Cubase SX probleem

S.O.N.

Nieuwkomer
Lid sinds
14 oktober 2002
Berichten
12
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit zeer vervelende probleem...

Ik heb onlangs mij oude computer ingeruild (verkocht) voor een nieuw systeem,
OUD: PIII 550 / 640MB / Terratec 88MT / Cubase SX 1.03 / Windows XP pro
NIEUW: PIV 2.5 / 1024MB / Creamware Puslar2 / Cubase SX 1.03 / Windows XP Pro

De verdere hardware is gelijk gebleven:
Midi apparatuur aangesloten via Emagic AMT8 interface, serieel.

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik in Cubase SX iets inspeel en opneem dan gaat het eerste midi track nog zonder problemen, echter bij het opnemen van de 2e (of latere) midi track (zowel via externe hardware als vsti's) plaatst Cubase de noten niet op de maat... oftewel, bij het afspelen hoor je dat het niet "klopt". het liijkt erop dat Cubase de nootjes elke keer een stapje terug neerzet in de editor. Op deze manier kan je natuurlijk nooit een nummer inspelen.

Elke keer dat ik Cubase opnieuw opstart gaat het goed, totdat ik meerdere keren heb opgenomen... dan lopen de eerder opgenomen midi tracks nog wel gelijk maar de net opgenomen tracks niet (dit is dus ook te zien in de editor).

Met mijn vorige systeem had ik dit probleem helemaal niet, heb ik nu een te snelle computer ofzo ??!?!
Dit probleem heb ik ook als ik de Pulsar kaart uit de computer haal en alleen de midi-interface gebruik...

IK hoop dat iemand de oplossing weet van dit probleem en mij uit de brand kan helpen...

alvast bedankt !

mvg,

erik
S.O.N.
 
Je zou eens kunnen beginnen met het installeren van de nieuwste versie van SX. Die kun je hier vinden. Misschien is je probleem dan verholpen. Succes!
 
Ik heb inmiddels versie 1.05.61...en deze werkt echt perfect, geen timings problemen meer! Luv it :luv:
 
IK had dus exact dezelfde problemen, en ik dacht dat het tijd was voor een nieuwe computer :)
Maar ook ff deze update erop geinstalleerd en nu is het een stuk beter !
 
Back
Top