Sammichsid. De snel te bouwen midibox sid

Voor de doe het zelvers onder ons die van de SID chip houden, maar het bouwen van een midibox sid te moeilijk vinden is er nu een simpele variant. De sammichsid. Dit is een "light" versie van de midibox sid die snel en eenvoudig te bouwen is en bovendien te koop is als kit met alle onderdelen (dus ook de sids).

Meer info vind je hier: http://www.midibox.org/dokuwiki/sammichsid

attachment.php
 

Attachments

  • sammichSID.jpg
    sammichSID.jpg
    139 KB · Bekeken: 91
Last edited by a moderator:
Helder. Neemt niet weg dat het wel handig is je probleem bij Thorsten te melden. Misschien kan hij er iets aan doen.
 
Ik heb zelf totaal geen problemen met de sammichsid in combinatie met cubase 5, maar misschien is het verstandig om je problemen aan Thorsten Klose te melden op het midibox forum. Over het algemeen lost hij bugs snel op.
Het midi deel wordt volgens mij door Mios afgehandeld en niet door de sammichsid appicatie. Probeer eens zowel Mios 1.9g als de sammichsid applicatie er eens opnieuw op te zetten.

Inprincipe zitten die eral in....hij heeft natuurlijk een pre programmed chip met 1.9g.....er waren in ieder geval geen problemen met het uppen van de applicatie....
 
Trouwens Patrick....heb jij ook last van tikjes of plopjes als je van patch wisselt terwijl de SID loopt? Ik heb bij die van Jeroen op bankstick A de vintage bank erop gezet maar als je van patch wisselt hoor je plopjes....die van Gein heeft dat ook en de mijne ook...
 
DAt heeft ie snel gefixt!
 
Trouwens Patrick....heb jij ook last van tikjes of plopjes als je van patch wisselt terwijl de SID loopt? Ik heb bij die van Jeroen op bankstick A de vintage bank erop gezet maar als je van patch wisselt hoor je plopjes....die van Gein heeft dat ook en de mijne ook...

Als ik van patch wissel hoor je ook even een zacht plopje. Volgens mij is dat gewoon het volume wat even dicht gaat en weer open en een hele zwik parameters die een andere waarde krijgen.
 
In die van mij heb ik ook nog de Mios opstarttekst aangepast. Misschien niet helemaal netjes (want normaal staat er de naam van Thorsten Klose, de ontwerper, en een versienummer), maar het is eenvoudig om te doen. Heb ik niet ter meerdere glorie van mezelf gedaan, maar meer om de mijne herkenbaar te maken mocht hij ooit gestolen worden of zoiets.
Kwestie van de Mios source code even downloaden, bestandje editten en opnieuw compilen. Mocht iemand anders dat ook willen moet je het maar even zeggen. Kleine moeite om dat even te doen, maar of het volgens de kleine lettertjes van midibox mag weet ik niet.
 
Nu ik de sammich(shit)sid :) al eventjes gebruik heb ik problemen met de drumengine/sequencer/editor. Het lukt me niet om de sequences van de drumengine juist te laten meelopen met de clock van ableton nochtans als ik de sammichsid op slave zet dan start ie als ik men mainsequencer (ableton) start maar hij loopt nie strak mee met de rest van men hardware ? Ik heb ook al zitten klooien met de instellingen van de editor maar daarmee lukt het me ook niet.. de editor/sequencer reageert ook soms raar vind ik..

Gewoon midinoten sturen naar de sammichsid werkt wel perfect...(voor leadsounds enz)

Zijn er hier nog mensen die de sammichsid gebruiken met ableton ? En zo ja krijgen jullie de interne sequences gesynced ?

Andere tips zijn ook welkom
 
Laatst gewijzigd:
In die van mij heb ik ook nog de Mios opstarttekst aangepast. Misschien niet helemaal netjes (want normaal staat er de naam van Thorsten Klose, de ontwerper, en een versienummer), maar het is eenvoudig om te doen. Heb ik niet ter meerdere glorie van mezelf gedaan, maar meer om de mijne herkenbaar te maken mocht hij ooit gestolen worden of zoiets.
Kwestie van de Mios source code even downloaden, bestandje editten en opnieuw compilen. Mocht iemand anders dat ook willen moet je het maar even zeggen. Kleine moeite om dat even te doen, maar of het volgens de kleine lettertjes van midibox mag weet ik niet.

Mag wel meer niet in de kleine lettertjes van midibox..:bekdicht:

:D
 
Nu ik de sammich(shit)sid :) al eventjes gebruik heb ik problemen met de drumengine/sequencer/editor. Het lukt me niet om de sequences van de drumengine juist te laten meelopen met de clock van ableton nochtans als ik de sammichsid op slave zet dan start ie als ik men mainsequencer (ableton) start maar hij loopt nie strak mee met de rest van men hardware ? Ik heb ook al zitten klooien met de instellingen van de editor maar daarmee lukt het me ook niet.. de editor/sequencer reageert ook soms raar vind ik..

Gewoon midinoten sturen naar de sammichsid werkt wel perfect...(voor leadsounds enz)

Zijn er hier nog mensen die de sammichsid gebruiken met ableton ? En zo ja krijgen jullie de interne sequences gesynced ?

Andere tips zijn ook welkom

Ik heb dat ook, als ik de interne drum sequencer gebruik dan loopt ie niet helemaal strak. Ik heb er nog geen goede oplossing voor.
 
Misschien slim om bugjes te melden bij Thorsten Klose. Over het algemeen lost ie ze snel op.
 
Sinds gisteren ben ik ook een trotse bezitter van de Sammichsid. Echt een hele leuke synth met veel mogelijkheden en een sound die al mijn verwachtingen overtreft.
Ik kon zelf nog niet goed solderen dus heeft forumlid Kaftoeter hem voor mij gebouwd. Ik kon er wel de hele dag bij zijn en zelf ook wat proberen te solderen. Erg leuke ervaring.
Hij bleek ook nog over graffiti kunsten te beschikken dus er zit ook meteen een mooi wit lettertype op nu.
Dus mochten mensen geïnteresseerd zijn in dit project maar zelf nog niet veel weten van zelfbouw dan kan ik jullie zeker aanraden om het door Kaftoeter te laten doen. Zeker omdat je dan het proces zelf helemaal kan volgen en omdat het een gezellige gozer is.
 
Hoe lang hebben jullie er +/- over gedaan om er 1tje in elkaar te steken ?
 
De mijne is ook toegekomen ! Nu nog tijd vinden om hem in elkaar te steken...
Weet ook nog niet goed waar ik hier ergens aan die heatsink compound ga geraken (woon in buitenland) - Is deze noodzakelijk ?
 
Back
Top