Sammichsid. De snel te bouwen midibox sid

Voor de doe het zelvers onder ons die van de SID chip houden, maar het bouwen van een midibox sid te moeilijk vinden is er nu een simpele variant. De sammichsid. Dit is een "light" versie van de midibox sid die snel en eenvoudig te bouwen is en bovendien te koop is als kit met alle onderdelen (dus ook de sids).

Meer info vind je hier: http://www.midibox.org/dokuwiki/sammichsid

attachment.php
 

Attachments

  • sammichSID.jpg
    sammichSID.jpg
    139 KB · Bekeken: 91
Last edited by a moderator:
hmm, ja. Adapters heb ik wel leggen, maar hij blijkt nogal precies te zijn. sowieso gestabiliseerd en dan het liefst lineair. Als ik het goed begrijp betekent dat 220V input en niet 100-240V
 
en dan ook nogeens lineair?
bedoel je dat er een trafo inzit?
Meestal liggen er in die bakken verschillende trafo's. Veel van die kleine van 3 tot 4,5 volt voor oplaadbare apparaatjes en vaak ook grotere 9 of 12 volt in wissel of gelijkspanning. Is wel handig om het voltage even te meten van te voren. Al valt dat onbelast altijd wat hoger uit. 15 of 16 volt ofzo.
 
Er zitten in de sammichsid zelf ook nog voedingsregulators... bij mij gaf de voeding geen enkel probleem.
die 110-240 volt zijn schakelende voedingen. De meeste 'oude' adapters zijn gewoon trafo's je herkent ze wel aan het gewicht.

Goede tip. ik ga mn adapter zak doorspitten.

Heb je ook 6581's erin?
 
Als ik het goed begrijp betekent dat 220V input

230V, al meer dan 10 jaar.

Overigens is er niks mis met een kwalitatief goede (en dan vooral hoogfrequent) schakelende voeding. Commerciële synths doen ook niet anders. Zelfs een op-en-top high end analoogje als de Moog Voyager heeft gewoon een geschakelde voeding.
 
Ik heb een aantal geschakeld en niet geschakelde 12V voedingen om te testen. Eerst bouwen.
 
VUIG.

sjeezus, stereo 6581's

kheb mn backlight doorgefikt en er zitten nog geen leds in, maar fok hey. Hij doet het.
 
test opname met de multi-engine. opgenomen met een metric Halo 2882. in de DSP mixer heb ik de linker en rechter kanalen iets door elkaar gemixt voordat ie de computer inging om de stereobeeld(1 SID links en de ander rechts) te verkleinen. Geen effecten verder.

SammichSID 6581 test

uiteraard pure nostalgie en makkelijk met softsynths te benaderen :mexico:
 
dat is dus sarcastisch bedoelt hey. ik vind de filter distortion erg geil.
 
CTRLR editor ziet er goed uit, maar ik krijg hem niet aan de praat met mijn SammichSID. MIDI-poorten en kanalen zijn juist ingesteld en CTRLR stuurt MIDI-data uit, maar de SammichSID reageert nergens op :-(

Iemand hier met meer succes?
 
Back
Top