeft het eigenlk niet veel meer te bieden dan de andere Apps ..??
Der zitten nog wat te weinig controllers op !!??

Mss beter is een Midi interface voor laten maken, voor de Ipod Touch !!??
(nu is't alleen via Wifi dacht 'k)
 
Zijn meer merken die hiermee uitkomen
 

Attachments

  • idiscoverkeyboard_web_large.jpg
    idiscoverkeyboard_web_large.jpg
    270,8 KB · Bekeken: 66
Volgensmij is het simpel.. de i phone is een enorm succes.. Iedereen wil daar dus dan ook een beetje van meepikken.. Ook akai...:)

Ik denk zelfs dat er een markt voor is, misschien niet eens mensen die nu al muziek maken, maar mensen die dat nu ineens wel willen gaan doen/proberen... We zullen zien..

Wel interessant wat die knakker even kort zegt over de code die vrijgegeven zal worden...
 
Ik ben fan van de iphone, ik zit regelmatig als ik ff op een trein moet wachten de tijd te doden met apps als Beatmaker. Of als ik onderweg ineens inspiratie heb. Met de uitgebreidheid van de apps die er voor de foon zijn, kan ik ideetjes echt al best leuk uitwerken.
Voor mij zou dat idee ook helemaal weg zijn als ik er weer een midicontroller aanhang. Ik ga niet met een toetsenbord in mn tas rondlopen. Maar ik zie het wel voor me als tussenoplossing voor mensen die geen enorme setup hebben, maar wel wat meer met muziek willen doen en een iphone hebben.
 
Eerst hands-on ervaring voor ik r een zinnige uitspraak over zou kunnen doen,..als t goed uitgevoerd is is t vet,.. anders niet meer als een glimmende gadget,..maar op zeker een hit in japan,..
 
met Apple's policy omtrent thirdparty software in het achterhoofd, verwacht ik niet al te veel muziekapps voor de iphone.
En voor één app zou'k niet speciaal zo'n controller kopen, die waarschijnlijk nog eens beschamend overpriced is.
Kortom, een snob-ding.

Een midi-to-iphone controllertje voor max. 50 euro, waarmee je ieder midi-capable keyboard eraan kan hangen, dat zou pas logisch zijn. Standaarden aub!
 
met Apple's policy omtrent thirdparty software in het achterhoofd, verwacht ik niet al te veel muziekapps voor de iphone.

Ehm, begrijp ik je nu verkeerd of ben je niet op de hoogte van de enorme hoeveelheid muziekapps in de App store? Of heb je het specifiek over mogelijke apps die met zo'n controller aan te sturen zouden zijn?
 
Of heb je het specifiek over mogelijke apps die met zo'n controller aan te sturen zouden zijn?

Maar zelfs in dat geval is het meer afhankelijk van de policy van Akai/Numark (of ze vrijgeven hoe je dat ding moet aansturen) dan van de policy van Apple.
 
Het lijkt me wel wat, maar het zal staan of vallen met de kwaliteit van de softsynths die ze in de app proppen. Als dat keyboardje op batterijen loopt en een koptelefoon aansluiting heeft is het misschien wel een erg leuk ding om mee op de bank te pielen.

Volgens de Akai website zou het ding een adviesprijs van $200 hebben en een 'verwachte verkoopprijs' van $150. Als dat vertaalt in een verkoopprijs van €130 en het klinkt een beetje, koop ik er misschien wel een.
 
Ben wel benieuwd hoe het qua stroomvoorziening gaat. Als je een beetje interessant doet met die iphone tank je hem binnen no-time leeg, laat staan als je er een keyboard aanhangt.
 
Nou, ik neem aan dat de iPK niet zijn stroom uit de iPhone zal slurpen. Zal wel externe voeding / USB voeding en/of batterijen zijn.
 
met Apple's policy omtrent thirdparty software in het achterhoofd, verwacht ik niet al te veel muziekapps voor de iphone.
En voor één app zou'k niet speciaal zo'n controller kopen, die waarschijnlijk nog eens beschamend overpriced is.
Kortom, een snob-ding.
Er zijn honderden zo niet duizenden iPhone muziek app's... waarvan sommigen ook nog goed klinken of origineel zijn. Ik gebruik mijn ook Iphone regelmatig als beatcouter of stemapparaat. Bij mij heeft hij de weg in de studio allang gevonden.
Maar ik ben idd wel bang dat de Akai controller toch vooral met zijn eigen app zal werken.... Zou leuk zijn als ze het open zouden stellen voor third party ontwikkelaars, dan kan je best iets bijzonders verwachten. Zo heeft hij via usb ook midi uit. Je zou er dus best een leuke sequencer van kunnen bouwen.
 
Een toetsenbord met een schermpje met een toetsenbord.

Genoeg stof voor een diepe haiku.
 
Back
Top