Sammichsid. De snel te bouwen midibox sid

Voor de doe het zelvers onder ons die van de SID chip houden, maar het bouwen van een midibox sid te moeilijk vinden is er nu een simpele variant. De sammichsid. Dit is een "light" versie van de midibox sid die snel en eenvoudig te bouwen is en bovendien te koop is als kit met alle onderdelen (dus ook de sids).

Meer info vind je hier: http://www.midibox.org/dokuwiki/sammichsid

attachment.php
 

Attachments

  • sammichSID.jpg
    sammichSID.jpg
    139 KB · Bekeken: 91
Last edited by a moderator:
In 2x 2 uur in elkaar gesoldeerd! Het beestje werkt perfect & ziet er goed uit.

Ben erg blij met deze synth!
 
Ik heb mezelf ook maar even aangemeld voor de pre-order lijst. Now the waiting begins :)
 
superding!!!.... Het is meteen ook wel mijn meest complexe en allerkleinste synth....
Dat ligt ook wel een beetje aan de handleiding die niet precies op de sammichsid is geschreven maar op de midibox sid algemeen... Combineer dat met een spartaans(maar toch handig) bedieningspaneel en dingen als een uitgebreide modulatiematrix...

Wat vraagjes daarom...
Wat kan je nu precies met die functietoetsen F1 F2 en F3... F1 start de sequencer in BL mode dat weet ik al.... F3 doet iets raars met sequencer... maar wat?
Het zou wel heel leuk zijn als hij midiclock uit kon sturen... kan hij dat? ik heb het nog niet ontdekt iig...
 
Wat kan je nu precies met die functietoetsen F1 F2 en F3... F1 start de sequencer in BL mode dat weet ik al.... F3 doet iets raars met sequencer... maar wat?
Het zou wel heel leuk zijn als hij midiclock uit kon sturen... kan hij dat? ik heb het nog niet ontdekt iig...


dat wil ik ook weten

kan je ze ook aan een parameter toewijzen bv portamento,,, en hoe
 
weinig sammich news ??
leek me een leuk klinkend bakkie ook
 
DenDer heeft er voor mij één in elkaar gezet, echt een supertof ding maar nog geen tijd gehad om er uitgebreid mee te werken helaas. Ik zat in de eerste batch waarin het nog de vraag was of er nog SID's beschikbaar zouden zijn maar ik had kennelijk mazzel.
 
Zo de mijne is ook klaar! Hij lag al een jaar te wachten om in elkaar gezet te worden.
Ik heb er ongeveer 7 uur over gedaan. Vond het leuk om te doen en het was niet al te moeilijk.

Zijn er eigenlijk handige editors voor, die je vanuit de sequencer kan gebruiken? Zodat je alle parameters makkelijk kan besturen / automatiseren.
 
nee, er is alleen een beetje onhandige java editor.. Ik heb goede hoop dat de nieuwe versie hiervan daar verandering in gaat brengen:
http://ctrlr.org/index.php

Idd ik hoop ook op een goeie editor/vst die stabiel werkt want de java editor is zeer ontstabiel ook de sequencer in de editor is nagenoeg onbruikbaar bijna onmogelijk te syncen met mijn DAW..
Toch wel spijtig want de sound daarintegen is zeer goed...

Hopelijk komt er toch iemand met een degelijke editor zou dit bakje zoveel vetter maken want editen via het kleine lcd scherm is ook niet echt overzichtelijk...
 
Mijne is ook binnengekomen vd week, ik zat bij de extra (laatste??) batch groep. Moet nog even wachten op wat spulletjes van de electronica boer en dan kan ik m in elkaar gaan zetten. :)
 
Mijne dit weekend afgemaakt en werkt voor 98.5% Ik vermoed dat er een sid chip stuk is want ik hoor continu 1 voice zachtjes doorlekken als er niks getriggered word. Wel een dik geluid hee... Erg nice, nou nog uitvogelen wat al die afkortingen betekenen.
 
en (eindelijk) binnen. Douane had hem te pakken. Heeft me een paar weken wachten en 26 euro gekost.

Heb mn setje 6581's gevonden. Korean en Thai week 40 en 41, 1984. Binnekort es aan het solderen. Iemand suggesties waar ik een gestabiliseerde 12V voeding kan vinden?
 
Back
Top