Cubase Elements 7 neemt ineens alles op links op Audio.

PSR8000

Stamgast
Lid sinds
6 december 2013
Berichten
137
Locatie
In een huis met een ongeisoleerd dak erop
Ik ben vanavond achter een vreemd effect gekomen inzake Cubase Elements 7 en de CS2X als hardware synthesizer.

Was gewoon een 4e track van MIDI naar Audio aan het opnemen en viel mij al op dat de rechterkant heel erg vlak bleef tijdens het aanmaken van de track.
Terwijl ik via de Audiogram van Yamaha gewoon 2 kanalen geluid hoorde van de CS2X.

Op zich niet zo'n ramp maar vond het wel een vreemd verschijnsel.

Bij een opvolgende bas track zelfde verhaal, met inspelen naar MIDI hoorde ik de CS2X gewoon op 2 kanalen maar het opnemen van Audio weer alleen op links.
Ook een mono track invoegen en het wederom proberen op 2 kanalen bood ook geen oplossing.

Kabels zijn goed en geen breuk erin..

Al die tijd ging dat altijd zonder problemen maar sinds vanavond dus met toevoegen van nieuwe audiotracks ineens dat hij op 1 kanaal op ging nemen..

Het enige verschil met deze nieuwe track met voorgaande was dat hij wat sneller was en ik 2 arpeggio's naast elkaar heb gebruikt maar afzonderlijk van elkaar opgenomen en het MIDI spoor eenmaal naar Audio omgezet op Mute gezet.
Hoop echt dat iemand misschien weet waar dit probleem zich voordoet.

Enige wat ik mij zo snel kan bedenken is dat de audio buffer teveel moet weergeven en dat hij daarom tracks dan maar in mono op gaat nemen.
Wat ik best vreemd vind aangezien er voorgaande projecten zijn geweest met soms 12 audio tracks naast elkaar en dat was geen probleem.
Laatste optie zou kunnen zijn dat de Audiogram echt binnenkort op vakantie wil naar de schroothoop, ik heb hem al 5 jaar en gebruik hem dagelijks.

Heel verhaal geworden maar beter een zin teveel dan 10 woorden te weinig toch??

Alvast dank voor misschien de oplossing van dit vreemde euvel.
 
klinkt alsof je input verkeerd gemapped staat in de connections window (dan wel een kanaal , dan wel een kanaal verkeerd)
 
Ik heb dat idee ook even gehad maar heb gewoon een standaard Audio track aangemaakt zoals ik altijd doe.
Weet jij toevallig hoe ik die connection window kan vinden in Cubase???
En het is apart dat als ik MIDI inspeel ik gewoon 2 kanalen hoor en op moment van wegschrijven naar Audio het dus misgaat.
Wat ik vandaag gaat proberen elk geval is de sessie gedeeltelijk weg te schrijven en dan proberen de 2 mono tracks daarnaast in Stereo te kunnen opnemen..
Beetje omslachtig maar weet even geen andere optie.
 
begrijp ik, maar je gaat toch geen project in met tools die je niet 100% beheerst? dan zou ik eerst zorgen dat ik 100% met m'n daw kan lezen en schrijven toch?
 
Jij hebt toch ook met een pen leren schrijven? Of heb je eerst de handleiding van je Bic gelezen om te zien hoe het dopje er af moet?
 
Nou ik vermoed dat het echt iets aan techniek zijde is wat er niet goed gaat, ik ken mijn weg in Cubase goed genoeg vinden dat is niet het probleem alleen als er dan wat mis gaat moet je weer wat dieper gaan zoeken en graven.
Zodoende dat ik hoopte of iemand dit probleem zelf al eens had ondervonden..
Audacity doet ook al een tijd vreemd als ik even snel een opname wil maken en ik heb gisteravond daar mee zitten rommelen om hem aan de gang te krijgen.
Vermoedelijk iets aan of uit geschakeld wat niet de bedoeling is...
Ander trucje is om de Audiogram aan een andere USB poort te zetten, klinkt vreemd maar dat is weleens de oplossing in het verleden geweest.
 
Jij hebt toch ook met een pen leren schrijven? Of heb je eerst de handleiding van je Bic gelezen om te zien hoe het dopje er af moet?
Tuurlijk als het gewoon hobby is, gewoon lekker freubelen
maar een project met deadlines en zo, dan pak je toch gereedschap waar je mee om kan gaan?
 
Back
Top