DIY modular

Zo, volgens mij heb ik mijn VCA gister gesloopt, er komt nog heel zacht signaal door, mijn gok, de TL072 is kaduk. Hoe kan ik dit nameten? Mijn electronica skills met troubleshooting zijn niet zo geweldig. Ik gok dus op een chipje.
 
Jep, het was de TL072. Heb hem vervangen, en hij werkt weer naar behoren ;)
 
Zo mensen, de herfst komt er weer aan, mijn stage is afgelopen, ik ga weer bouwen. Dit jaar mijn kast finishen en dan wat nieuwe DIY projecten. Misschien een TR-808 clone :) Ik heb echter nog wat vragen, ik wil mijn frontplaten op een andere manier gaan maken dan ik nu doe, maar er zijn zoveel manieren.

http://www.strings.ph.qmw.ac.uk/~thomas/synthdiy/frontpanel.htm

De 2e methode op deze pagina spreekt me erg aan. Het folie is ook niet al te duur, ik meende 8 pond voor 10 vellen ofzo.

Mijn vraag, je moet fixeer gebruiken staat er, en clear laquer. Weten jullie welke het beste hiervoor zijn? Inkjet fix maakt volgens mij niet zoveel uit, maar ik zou toch graag weet wat voor blanke lak goed resultaat geeft.

En dan nog 1 vraag, ik ben op dit moment bezig met een Steiner VCF van YuSynth, daar heb ik een draaiswitch voor nodig 3 circuits 4 positions, make before break, ik zoeken, kan ik alleen de andere vinden break before make, ik heb even gekeken naar Lorlin schakelaars, en volgens de datasheet zou ik de CK-1041 of de CK-1036 moeten hebben. Echter geen een elecktronica boer die die dingen verkoopt behalve farnell. En daar kan ik niet bestellen. Dus de vraag, weten jullie een plek waar ik aan die schakelaar kan komen?

Alvast bedankt voor alles.
 
Zal ik toch ook eens meedelen dat ik ook frontplaat opdrukken kan verzorgen..
Ik kan heel betaalbaar een hoogwaardige gelamineerde stickers maken met alle gaten uitgesneden..
Dat sommige mijn site niet aantrekkelijk vinden als verkoop moet je maar voor lief nemen.. :-)
Ik heb gewoonweg de tijd niet om iets moois op te zetten, al staat er aaardig wat info op dacht ik ..
www.frontplaten.net

En als je een mail stuurt kan ik altijd een prijsje maken en een voorbeeldje sturen o.i.d.
 
Dat zijn alleen de aansluitingen van de voedingsspanningen, voor de duidelijkheid zijn die uit het audio schema gehaald. Zeker bij grotere schema's bevordert dat de leesbaarheid.
 
Tijdje terug dat ik hier iets gepost heb en ook een tijd terug dat ik aan mijn synth gebouwd heb. Maar ik heb wel een vraag. Mijn Steiner VCF krijg ik maar niet aan de praat en ik heb ook geen flauw idee waar de fout zit. Nu zag ik dat Yves (YuSynth) een vernieuwde versie van het filter online had staan, ik wil mijn oude variant dus ombouwen. Wie zou de PCB voor mij kunnen etsen?

Alvast bedankt
 
:okdan:

Dat steiner filter is wel super, heb zelf van die (oude) Yusynth layout er een tijdje geleden eentje gebouwd en dat is wel een tof ding, beetje smerig, maar wel lekker.
Had ook wat moeite om hem aan de gang te krijgen, maar bij mij lag dat aan de draaischakelaar. Had over het hoofd gezien dat er vier filteruitgangen waren en had er maar een drie stappen schakelaar inzitten :stupid

Volgende ranzige filter wordt de Polivoks VCF.....
 
Wil wat filters afkomstig van Yusynth gaan bouwen. Gaat vast lukken alleen de voeding wil ik kant en klaar kopen. Zie dat de voeding van Blacet perfect is alleen moet de voeding dan overkomen uit Amerika, is er wat dichterbij te vinden?
 
Mocht iemand kunnen bouwen en dan tegen een vergoeding verkopen is ook goed.
 
Back
Top