Trackje RS7000

techno

Stamgast
Lid sinds
12 september 2002
Berichten
100
Locatie
Antwerpen
Hoi, ik heb een trackje gemaakt uitsluitend met de Yamaha RS7000, dit is dan ook het enige toestel dat ik heb staan.Vele onder jullie gaan dit misschien niks vinden maar ben dan ook een beginner :) graag enkele reacties alsook negatieve want ik heb de indruk dat het iets te eentonig is.
Greetzzz...
Klik hier voor de track
 
Het is niet mijn stijl maar ik moet zeggen dat ik het fijn stukje muziek vind. De eentonigheid is wat mij betreft niet storend, het blijft interessant, er zit een bepaalde kamlheid. Stukje tekst van Morpheus uit de Matrix ligt er lekker in. Ik vind het nummer qua sound erg goed. Het is goed afgemixt hoewel je het waarschijnlijk niet eens afgemixt hebt. Jammer alleen van het overbekende en veel te vaak gebruikte snare rolletje om uit de break te komen.

Heb je het sampler gedeelte van de RS7000 ook gebruikt? Of komen alle geluiden uit de standaard set?
Heb je een compressor gebruikt?

JJ
 
Origineel geplaatst door Jack 'n Jill
Het is niet mijn stijl maar ik moet zeggen dat ik het fijn stukje muziek vind. De eentonigheid is wat mij betreft niet storend, het blijft interessant, er zit een bepaalde kamlheid. Stukje tekst van Morpheus uit de Matrix ligt er lekker in. Ik vind het nummer qua sound erg goed. Het is goed afgemixt hoewel je het waarschijnlijk niet eens afgemixt hebt. Jammer alleen van het overbekende en veel te vaak gebruikte snare rolletje om uit de break te komen.

Heb je het sampler gedeelte van de RS7000 ook gebruikt? Of komen alle geluiden uit de standaard set?
Heb je een compressor gebruikt?

JJ

Hoi bedankt voor je reaktie, alle sounds komen uit de RS7000, het stukje van Matrix komt van een website en de kwaliteit is dan ook niet echt 100%. Wat het afmixen betreft, dit is gewoon standaard, op de RS7000 heb je de zogenaamde "Master effect" maar deze is niet gebruikt, gewoon even rechtstreeks opgenomen via de lijn ingang van de soundblaster LIVE met Wavelab zonder enige toevoeging van effecten.
 
Jammer dat je niet veel eigen samples en de loop-remix functie uit het apparaat hebt gebruikt. Hij kan veel meer, ik zou zeggen buit hem uit... Verder, ga zo door...
 
Rs7000 jaaah vet apparaat. Geil ik zelf al een tijdje op... :halleluja

Leuke pad in het begin, maar dat tom tom loopje loopt echt een beetje uit de maat... dat zou allemaal wat strakker kunnen. Na de kick er inkomt is alweer veel beter. Stijl is erg trancy en de roffeltjes en melodie transposes en baseline op elke 3e tel, zijn niet zo orgineel. Hoort bij de stijl, en is ook niet mijn stijl. Misschien de melody/bassline niet zo vaak transponeren en meer onopvallende dingen in het ritme wisselen.

;)

respect voor de mix, niet teveel reverb etc. Lukt mij nooit zo... :)
 
Met ale respect hoor, maar ik vind het wat simpel klinken. De computerbliepjes komen denk ik uit je fx bank en klinken wat 'corny'. Het piano melodietje (tuu-tie tuu-tie) vind ik ook wat simpel ingespeeld.

Na de snare roll op 02.34 blijft je muziek hetzelfde.. het wordt niet intenser ofzo.. Ook verder in het numme gebeurt er na de climax niks..

Ook je hele track transposen op 03.19 klinkt wat simpel..

Verder zit er geen drive in het nummer.. vrij inspiratieloos...

De sample is wel mooi btw....

Nou, ik hoop dat je met mn feedback kunt.. het is niet mn bedoeling je neer te sabelen.
 
Re: Trackje RS7000

Origineel geplaatst door techno
.....ik heb een trackje gemaakt uitsluitend met de Yamaha RS7000, dit is dan ook het enige toestel dat ik heb staan............Klik hier voor de track

En dat kan best wel eens genoeg zijn!
Meer apparatuur is vaak beperkend (zie een andere thread) en die RS kan zoveel en snel.
Ik heb er zelf nu ook een nadat ik bijna een complete studio heb weggedaan.
Dat ding is gewoon te gek, heb je er wel een Keyboard met velocity bij?

De track is zeker o.k. (voor een beginner).
Heb je song mode gebruikt of is deze gewoon in pattern mode Live gesequenced?

Tip: speel ook eens wat met effecten dwz neem effect changes op van EFX, filters en LFO's op div. sound fx en gebruik niet te veel/vaak voice samples.

Grt. Ronald.
 
Grappig, dat die bliepjes ook in de presets van de RS7000 zitten. Dat bliepje wat je als eerste hoort wordt nl ook in een Sophie Ellis Baxter track gebruikt. (hoezo zinloze opmerking! ;) )

De drums klinken lekker. De strings zijn wat vlakjes en de melodietjes is misschien iets te voor de hand liggend. En lekker door blijven klooien met het apparaat zou je zeker moeten doen. En de mix is voor een 'kale' mix OK hoor, gewoon goed.
 
moet zeggen dat Furious5 een beetje gelijk heeft, alleen wat ik jammer vind is dat de context van het nummer wel ff moet worden aangehaald ! immers het gaat hier om een beginner en ik moet zeggen dat het buiten dat het idd klinkt als een track van een nog niet zo lang bezig zijnde persoon. maar voor een beginner met net een nieuw speeltje vind ik het best leuk klinken !

Ga zo door en maak er wat complexers van, vergelijk je eigen muziek met je grote voorbeelden.
Je timing van soundjes is soms beetje wierd voor mijn gevoel, maarja dat gevoel heb ik bij sommige zeer bekende knakkers ook wellis :D Dat je presets gebruikt hebt is opzich niet verkeerd, maar het is beter als je nu zelf ook creatief gaat doen met je geluidjes, dus lekker effectjes rotzooien over je geluidjes en die resamplen in de RS en dan nog een keer en weer en weer, gewoon lekker rotzooien met je sounds ! Of je neemt geluidjes van internet die je download en die ga je bewerken e.d. De sfeer heb je leuk te pakken in je break, het is al vaak zo uigebuit maar opzich is het muziek maken een leercurve dus ik hoop dat je je muziek verder gaat complexiveren en meer eigen sounds/stijl gaat creeren.

als je iets hebt waarvan je tevreden bent zet t dan gewoon weer op t forum en zet erbij hoelang je al bezig bent en wat je zelf al wat minder vind aan je nummer, zodat mensen de context en het beeld van de gebruiker/maker ook kunnen meekrijgen (had je nu ook goed gedaan trouwens!) zodat je kritiek krijgt waar je wat mee kunt :D

zoals fuse al zei, "gewoon goed " :P
 
Aardig..

Persoonlijk vind ik 't bassloopje inmiddels wel een beeetje :z (wordt veels te vaak gebruikt, vinnik..)
En de sample zou IK ietsje zachter zetten..
Maar dit is allemaal persoonlijk, en voor een "beginner" is het zeker wel okee.
 
Eerst en vooral bedankt voor jullie toffe reakties, ja ik weet ik moet nog veel leren van dit toestel, ik weet ondertussen al goed wat dit toestel te bieden heeft alleen verdiep ik mezelf niet genoeg op de effecten dwz LFO klinkt allemaal wel mooi maar als ik niet vertrek met een Scene memory kom ik meestal tot een einde dat ik de geselecteerde track terug mag resette :) maw gezegd, ik weet ongeveer wat alles doet maar niet tot in de details. Ik heb ook geen gebruik gemaakt van een extern keyboard alhoewel ik toch wel eentje zou willen aanschaffen, misschien eentje van Evolution (had ik nu maar die stomme Korg X5 niet verkocht). Het probleem bij mij en waarschijnlijk bij nog nieuwkomelingen is; direkt op zoek gaan naar de mooi klinkende pads, strings etc. ipv eens meer bezig te zijn met de gewone geluiden of bassloops, ik krijg dan meestal direkt het gevoel een toestel bij te kopen bv een NOVA KS4 maar ik weet van mezelf dat ik dan na 2 weken met hetzelfde probleem zit.Zoals vele zeggen als je het met 1 toestel niet kan, kan je het met 10 ook niet :)
Ik gebruik trouwens ook meestal alleen maar de Pattern mode, de Pattern Chain mode is makkelijk om alles achter elkaar te plakken maar neemt toch wat tijd in beslag en zolang je het realtime kan doen is dit zeker niet van toepassing.Wat de Song Mode betreft misschien ligt het aan mij, maar waarom hebbe ze in godsnaam die functie erop gezet???? alles wordt omgezet naar één lengte maar ik zie niet in wat je daar mee moet aanvangen.Misschien om een sound bij te voegen over een bepaalde lange lengte???
 
ik denk dat het bij jou niet alleen is dat je niet door gaat in het geluidjes maken e.d.
maar vooral ook nog in het niveau van het uitwerken en arrangeren van je nummers !
ook met presets kun je erg professionele tracks maken, maar zonder goede arrangementen en weinig feel etc. krijg je iets dat weinig originaliteit, gevoel en drive heeft ! inspiratieloos zoals het eerder al werd genoemd!

concentreer je dus vooral op je ideeen uitwerken en op het beter maken van je arrangementen. geluiden zijn ook belangrijk maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een bandje met drums, gitaar,bass en zang dan heb je maar 4 instumenten zeg maar ! maar toch kun je er goede uitgewerkte nummers mee maken die anderen niet zo maken ! Zelfs al kijk je alleen al naar acc. gitaar met zang :D Dat uitgewerkte is wat vooral nog mist aan jouw track, een eigen sound een origineel stuk muziek dat boeiend blijft van begin tot eind ! Luister daarom veel nauwkeuriger naar je favo artiesten en maak desnoods stukkies na om de techniek te leren voor eigen gebruik !

koop geen extra keyboard, je hebt m nog niet nodig ! je kunt makkelijk op de RS intoetsen zolang !
koop ook nog geen nieuwe soundmodules e.d. zoals vele zeggen als je het met 1 toestel niet kan, kan je het met 10 ook niet :D ow en ehm over die patternchain en songmode daar snap ik ook nog niet zo veel van ! ik heb de RS ook nog niet zo lang en daarbij weinig tijd gehad om het echt te doorgronden maar dat is een latere zorg voor mij hihi :P
 
Origineel geplaatst door Mstudio1

koop geen extra keyboard, je hebt m nog niet nodig ! je kunt makkelijk op de RS intoetsen zolang !

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
1 van de grote tekortkomingen bij menig beginner is het gebrek aan dynamiek, een keyboard met velocity is dus erg welkom!
Tevens geeft een groot keyboard je meer vrijheid en mogelijkheden, je vindt bijv. drumsounds sneller doordat de hele kit direct beschikbaar is en je kan spelen over een groter oktaaf bereik.
Zou zelf absoluut niet (meer) zonder kunnen, en die velocity pads, die zitten er voor de sier op ;)

Grt. Ronald.
 
Origineel geplaatst door Roonan
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
1 van de grote tekortkomingen bij menig beginner is het gebrek aan dynamiek, een keyboard met velocity is dus erg welkom! Tevens geeft een groot keyboard je meer vrijheid en mogelijkheden, je vindt bijv. drumsounds sneller doordat de hele kit direct beschikbaar is en je kan spelen over een groter oktaaf bereik. Zou zelf absoluut niet (meer) zonder kunnen, en die velocity pads, die zitten er voor de sier op ;)

Grt. Ronald.

daar heb je gelijk in, ik dacht daar niet zo over na! ik dacht trouwens dat je op de RS ook best leuk dynamiek kon spelen, nooit geprobeerd hoor, Ik gebruik ook een keyboard maar voornamelijk was mijn gedachte achter wat ik zei: dat men moet uitkijken met extra apparatuur, nou kan een midi keyboard niet erg moeilijk zijn om te snappen haha dus ik denk dat ik terug moet nemen wat ik daarover heb gezegd, hoewel ik ook moet zeggen dat het zonder keyboard ook goed te doen is :P
 
idd voor een beginner goed, maar de track komt nooit echt helemaal los; zoals je dat bijv na zo'n snare roffel verwacht. Maar vooral doorgaan :)
 
Back
Top